Acasă Apararea drepturilor cetatenilor În ce se poate transforma Bucureştiul?

În ce se poate transforma Bucureştiul?

181
0

Vineri, 7 februarie a.c., la Hotel Marshall Garden din capitala a avut loc conferinţa de presă şi dezbaterea cu tema „Mobilitatea urbană sustenabilă în Europa”, organizată de Dragoş Pîslaru, europarlamentar Renew Europe, la care a participat si Robert van Asten, viceprimarul Hagăi.

Întrebarea naturală pentru orice participant la conferință (cu capul pe umeri) este de ce nu candidează chiar Pîslaru pentru acest post extrem de important, el fiind, după cum se vede, extrem de bine pregătit, articulat, matur și carismatic? (Mai mult că) perfect pentru postul de primar al Bucureștiului!

Îl scoate căznit în față, în schimb, pe un tânăr șters, ezitant, nesigur, și care s-a remarcat până acum doar printr-o rețea care s-a bazat pe eludarea legii. Or, la conducerea celui mai mare oraș al țării e nevoie de cineva care respectă legile.

După conferință l-am intervievat pe vice-primarul Hagai (Olanda), care ne-a explicat ce a făcut pentru transformarea orașului sau într-un loc mai plăcut pentru locuitori, mărind în același timp mobilitatea și reducând poluarea (full-video interview). Plus o serie întreagă de alte consecințe pozitive.

Interviul nostru cu Robert van Asten

Image may contain: 2 people, people smiling, people standing, sunglasses, sky and outdoor

Viceprimarul Hagai (in dreapta) intr-o vacanta la Atena, fotografie de pe pagina personala de Facebook

Între timp, peste ocean se testează așa-numite “mobility hubs“, care ar putea fi ușor implementate și în București, mai ales că există premise bune în acest sens.

Dar pe lângă proiecte simplute, gen mobility hubs, Bucureștiul are nevoie de proiecte mai ambițioase și vizionare, gen TER -Tren Urban Pentru București (care ar costă circa 1 miliard de euro), dezvoltat de către arhitectul Andrei Egli (emigrat de câțiva ani la Zurich, în Elveția, după ce a văzut că mafia nu dorește proiecte normale și utile comunității), care ar permite un transport ieftin și eficient pentru navetiștii din Ilfov, asigurând o rețea periurbana eficientă și permițând o expansiune continuă a capitalei.

Imagini pentru Tren Urban pentru Bucuresti

Inclusiv Consiliul Județean Iflov pare recent preocupat de proiecte majore de infrastructură, deși e clar pentru oricine că nu are nici viziunea, nici leadershipul necesare.

Astfel, tot săptămâna trecută, miercuri, 5 februarie, reprezentanții Consiliul Județean Ilfov și experții Băncii Mondiale au discutat cu peste 20 de companii din județ despre prioritățile de dezvoltare pentru următorii 10 ani.  Dezbaterea a avut loc la sediul Băncii Mondiale din București, stradă Vasile Lascăr 31 (conferință de presă – video).

Au participat reprezentanți ai unor mari companii, precum Porsche, Makita, Selgros, Rewe, Marcel Ionescu Heroiu (Specialist Senior Dezvoltare Urbană), Banca Mondială, Marian Petrache (președinte Consiliul Județean Ilfov).

Experții Băncii Mondiale sunt cei care, la solicitarea CJ Ilfov, realizează Strategia de dezvoltare a județului pentru perioada 2020- 2030. Înainte de a pune în dezbatere publică documentul, specialiștii au vrut să afle părerea tuturor categoriilor socio-profesionale.

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache și Tatiana Proskuryakova, Manager de Țară pentru România și Ungaria, în cadrul Băncii Mondiale au semnat în noiembrie 2018 Acordul de asistență tehnică și consultanță pentru Programul de Dezvoltare Regională a Județului Ilfov 2020 -2030.
Acordul de asistență tehnică și consultanță dintre Consiliul Județean Ilfov și Banca Mondială pentru Programul de Dezvoltare Regională a Județului Ilfov 2020 -2030 cuprinde patru direcții de acțiune:

Problema fundamentală care se pune este cum se interfateaza și cum se armonizează proiecte inițiate de București cu cele ale Ilfovului, în așa fel încât să rezulte ceva armonios, unitar și benefic Bucureștiului viitorului.

Avem, iată, câteva ingrediente și scenarii pe baza cărora ne putem imagina în ce se poate transforma Bucureștiul în următorii ani.