



În data de 15 ianuarie 2025 am trimis această solicitare de informații publice către Autoritatea Electorală Permanentă. Am eliminat datele mele cu caracter personal și partea introductiv administrativă. Conține 5 secțiuni cu 17 subpuncte ce solicită informații publice conform legii. Încă nu am primit confirmare sau număr de înregistrare. Mă întreb dacă voi primi vreun răspuns.
Stimată Autoritate Electorală Permanentă,
Subsemnatul Marcus Victor Grant […], în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, vă adresez prezenta cerere de informații publice. Cererea este formulată având în vedere:
- Hotărârea CCR nr 32/6 decembrie 2024 și modul de implementare a acesteia de către instituțiile publice
- Decizia Curții de Apel București din 31 decembrie 2024
- Declarații publice făcute de către reprezentanți publici ai unor diverse instituții, cum ar fi Curtea Constituțională a României, Președintele Senatului, Primăria Bucureștiului începând cu 6 decembrie 2024
Solicit informațiile enumerate mai jos, formulate într-un mod clar și structurat pentru a facilita răspunsuri detaliate și punctuale, conforme prevederilor legale. Menționez că solicit copii ale documentelor originale, fără a solicita certificare privind conformitatea cu originalul. Prin această solicitare, solicit accesul la copii ale unor documente de interes public sau utilizate oficial, fără a se cere acces la dosare sau informații restricționate conform legilor. De asemenea, sunt cerute document deja existente și nu generarea unor noi documente sau luări de poziții.
În acest context, solicit următoarele informații și documente relevante, structurate pe puncte:
- Justificarea nefinalizării procesului electoral
Solicit informații și documente care să clarifice contribuția și responsabilitățile AEP în organizarea procesului electoral prezidențial din 2024, cu referire specifică la:
- 1.1. Măsurile luate de AEP pentru prevenirea anulării procesului electoral.
- 1.2. Orice corespondență oficială între AEP, Guvernul României, Administrația Prezidențială și alte autorități publice în legătură cu anularea scrutinului electoral pentru alegerea Președintelui României în 2024.
- 1.3. Documentele oficiale și publice emise sau utilizate de AEP care conțin poziția instituției referitoare la decizia CCR de a anula procesul electoral prezidențial din 2024, în contextul atribuțiilor AEP privind organizarea și desfășurarea alegerilor.
- 1.4. Orice comunicări oficiale dintre AEP și alte instituții ale statului (de exemplu, Curtea Constituțională, Guvern, Parlament) privind anularea procesului electoral prezidențial din 2024 și măsurile ulterioare adoptate.
- Organizarea alegerilor în conformitate cu principiul alegerilor periodice
- 2.1. Solicit copii ale documentelor publice emise de AEP care detaliază măsurile luate de instituție pentru respectarea Constituției României, precum și a tratatelor internaționale ce garantează dreptul cetățenilor la alegeri periodice.
- 2.2. Solicit copii ale documentelor sau corespondenței oficiale emise sau primite de AEP referitoare la stabilirea unui calendar pentru organizarea unui nou proces electoral prezidențial, după anularea scrutinului din 6 decembrie 2024.
- 2.3. Solicit acces la orice documente publice sau puncte de vedere comunicate de AEP privind implicațiile juridice și organizatorice ale anulării alegerilor și absența unui termen clar comunicat prin lege pentru organizarea unui nou scrutin.
- Rolul AEP în continuarea funcției de Președinte după expirarea mandatului
- 3.1. Implicarea AEP în justificarea continuării mandatului: Solicit informații și copii ale documentelor oficiale care să clarifice dacă AEP a fost consultată sau implicată în orice mod în justificarea continuării exercitării funcției de Președinte al României de către cetățeanul Klaus Werner Iohannis după data de 21 decembrie 2024, momentul expirării mandatului constituțional.
- 3.2. Opinii juridice și interpretări privind art. 83: Solicit acces la copii ale documentelor oficiale, opinii juridice, rapoarte sau interpretări formulate sau primite de AEP care fac referire la aplicabilitatea art. 83 alin. (1)-(3) și art 81 alin (4) din Constituția României în contextul continuării mandatului prezidențial după expirarea termenului constituțional.
- 3.3. Puncte de vedere emise de AEP: În cazul în care AEP a emis puncte de vedere oficiale sau a fost solicitată să formuleze răspunsuri cu privire la respectarea constituționalității și legalității continuării mandatului cetățeanului Klaus Werner Iohannis în funcția de Președinte al României, solicit acces la documentele oficiale corespunzătoare.
- Temeiurile administrative și financiare
- 4.1. Rolul AEP în alocările bugetare
Solicit informații și copii ale documentelor oficiale care să clarifice dacă AEP a avut un rol în justificarea sau sprijinirea alocării bugetare pentru plata indemnizației Președintelui României în perioada ulterioară expirării mandatului constituțional la 21 decembrie 2024, inclusiv rapoarte, analize, corespondență oficială sau alte documente prin care AEP a sprijinit, aprobat sau autorizat astfel de măsuri.
- 4.2. Impactul financiar al anulării alegerilor
Solicit acces la copii ale documentelor și corespondenței oficiale dintre AEP și Administrația Prezidențială sau Guvern referitoare la impactul financiar al anulării procesului electoral prezidențial din 2024 asupra cheltuielilor publice, inclusiv orice evaluări, rapoarte sau comunicări relevante.
- 4.3. Solicit copii ale documentelor privind alocări bugetare de către sau către AEP pentru realizarea unui nou scrutin electoral prezidențial în 2025.
- Garanții pentru prevenirea unui precedent periculos
- 5.1. Solicit informații și copii ale documentelor oficiale sau ale corespondenței emise de AEP care detaliază măsurile propuse sau implementate de instituție pentru a preveni crearea unui precedent ce ar putea permite prelungirea discreționară a mandatelor de demnitate publică, în detrimentul organizării alegerilor periodice prevăzute de Constituție și de tratatele internaționale ratificate de România.
- 5.2. Solicit acces la documente publice sau puncte de vedere oficiale emise de AEP care să clarifice dacă instituția consideră că anularea alegerilor prezidențiale din 2024, fără stabilirea prin lege a unui termen concret pentru organizarea unui nou scrutin, contravine principiilor statului de drept sau standardelor internaționale privind alegerile libere și corecte.
- 5.3. În cazul în care AEP a identificat astfel de discrepanțe sau probleme constituționale, solicit detalii despre măsurile propuse de instituție pentru remedierea situației și pentru a asigura respectarea principiilor democratice și a drepturilor electorale ale cetățenilor.
- 5.4. Solicit copii ale documentelor oficiale, actelor normative sau corespondenței care detaliază atribuțiile și responsabilitățile legale ale AEP, conform dreptului național și internațional, în legătură cu organizarea alegerilor și asigurarea respectării mandatelor publice, inclusiv în contextul continuării exercitării unei funcții publice fără organizarea unui nou scrutin electoral.
Motivații personale pentru justificarea prezentei cereri
În calitate de cetățean al României, afectat direct de anularea procesului electoral prezidențial din 2024, solicit informațiile incluse în această cerere pentru a înțelege și evalua modul în care Autoritatea Electorală Permanentă, instituție fundamentală pentru garantarea democrației, a gestionat această situație excepțională. Informațiile solicitate sunt relevante pentru respectarea drepturilor fundamentale prevăzute de Constituția României, tratatele internaționale la care România este parte și standardele democratice recunoscute. Solicitările se încadrează în dreptul legal de acces la informații publice, prevăzut de Legea nr. 544/2001, și sunt formulate cu respectarea cadrului normativ aplicabil. Ele vizează exclusiv documente publice, utilizate oficial în procesul decizional sau administrativ al AEP, fără a solicita informații confidențiale, clasificate sau care ar putea periclita buna funcționare a instituției.
Secțiunea 1. Justificarea nefinalizării procesului electoral. Anularea procesului electoral prezidențial din 2024 constituie un eveniment fără precedent în istoria României, care necesită clarificări detaliate privind contribuția și responsabilitățile AEP în organizarea alegerilor. Solicitările din această secțiune sunt motivate de necesitatea de a înțelege rolul AEP în respectarea principiului alegerilor libere și corecte, precum și al colaborării interinstituționale pentru garantarea drepturilor electorale.
Secțiunea 2. Organizarea alegerilor în conformitate cu principiul alegerilor periodice. Dreptul la alegeri periodice este garantat de art. 36 și art. 81 din Constituția României, precum și de tratatele internaționale, cum ar fi Declarația Universală a Drepturilor Omului și Pactul Internațional cu Privire la Drepturile Civile și Politice. Solicitările privind măsurile adoptate de AEP pentru respectarea acestui principiu reflectă preocuparea pentru transparența instituțională și pentru protejarea drepturilor cetățenilor.
Secțiunea 3. Rolul AEP în justificarea continuării funcției de Președinte după expirarea mandatului. Continuarea exercitării funcției de Președinte al României de către cetățeanul Klaus Werner Iohannis, în lipsa unui nou scrutin electoral, ridică întrebări fundamentale privind constituționalitatea și legalitatea acestei situații. Solicitările urmăresc să clarifice implicarea AEP în acest context, inclusiv prin emiterea de opinii juridice sau prin formularea unor puncte de vedere oficiale.
Secțiunea 4. Temeiurile administrative și financiare. EP, ca instituție cheie în gestionarea proceselor electorale, poate avea un rol determinant în evaluarea impactului financiar al deciziilor legate de anularea alegerilor și justificarea cheltuielilor publice în aceste circumstanțe. Clarificările sunt esențiale pentru a înțelege transparența deciziilor bugetare și respectarea legalității alocărilor financiare.
Secțiunea 5. Garanții pentru prevenirea unui precedent periculos. Anularea alegerilor prezidențiale din 2024 și lipsa unui termen concret stabilit prin lege pentru organizarea unui nou scrutin prezintă riscul creării unui precedent care să afecteze democrația. Aceste clarificări sunt necesare pentru a înțelege rolul AEP în prevenirea unor posibile derapaje democratice și în asigurarea stabilității procesului electoral, precum și măsurile concrete luate pentru respectarea principiilor statului de drept și alegerilor periodice.
Importanța Transparenței
Accesul la informații publice privind aceste aspecte este esențial pentru restabilirea încrederii cetățenilor în instituțiile statului și pentru garantarea respectării principiilor democratice. Prin urmare, consider că informațiile solicitate sunt de interes public major și necesare pentru a evalua contribuția AEP la gestionarea situației create în urma anulării alegerilor prezidențiale din 2024.
Mențiuni suplimentare
- Solicitarea formatului și termenului de răspuns
- 1.1. Solicit răspunsul în format electronic, transmis la adresa de e-mail […]
- 1.2. Solicit transmiterea documentelor într-un format lizibil și complet.
- 1.3. În temeiul art. 7 din Legea nr. 544/2001, solicit răspunsul în termen de 10 zile lucrătoare sau notificarea prelungirii termenului, dacă este cazul.
- Gestionarea informațiilor inexistente
- 2.1. În cazul în care unele din informațiile solicitate nu există, solicit un răspuns care să includă: Informațiile disponibile, Specificarea punctelor din cerere în care informația solicitată nu există, punct cu punct.
- Gestionarea documentelor în alte limbi
- 3.1. În cazul în care unele informații există în alte limbi decât limba română, solicit: Prezentarea documentelor în forma originală disponibilă, Fără a solicita traduceri, dacă acestea nu sunt parte din documentele respective.
- Gestionarea documentelor clasificate
- 4.1. În cazul în care unele din informațiile solicitate sunt clasificate, secrete sau confidențiale, solicit indicare punctuală a solicitărilor la care aceste documente corespund.
- 4.2. În cazul în care documentele solicitate includ atât părți clasificate, cât și neclasificate, solicit acces la părțile neclasificate sau declasificate la momentul redactării răspunsurilor.
- 4.3. În cazul în care informațiile solicitate se găsesc în unele documente sau părți clasificate la momentul redactării răspunsurilor AEP la această cerere, solicit AEP să indice autoritățile competente care dețin aceste documente, punct cu punct.
- Indicare autorităților competente
- 5.1. În cazul în care informațiile solicitate sunt deținute de alte autorități sau instituții, solicit: Indicarea instituțiilor competente pentru fiecare punct din cerere, Redirecționarea cererii către instituțiile competente, dacă este cazul, doar pe (sub)punctele relevante.
- Depășirea atribuțiilor AEP
- 6.1. În cazul în care AEP consideră că anumite puncte sau subpuncte din prezenta cerere exced atribuțiile sale, solicit indicare punctuală a instituțiilor sau autorităților competente pentru fiecare solicitare.
Aceste mențiuni suplimentare sunt menite să asigure gestionarea eficientă și completă a cererii de informații publice, respectând cadrul legal și principiile transparenței instituționale.
Cu respect, Marcus Victor Grant
Copyright text © Marcus Victor Grant 2025-prezent, toate drepturile rezervate. Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.
Marcus Victor Grant (consultant și trainer în învățare eficientă-citire rapidă, memorare, concentrare, productivitate, modelare NLP), consilier în carieră, Global Career Development Facilitator și cofondator al Asociaţiei Române de Coaching.
Articole asociate
Solicită suspendarea președintelui Klaus Iohannis din funcție
Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)
- Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.
- Cartea „Ils ont volé ma vie” (Dany Leprince & Bernard Nicolas) în carte Thomas Csinta este citat pentru rezultatele anchetelor sale alături de cei mai mari jurnaliști de investigație francezi (și europeni).
- Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…
- Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…
[…] Cele 17 întrebări incomode pentru Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) cu Jurnalul Bucureșt… […]