Acasă Educație & Învățământ University course in jihadology and contemporary terrorism (right-wing extremism, left-wing extremism and...

University course in jihadology and contemporary terrorism (right-wing extremism, left-wing extremism and of the state). Curs universitar de jihadologie și terorism contemporan (extremismul de dreapta, extremismul de sânga și de stat) pentru primul ciclu universitar (Licență). GWOT (Global war on terror) în lumea occidentală. Terorismul nu are religie (partea I – integral). Ziarul Realitatea (tipărit, prof. univ. dr. Thomas CSINTA, jurnalist de investigații criminale, atașat de presă al Poliției Capitalei și al OADO – Națiunile Unite, detașat permanent la Curțile cu Jurați ale tribunalelor judiciare franceze)

Thomas TJP

„Merită să mori, pentru ceea ce te face să trăiești” (OADO – Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului – Națiunile Unite – Ecosec)

Recenzia lucrării (cărțile) „Allahu Akbar”. Terorismul modern, contemporan. Islamul, islamismul și jihadologia (Monitorul Organizației pentru Apărarea Drepturilor Omului-Națiunile Unite). Autor prof. univ. dr. Thomas CSINTA (Franța)

Thomas CSINTA, research professor of Mathematical modeling and Applied mathematics in Social Sciences and criminal investigative journalist (Press Attached of Organization for the Defense Human Rights – United Nations)

Jihadul (Djihadul) este un cuvânt de origine arabă din rădăcina jahada, care înseamna „a (se) lupta, a se strădui, a se zbate“. O definiție improprie, care a ajuns însă să înlocuiască semnificația originară, este aceea de „război sfânt“, împrumutată din vocabularul cruciaților. Sensul fundamental al cuvântului este străduința musulmanului în particular și a comunității musulmane în general de a extinde calitativ sau cantitativ religia islamică, modul ei de viață individuală și organizarea socială care decurge din ea. Astfel, musulmanii înteleg prin Jihad folosirea tuturor energiilor și resurselor pentru a urma sistemulislamic de viață, pentru a obține favoarea lui Allah. Este un proces continuu. În prima sa faza un musulman învață să-și controleze propriile sale dorințe și intenții rele. Acest Jihad este înăuntrul ființei si este baza Jihadului profund, adică aducerea Maruf(dreptății) și înlăturarea Munkar (răului) din viață și din societate. În a doua fază, Jihadul presupune răspândirea credinței islamice prin orice mijloace,  „războiul sfânt” fiind alternativa viabilă, alternând ineficacitatea conversiei pașnice. Bernard Lewis susține că „marea majoritate a teologilor si juriștilor” au „căzut de acord că Jihadul e, printre altele, o obligație militară“.

Volumul „Culisele Securității”, al gazetarului – pamfletar gălățean Pompiliu Comșa (Corespondență de la scriitorul Săndel Dumitru, autorul lucării  „Galaţiul, aşa cum mi-l amintesc”)

 

Bibliografie selectivă

Terorismul nu are religie (Partea I). Terorismul extremist (de dreapta și de stânga) în Lumea Occidentală

Terorismul nu are religie (Partea II). Terorismul independentist (separatist, autonomist) în Lumea Occidentală (Corespondență de la prof. univ. dr. Thomas CSINTA, atașat de presă al Poliției Capitalei și al OADO – Națiunile Unite la Paris)

Terorismul nu are religie (Partea III). Terorismul islamist în Lumea Occidentală până la declanșarea GOWT (Global War on Terror). Corespondență de la prof. univ. dr. Thomas CSINTA (atașat de presă al Poliției Capitalei și al OADO – Națiunile Unite la Paris)

Terorismul nu are religie (Partea IV). Terorismul islamist în Lumea Occidentală după la declanșarea GOWT (Global War on Terror). Corespondență de prof. univ. dr. Thomas CSINTA (Atașat de presă al Poliției Capitalei și al OADO – Națiunile Unite la Paris)

Bibliografie generală

„Allahu Akbar” („Mai strălucitor decât 1.000 de sori”) în peste 5.000 de pagini. Terorismul modern, contemporan. Jihadologia. Incursiune în istoria marilor atacuri (atentate) teroriste ale lumii contemporane (Corespondență din Franța – prof. univ. dr. Thomas CSINTA, atașat de presă al Poiliției Capitalei și al OADO – Națiunile Unite)