Cadrul legislativ cu privire la actul sexual cu un minor. Televiziunea Română protestează faţă de folosirea abuzivă a imaginii TVR în articole în care este criticată activitatea altor instituții
Campania, criticată de Ziarul Libertatea, este difuzată pe toate posturile TV, conform reglementărilor audiovizuale şi nu are nicio legătură cu activitatea şi/sau producţiile TVR. În ultima perioadă, Televiziunea Română a devenit ţinta unei campanii agresive de defăimare derulată de trustul media Ringier,(companie media din Elveția, înființată în anul 1833, cel mai mare grup media din această țară cu peste 10.000 de angajați în China, Croația, Cehia, Elveția, Germania, România, Serbia, Slovacia, Ungaria și Vietnam) prin publicaţiile GSP şi Libertatea, care afectează grav imaginea postului public de televiziune.
Asocierea materialului jurnalistic doar cu identitatea vizuală a TVR, deşi spoturile sunt difuzate de toate televiziunile, nu poate fi considerată o întâmplare, având în vedere atacurile repetate ale acestei publicații împotriva televiziunii publice. Gestul este o dovadă în plus a faptului că trustul Ringier derulează o campanie denigratoare la adresa televiziunii publice. Acesta este cel mai recent exemplu dintr-o lungă serie de articole despre TVR publicate deGSP şi de Libertatea, articole care conţin informaţii neadevărate, scoase din context sau interpretări tendențioase, preluate din diferite documente interne ale instituţiei (vezi exemplu ataşat) şi fără puncte de vedere oficiale ale Televiziunii Române.
TVR a atras atenţia în repetate rânduri asupra acestui aspect, care induce publicul în eroare şi creează o imagine negativă Televiziunii Române, publicaţiile mai sus menţionate încălcând un principiu deontologic de bază al jurnalismului. În acest context, TVR solicită trustului Ringier să retragă imaginea cu sigla TVR din cadrul articolului şi să înceteze campania calomnioasă la adresa postului public de televiziune. SRTv îşi menţine disponibilitatea de a răspunde solicitărilor de presă şi de a o oferi informaţii pentru o corectă informarea publicului.
De o lună și jumătate, calupurile publicitare de la radio și TV se termină cu o informare legislativă privind o modificare a Codului penal în ce privește violul. Aceasta se difuzează în intervalul orar 18.00-22.00 pe toate canalele, cu excepția celor dedicate copiilor. Difuzarea acestei reclame a fost impusă de Consiliul Național al Audiovizualului.„Actul sexual comis de un major cu un minor sub 16 ani constituie viol, dacă diferența de vârstă este mai mare de 5 ani, și se pedepsește cu închisoarea”, este informarea difuzată din 14 iulie la radio și TV. Modificarea legislativă intră în vigoare de la 1 ianuarie 2024.
„Învățăm și definim la televizor ce e violul? Asta cam înseamnă stat eșuat”În mediul online au apărut mai multe polemici privind mesajul și impactul pe care o astfel de campanie l-ar putea avea. „Nu e targetat corect. Nici vorbă să ajungă unde trebuie mesajul. Învățăm și definim la televizor ce e violul? Asta cam înseamnă stat eșuat”,„Nu doar mesajul e idiot, ci și legea. Adică un major de 18 ani poate avea un act sexual cu un minor de 13 ani și e ok, trebuie să aibă grijă doar să nu aibă mai puțin de 13 ani?” sau „Sună ciudat rău… Până la urmă, violul este tot viol, indiferent de diferența de vârstă”.
[…] Cadrul legislativ cu privire la actul sexual cu un minor. Televiziunea Română protestează faţă … […]
[…] Cadrul legislativ cu privire la actul sexual cu un minor. Televiziunea Română protestează faţă … […]