Acasă Opinii „Infernul” rutier bucureștean din sectorul 1. Strada Iacob Felix, artera veșnicului disconfort...

„Infernul” rutier bucureștean din sectorul 1. Strada Iacob Felix, artera veșnicului disconfort „urbanistico–pietonalo–rutier„ sau „Cenușăreasa capitalei la capitolul linii de tramvai” !

„„Dle redactor șef, am rugămintea să abordați într-un articol și infrastructura Străzii Iacob Felix punctând linia de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt, trotuarele subdimensionate pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna și ocupate de stâlpi electrici, trecerea pentru pietoni de pe Șoseaua Nicolae Titulescu semaforizată în 2-3 etape,  configurată în zigzag și ramificată în peroane de tramvai și piatra cubică la care se adaugă labirinturile derivate aferente scării D, a blocului C2 și blocurilor M4, A1, B1, 17A și 17B care obligă pietonii să circule laolaltă cu mașinile care anevoie își fac loc să se întâlnească incomodate de mașinile staționate, punându-i în dificultate în special când conduc vehicule împinse sau trase cu mâna.

Mai e construit și în zigzag cu scările amplasate într-un labirint derivat din Strada Iacob Felix imobilul cu blocurile M4, A1 și B1 în loc să fie construit în linie dreaptă cu scările amplasate pe artera propriu-zisă să fie mai accesibile taximetriștilor, ambulanțierilor, pompierilor, polițiștilor, gunoierilor etc. Imobilul cu blocurile M4, A1 și B1, imobilul cu blocul 12 și Webhelp sunt îndesate unele în altele în timp ce labirintul arealului delimitat de Șoseaua Nicolae Titulescu, Strada Iacob Felix, Bulevardul Ioan Cuza și Strada Veronica Micle este subdimensionat pentru întâlnirea mașinilor și strâmt pentru condus vehicule categoria C[1] în zona acestora, pietonii fiind puși în dificultate în special când conduc vehicule împinse sau trase cu mâna.

O zonă extrem de neprietenoasă cu pietonii.  Cel mai dificil e pentru gunoieri care sunt nevoiți să treacă zilnic probele astea de foc luând curbe la 90 grde incomodați de mașinile staționate și parcurgând porțiuni strâmte pentru condus vehicule categoria C[1]. Doamne ferește de un incendiu la una din scările imobilului cu blocurile M4, A1 și B1 pompierii riscă să se blocheze cu autoutilitara cu scară între mașinile staționate în special în curbe la 90 grde și pe porțiuni strâmte pentru condus vehicule categoria C[1]. Exproprierea imobilului menționat pentru a conecta Intrarea Iacob Felix cu Șoseaua Nicolae Titulescu mai în linie dreaptă ar facilita traficul rutier local, intervențiile în situații de urgență, salubritatea și taximetria în arealul delimitat de Șoseaua Nicolae Titulescu, Strada Iacob Felix, Bulevardul Ioan Cuza și Strada Veronica Micle. Conform grupului de arhitecți din PS1 sunt probleme de autoritate legală asupra unor străzi aflate în administrarea PMB și nu pot fi trecute la PS1 întrucât operează STB.

În al doilea rând nu vor fi realizate exproprieri din cauza costurilor mari, un principiu comunicat de arhitecți fiind acela că ar trebui demolat un sfert din București și astfel nu va fi departe capitala de acțiunile lui Nicolae Ceaușescu de sistematizare. Pietonii care merg în cadre sau conduc vehicule împinse sau trase cu mâna pot să se înghesuie între blocuri cu mașinile șerpuind de-a lungul imobilului cu blocurile M4, A1 și B1 incomodați de mașinile staționate în curbe la 90 grde și pe porțiuni subdimensionate pentru întâlnirea mașinilor și strâmte pentru condus vehicule categoria C[1] și gunoierii pot să strângă zilnic din dinți  strecurându-se anevoie cu autogunoierele cu viteza melcului făcând slalom printre pietoni și mașini staționate de-a lungul acestui zigzag. Unde sunt respectate drepturile persoanelor cu dizabilități și ale posesorilor de cărucioare pentru copii?  Unde e eficiența în situații de urgență când blocurile îndesate unele în altele le îngreunează? Blocurile cu 10 etaje din arealul delimitat de Șoseaua Nicolae Titulescu, Strada Iacob Felix, Bulevardul Ioan Cuza și Strada Veronica Micle au fost construite în jur de 1980 când industria auto era mai la început și mașina era un lux.

Acum în anii 2000 când industria auto e dezvoltată și aproape fiecare casă are mașină labirintul derivat din Strada Iacob Felix, Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle trebuie simplificat așa încât presupunând că nu ar exista mașini staționate să fie cât mai facilă întâlnirea a două vehicule categoria C[1] chiar dacă asta ar presupune și exproprierea,dezafectarea și demolarea unor imobile. De înjumătățit parcul pentru copii pentru extins parcarea rezidențială a știut PS1 în anii 2006-2007 când normal era să aplice soluții pentru decongestionare urbanistică de imobile și mașini pentru a facilita traficul rutier local, intervențiile în situații de urgență, salubritatea și taximetria.

Revenind asupra arterei propriu-zise numite Strada Iacob Felix de-a lungul istoriei postdecembriste a capitalei tot așa arată:tronsonul dintre Bulevardul Ion Mihalache și Șoseaua Nicolae Titulescu cu linie de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt și cel dintre Bulevardul Ioan Cuza și Strada Gheorghe Polizu cu piatră cubică. Arteră neevoluată. O arteră aglomerată cu imobile și mașini cu vârf și îndesat dar cu infrastructură pietonalo-rutieră precară. Forme fără fond. Doamne ferește  de-o situație de urgență la una din adresele tronsonului dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix unde să staționeze ambulanțierii, pompierii și polițiștii ca lumea când linia de tramvai are 0 benzi auto și trotuarele sunt ocupate de mașini? Corpurile dezafectate din curtea Spitalului Filantropia ocupă terenul degeaba din 1988 poluând vizual în timp ce trotuarul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Jitia e subdimensionat pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna și ocupat de stâlpi electrici și mașini și lipsa benzilor auto pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș generează conflicte de trafic între mașini și tramvaie în intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Iacob Felix. Oricând pot avea loc coliziuni între mașini și tramvaie în intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Iacob Felix având în vedere că Strada Iacob Felix se îngâtuie în Șoseaua Nicolae Titulescu de la două benzi auto cu sens unic la linie de tramvai cu 0 benzi auto. De la claxoane și sonerii de tramvaie eventual deranjate de semnalele acustice ale ambulanțelor, ale mașinilor pompierilor și ale mașinilor poliției până la altercații între conducători auto și vatmani nu mai e decât un pas.

Blooms Beauty

Poluare chimică și fonică slavă cerului. Mai e trecerea pentru pietoni de pe Șoseaua Nicolae Titulescu și configurată în zigzag,semaforizată în 2-3 etape și ramificată în peroane de tramvai, pietonii ce traversează artera pe direcția Străzii Iacob Felix împiedicându-se în pietonii ce intră și ies din stația de tramvai în haosul veșnicelor blocaje dintre mașini și tramvaie generate de linia de tramvai de pe Strada Iacob Felix lipsită de benzi auto pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș care obstrucționează intervențiile în situații de urgență și de când sunt securizate peroanele de tramvai zilnic sute de pietoni își riscă viața traversând Șoseaua Nicolae Titulescu în afara peroanelor de tramvai sperând că economisesc timp tăind mai de-a dreptul într-o etapă. O intersecție extrem de ostilă cu pietonii. Un balamuc de nedescris. Și de când circulă și autobuze pe tronsonul dintre Bulevardul Ion Mihalache și Șoseaua Nicolae Titulescu al Străzii Iacob Felix circulația acestora pe linia 610 este anevoioasă având în vedere lipsa benzilor auto pe tronsonul dintre Strada Constantin Caracaș și Șoseaua Nicolae Titulescu. Strada Iacob Felix e Cenușăreasa capitalei la capitolul linii de tramvai având în vedere că nu e acoperită în strategia de dezvoltare Metrorex și municipalitatea trage mâța de coadă la lărgirea acesteia la 4 benzi cu linie de tramvai modernizată în primul rând la nivel de intenție și de proiect fiind mulțumită cu așa-zisa „modernizare” a administrației Videanu din 2006 care e aceeași Mărie cu altă pălărie și cu toate astea e mediatizată extrem de puțin spre deloc în jurnalismul bucureștean, crimele,sinuciderile și accidentele fiind mult mai în centrul atenției decât nevoile pietonilor. Nici când este adus în discuție traficul rutier al capitalei din care derivă transportul public de suprafață nu punctează nimeni că rețeaua rutieră bucureșteană se intersectează cu rețeaua feroviară și se îngâtuie în tronsoane de tramvai fără benzi auto și asta face transportul public de suprafață mai neatractiv decât mersul cu mașinile personale.

Municipalitatea a rămas la soluții de anii 1980 în privința liniei de tramvai de pe Strada Iacob Felix când normal ar fi să evolueze la soluții de anii 2000 să separe circulația tramvaielor de traficul auto cu excepția intersecțiilor. S-au mai aflat în treabă administrațiile anterioare și să dea autorizații de construire pentru Webhelp, First Bank și America House Offices spre exasperarea pietonilor. Pe trotuarul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix pietonii sunt nevoiți să oprească din mașină în mașină pentru a face loc celor care circulă în sens opus, fiind înghesuiți între mașini și ziduri. Să ajungă din urmă un pensionar ce se deplasează în baston sau în cadru sunt nevoiți să se înarmeze cu răbdare circulând mărunt în coloană în spatele acestuia până găsesc loc să-l depășeasă,depășirea pensionarului respectiv fiind anevoioasă. Unde sunt respectate standardele europene în materie de stații de tramvai și drepturile persoanelor cu dizabilități și ale posesorilor de cărucioare pentru copii? Sunt mai importanți mastodonții decât asigurarea unei infrastructuri mai generoase pentru participanții la trafic și mai prietenoase cu pietonii. Aduce municipalitatea degeaba tramvaie Astra pe teritoriul capitalei în 2022 să circule și prin intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu cu Strada Iacob Felix cât timp nu face nimic pentru lărgirea Străzii Iacob Felix la 4 benzi. S-ar bloca asemenea actualelor tramvaie cu mașinile având în vedere că Strada Iacob Felix se îngâtuie în Șoseaua Nicolae Titulescu de la două benzi auto cu sens unic la linie de tramvai cu 0 benzi auto.

Lărgirea Străzii Iacob Felix la 4 benzi ar elibera trotuarele de mașini și ar facilita transportul public de suprafață, intervențiile în situații de urgență,intervențiile la utilități, salubritatea, taximetria, aprovizionarea magazinelor, mersul pe două roți și traficul pietonal chiar dacă asta ar presupune și exproprierea, dezafectarea și demolarea unor imobile cu peste 10 etaje. Ar deveni și artera asta una mai aerisită în imobile și mașini. Ar deveni și Strada Iacob Felix o arteră mai generoasă pentru participanții la trafic și mai prietenoasă cu pietonii. Și la toate aceste caracteristici care sunt linia de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt, trotuarele subdimensionate pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna și ocupate de stâlpi electrici,trecerea pentru pietoni de pe Șoseaua Nicolae Titulescu semaforizată în două-3 etape,configurată în zigzag și ramificată în peroane de tramvai, piatra cubică și labirinturile derivate aferente scării D a blocului C2 și blocurilor M4, A1, B1, 17A și 17B se adaugă cireașa de pe tort care e în România ortodoxă apărătoare a familiei tradiționale minimul de confort spațial în apartamentele de bloc de o cameră, garsoniera fiind o invenție menită să limiteze mișcarea stimulând sedentarismul și lenea și să descurajeze căsătoria bărbat-femeie și reproducerea încurajând egoismul și desfrânarea.

Mod de locuire creat pe principii de viață egoiste. România ortodoxă apărătoare a familiei tradiționale în care minimul de confort spațial în apartamentele de bloc e de o cameră e un paradox. Strada Iacob Felix ar trebui să se numească Strada umilirii urbanistico–pietonalo–rutiere. Nu Strada Iacob Felix. Când Doamne evoluează România ortodoxă apărătoare a familiei tradiționale și în privința minimului de confort spațial în apartamentele de bloc de la o cameră la două? Ce dacă un apartament de bloc cu două camere ar fi locuit pentru început de o persoană? Mai bine o cameră în „plus” decât una în „minus”.

Rezumând când Doamne evoluează și Strada Iacob Felix într-o arteră cu minim de confort spațial în apartamentele de bloc de două camere, cap-coadă cu 4 benzi auto și trotuare pe care pietonii să poată conduce vehicule împinse sau trase cu mâna și circula neincomodați de stâlpi electrici și mașini și să scape de traversat Șoseaua Nicolae Titulescu în zigzag în 2-3 etape împiedicându-se în pietonii ce intră și ies din stația de tramvai și fără labirinturi derivate? Și Strada Iacob Felix are dreptul la confort urbanistico–pietonalo–rutier  decent! Am rugămintea să abordați într-un articol și infrastructura pietonalo-rutieră a Străzii Iacob Felix punctând linia de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt, trotuarele subdimensionate pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna și ocupate de stâlpi electrici, trecerea pentru pietoni de pe Șoseaua Nicolae Titulescu semaforizată în 2-3 etape, configurată în zigzag și ramificată în peroane de tramvai, piatra cubică și labirinturile derivate aferente scării D, a blocului C2 și blocurilor M4, A1, B1, 17A și 17B la care se adaugă cireașa de pe tort care e în România ortodoxă apărătoare a familiei tradiționale minimul de confort spațial în apartamentele de bloc de o cameră. Mulțumesc anticipat. Eugem–Nicholas Popescu”” marius.22yvdst@gmail.com 

Notă. Fără a comenta cele relatete de către dl. Eugem–Nicholas Popescu, eu cred că dânsul face o „mică” între vehicule rutiere de categoria C[1] și vehicule rutiere care pot fi conduse cupermisul de conducere de categoria C (mașini, a cărei masă este mai mare 3 tone și jumătate, camioane medii sau furgonete, etc.)

____________________________________

[1]În principiu, există două mari Sisteme de clasificare a autovehiculelor rutiere. După  „confort”, respectiv, după  „capacitate cilindrică”, care sunt „implementate”, în primele două două mari țări europene (puteri economice), considerate ca „nucleul central (dur)” al UE (sau „coloana vertebrală” a UE), în Germania, respectiv, în Franța. Astfel, spre deosebire de Sistemul Francez  în care clasamentul aotovehiculelor rutiere se efectuează după capacitatea cilindrică a mașinii măsurată în „Cai Fiscali (CF)”, pentru o anumită capacitate cilindrică corespunzând anumiți CF (1,4L=7 CF, 2L=9 CF, 3L=13 CF, etc.), Sistemul German clasifică vehiculele rutiere după „confort”  în „categorii”

Categoria A=Minicars (VW Lupo, Citroen C2, Renault Twingo/Modus, Peugeot 106/107/108+variante, Smart, Daewoo Matiz, Fiat Panda, Mini, etc.) 

Categoria B=Kleinwagen (VW Polo,  Audi A1, Citroen C3, Dacia Solenza, Dacia Logan, Mazda2, Daewoo Kalos, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 206/207/208+variante, Fiat Punto, Nissan Micra, Lancia Ypsilon, etc.) 

Categoria C=Untere Mittelklasse (Audi A2/A3, VW Golf, Opel Astra, Mercedes A-Klasse, Nissan Almera, Subaru Impreza, Renault Megane, Peugeot 306/307/308+variante, Skoda Octavia,Toyota Corolla, Alfa Romeo 147, Citroen C4, Ford Focus, Fiat Stylo, Honda Civic, Mazda3, etc.) 

Categoria D=Mittelklasse (Alfa Romeo 156, Audi A4, MBW Serie 3, Deawoo Nubira, Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai Elantra, Mazda6, Lancia Lybra, Mercedes C-Klasse, Nissan Primera, Opel Vectra, Citroen C5, Peugeot 406/407, Renault Laguna, Volvo S40, Volvo S60, VW Passat, Lexus IS 200/300, Saab 9-3, etc.)

Categoria E=Obere Mittelklasse (Audi A5/A6, BMW Serie 5, Alfa Romeo 166, Cadillac CTS, Chrysler Sebring, Jaguar S-Type, Lexus GS 300/400, Mercedes E-Klasse, Saab 9-5, Lancia Thesis, Peugeot 607, Citroen C6, Renault Safrane/VelSatis/Latitude, Skoda Superb, Volvo V70/XC70, Volvo S80, etc.)

Categoria F=Luxusklasse (Audi A7/A8, Bentley Continental GT, BMW Serie 6/7, Cadillac Seville, Chrysler 300C, Honda Legend, Lexus LS430, Jaguar XJ, Maybach, Maserati Quattroporte, Mercedes S-K lasse, VW Phaeton, Rolls-Royce Phantom, etc.)

Categoria G=Sportwagen  (Alfa Romeo GT Coupe/GTV, Audi TT Coupe, BMW Sechser, Bugatii EB 16.4 Veyron, Chevrolet Corvette, Ferrari 360 Modena/456MGT/575M Maranello/Enzo, Honda NSX, Jaguar XK, Hyundai Coupe, Porche Carrera GT/911-Turbo, Lamborghini Gallardo/Murcielago, Aston Martin DB7/V12 Vanquish, Chrysler Crossfire, Mercedes CL/CLK, Maserati Coupe, TVR Cerbera/Tuscan, Toyota Celica, Nissan 350Z, MG X-Power, etc.)

Categoria H=Cabrios (AC 302 CRS/212 SC/427 MK3, Alfa Romeo Spider, Aston Martin DB7 Volante, Audi A4 Cabrio/TT Roadster, BMW Dreier Cabrio/Z4, Cadillac XLR, Chevrolet Corvette Cabrio, Chrysler PT Cruiser Cabrio/Crossfire Cabrio/Sebring Cabrio, Citroen C3 Pluriel, Dodge Viper SRT-10, Frrari 360 Spider, Fiat Barchetta, Ford Streetka, Jaguar XKB Cabrio, Lexus SC 430, Volvo C70 Cabrio,VW Beetie Cabrio, Renault Megane Cabrio CC, Peugeot 206/207/307/407CC, Porche Boxster, Smart Cabrio, Saab 9-3 Cabrio, Toyota MR-2, etc)

Categoria I=Gelandewagen (BMV X1/X3/X5/X6. Chevrolet Traiblazer/Tahoe, Ford Maverick, Jeep Vrangler, Honda CR-V, Toyota Land Cruiser/RAV 4, Lada Nivă, Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee/Grand Cherokee, Land Rover Freelander, Kia sorento, Land Rover Discovery/Defender, Lexus RX 300, Mazda Tribute, Mercedes M/G-Klasse, Mitsubishi Outlander/Pajero Pinin/Pajero Sport/ Pajero Classic, VW Touareg, Opel Frontera, Renault Scenic, Nissan X-trail/Terrano/Pathfinder/Patrol GR, Porche Cayenne, Range Rover, Suzuki Jimny/Grand Vitara/, Volvo XC90, etc.)

Categoria K=Vans (Chrysler Voyager/PT Cruisrer, Chevrolet Trans Sport, Citroen C8/Berlingo/Xsara Picasso, Fiat Doblo/Idea/Multiplă/Ulysse, Ford Toureno Connect/Fusion/Focus C-Max/Galaxy, Honda Stream, Hyundai Matrix/Trajet, Kia Carens/Carnival, Lancia Phedra, Mazda PMV/Premacy, Mercedes Vaneo/Viano, Nissan Kubistar/Grandis/Almera Tino, Mitsubishi Space Wagon/Grandis/Space Star, Opel Combo Tour/Meriva/Zafira, Peugeot 807/Partner, Renault Espace/Kangoo/Scenic, Seat Altea/Alhambra, Toyota Yaris Verso/Corolla Verso/Avensuis Verso/Previa, VW Sharan/Touran/Multivan, etc.)

În sfârșit, eu cred cas în vederea unei fuzionari ale sistemelor de asigurări în UE,  cele două sisteme de clasificări ar putea fi folosite mai mult în complementaritate  decât în exclusivitate. „Sistemul combinat” ar permite o „localizare” mai reală (cu mai mare precizie) al automobilului din punctul de vedere al paramerilor săi tehnici într-un „spațiu bidimensional” generat de vectorii „capacitate cilindrică” și „confort”, cum în aceași categorie există mai multe tipuri de motorizări, deci automobile cu cai fiscali diferiți.

„Caii putere” în flagrant delict, în Grand Paris și în „Micul Paris” (București). Istoria și isteria unei escrocherii de mare anvergură în domeniul asigurărilor (auto)vehiculelor rutiere. Anchetă și dezvăluiri.

Constatarea accidentelor (ușoare) de circulație (pe drumurile publice) pe cale amiabilă. Modelul European.

In memoriam Ziarul „Poliția Capitalei-955”. În serial. Selecție de articole (Thomas CSINTA – atașat de presă, Franța), Partea XIII. (French Connexion – Mașini din Franța în „micul Paris”, Capcana hoților de asigurări auto, Pistoale Taser X26 – cu cameră video, Gemenii de la Toulouse – cea mai mare catastrofă industrială postbelică franceză)

Nota redacției

Investigations Criminelles (Investigații Criminale)

Direction Centrale de la Police Judiciaire (DCPJ)

Cartea „Investigații Jurnalistice” dedicată Generalului Constantin – Bartolomeu Săvoiu. Cultură generală prin intermediul „faptului divers” din lumea contemporană franceză și internațională (marea criminalitate–crima organizată, terorism–jihadologie, crime de sânge, crime sexuale–kidnapping, crime economico–financiare, erori judiciare–revizuirea condamnărilor penale–repararea detenției și a erorilor judiciare). Lansarea cărții va avea loc la BCU (Bibliotreca Centrală Universitară) din București

 

Articolul precedentCele 9 motive serioase pentru a fi angajat
Articolul următorGhid practic. Vitamina C încapsulată lipozomial
Fizician teoretician și matematiciancian de formaţie pluri-inter și transdisciplinară, adept şi promotor al educaţiei de excelenţă (gifted education) şi jurnalist de investigaţii criminale francez, de origine română, specializat în MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale), în studiul fenomenelor socio - judiciare cu ajutorul unor structuri matematice complexe (teoria haosului - sisteme complexe, teoria ergodică, teoria teoria categoriilor și rețelelor, cercetarea operațională și teoria sistemelor formale de tip Gödel). Cofondator al IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii şi Cercetări Avansate în Educaţia de Excelenţă), de peste un deceniu și jumătate, este Director de studii în cadrul CUFR România (Conseil Universitaire-Formation-Rechereche auprès des Grandes Ecoles Françaises-Consultanţă Universitară, Studii şi Cercetări de pe lângă Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii), organism educaţional franco-român agreat de stat, având ca obiectiv, consilierea, orientarea şi pregătirea candidaţilor români cu Diplomă de bacalaureat, respectiv ai studenţilor din primul ciclu universitar (Licenţă), la concursurile de admitere în sistemul elitist de învatamânt superior „La conférence des grandes écoles françaises” (Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii - CPGE-Classes Préparatoires aux Grandes Ecoles, Grandes Ecoles) şi Universităţile elitiste franceze (Licenţă, Master). Este autor a peste 600 de lucrări cu caracter științifico–didactic (articole și cărți de matematică și fizică, respectiv, de investigație jurnalistică – atât în limba română cât și în limba franceză, repertoriate și în BNF – Bilibioteca Națională a Franței, „François, Mitterrand”), care au contribuit la promovarea culturii și civilizației franceze în lume, precum și la admiterea a peste 1.000 de tineri români cu abilități intelectuale înalte (absolvenți de liceu și studenți) în școlile superioare franceze de înalte studii – Les Grandes Ecoles (un sistem educațional elitist și unic în lume), în special, în cele științifico–inginerești și economico–comerciale, dintre care, astăzi, majoritatea ca absolvenți, contribuie în calitate de cadre superioare sau de conducere la prosperitatea spirituală și materială a națiunii franceze în cadrul unor prestigioase instituții de învatamânt superior și de cercetare, mari companii private sau de stat, civile si militare, multinaționale, specializate în tehnologia de vârf, respectiv, în cadrul administrației locale și centrale de stat.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.