Acasă Gifted Education Centrul Gifted Education. Program de parteneriat de formare „Solutii Gifted”. Invitație pentru...

Centrul Gifted Education. Program de parteneriat de formare „Solutii Gifted”. Invitație pentru parteneriat de formare psihopedagogică în Educația Supradotaților

Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco – Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

Franța (Le Parisien)

Centrul Gifted Education lansează un (nou) program de parteneriat de formare „Soluții Gifted”. Asociația își propune susținerea unui număr de Parteneri de Formare psihopedagogică în educația supradotatilor.

Ce este un partener de formare?
Un partener de formare „Soluții Gifted” este o organizație/școală/universitate cu profil psihopedagogic care se angajează într-un parteneriat în domeniul dezvoltării psihopedagogice a tinerilor de până în 22 de ani cu specializare pe educație diferențiată conform Legii 17/2007. Având în vedere prevederile legii, un viitor cadru didactic ar fi necesar că anual să se pregătească minim 30 de ore pentru a putea susține un tânăr supradotat, cu abilități peste medie. Statul român nu oferă nici un fel de servicii de educație diferențiată conform legii. Se impune o inițiativa privată care să aplice legea, să o ia în serios, ajutând tinerii să își folosească energia, interesul, elanul tânăr, curiozitatea și inspirația în slujba descoperirii prin facilitare, atât teoretică cât și de practică pedagogică a lucrului real, palpabil, cu copii supradotați și părinții lor. Acest parteneriat se realizează cu organizația care are cea mai bogată expertiză în lucrul direct cu supradotatii, acumulând peste 3000 de ore de formare directă în ultimii 12 ani. Centrul Gifted Education are peste 300 de absolvenți și o arie de expertiză de la 3 la 21 de ani.  

Demersul nostru vine în întâmpinarea raportului OCDE care conține recomandări-cheie printre care se numără și aceea că toți copiii supradotați să beneficieze de educație incluzivă, iar sprijinirea lor să facă parte din formarea inițială a profesorilor.
Detalii privind raportul se pot obține de la edupedu.

Cum te poți înscrie că partener?
Te invităm să te înscrii – și o pot face desigur și tinerii – aici
Pentru mai multe informații și detalii privind parteneriatul de formare Psihopedagogică „Soluții Gifted” în educația diferențiată a supradotatilor, va oferim contactul: pr@giftededu.ro.
Hai să ne mulțumim că suntem împreună mulți truditori în acest domeniu fascinant al educației.
Îndrăznește să fii altfel e deviza noastră. Te așteptăm alături de noi!

Note. Gifted education (also known as Gifted and Talented Education (GATE), talented and gifted programs (TAG), or G/T education) is a broad group of special practices, procedures, and theories used in the education of children who have been identified as gifted or talented. The main approaches to gifted education are enrichment and acceleration. An enrichment program teaches additional, related material, but keeps the student progressing through the curriculum at the same rate as other students. For example, after the gifted students have completed the normal work in the curriculum, an enrichment program might provide them with additional information about a subject. An acceleration program advances the student through the standard curriculum faster than normal. This is done through many different approaches.

What is an IQ Test? What is an Accurate IQ Test?

There is no standard global definition of what a gifted student is; multiple definitions exist. Most definitions select the students who are the most skilled or talented in a given area, e.g., the students with the most skill or talent in music, language, logical reasoning, or mathematics. The percentage of students selected varies, generally with 10% or fewer being selected for gifted education programs. However, since students vary in their aptitudes and achievements, a student who is not gifted in one area, such as music, may be considered gifted in another, such as language. Consequently, even if all programs agreed to include only the top 5% of students in their area, more than just 5% of students would be identified as gifted.

Articole asociate

Ai dat vreodată un test IQ? Merită să încerci! Experiența testării poate fi un „a-ha”…

Centrul Gifted Education – „Porți deschise” pentru manifestarea potențialului copiilor gifted (cu vârsta între 8-14 ani)

Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!

Gifted Education. Teoria educației. Proiect de lege privind educația copiilor cu nevoi speciale, inițiat de către IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii și Cercetări Avansate în Educația de Excelență) și EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

Teoria educației. Strategia de reformare prin lege a educației în România

Gifted Education. BootCamp personalizat pentru manifestarea potentialului intelectual (pentru tineri gifted cu vârste cuprinse între 14 – 19 ani)

Gifted Family Camp. Ediția a 3-a (25 – 30 august 2022)

Nota redacției