Articolul face parte din ciclul ,,La pas prin galeriile bucureștene”, rubrică înființată de mine și consacrată deja, din luna mai 2015, în Jurnalul Bucureştiului („Le Petit Parisien”). Cele trei expoziţii sunt prezentate cronologic și au printre partenerii media Jurnalul Bucureştiului.
Notă. A se vedea și Supliment cultural, La pas prin galeriile bucurestene (Rubrica lui Claudiu Victor Gheorghiu)
Expoziția de pictură si fotografie „ Fine Art Vision” la Galeria Romană
Notă. cele 3 organe de presă pentru care scriu sunt parteneri media ai Galeriei Romană (Jurnalul Bucureştiului şi IntellNews Romania din 2016, Ultima Oră din 2019).
Comunicat de presă
„Fine Art Vision 20/22” este titlul expoziției care va fi deschisă publicului în București, la Galeria Romană (Lascăr Catargiu nr.1, sector 1 ) în perioada 6 iunie – 6 iulie 2022. Vernisajul de deschidere al expoziției va avea loc în data de 7 iunie, începând cu ora 19:00.
Aflată la o a treia ediție, expoziția de pictură si fotografie „Fine Art Vision” prezintă publicului bucureștean lucrări de artă originală (picturi și fotografii) disponibile pentru vânzare. Sub același acoperiș sunt prezentate lucrări excepționale semnate de artiști consacrați sau artiști la început de drum din mediul artistic românesc si internațional.
„Fine Art Vision” prezintă cinci colecții de artă decorativă, cu stiluri diferite, având ca numitor comun tehnica „Giclée fine art print”. Această tehnică este folosită de artiști, muzee și galerii pentru reproducerile digitale de înaltă calitate. Vă invităm să descoperiți „5 colecții – 5 vernisaje”
- Vernisaj „Motorsport Cafe” Adrian Mitu, Joi, 9 iunie, orele 19:00
- Vernisaj „Portrete”–Colecție de reproduceri digitale Muzeul Național Brukenthal, sâmbătă, 11 iunie, orele 11:00
- Vernisaj „Art Bazar”–joi, 16 iunie, orele 19:00
- Vernisaj „Errors”–Mark Williams, sâmbătă, 18 iunie, orele 11:00
- Vernisaj „Gateway to photography”–Elena Răceală și Ștefan Surugiu, sâmbătă, 25 iunie, orele 11:00
Expoziția organizată de studioul „Fine Art Imaging” cu sediul in București, Căderea Bastiliei nr. 12, este specializat în imprimare artistică și reproducere digitală de artă și numără 11 ani de experiență în Praga, Montreal și București. Expoziția „Fine Art Vision” va fi deschisă în perioada 6 iunie–6 iulie 2022. Program de vizitare: luni-vineri: 10:00–18:00; sâmbătă: 10:00–15:00. Parteneri: Catena pentru Artă, Evenimentul Zilei, SensoTv, TVR1, Jurnalul Bucureştiului („Le Petit Parisien”), Intell News, Modernism, Agenția pentru Carte, Propagarta, Ultima Oră, Curatorial.
Expoziția „ArtMonkey” la Galeria Rotenberg-Uzunov
Joi, 9 iunie 2022, la Galeria Rotenberg-Uzunov va avea loc deschiderea expoziției „ArtMonkey”. Jurnalul-Bucurestiului („Le Petit Parisien”) este partener media al galeriei și a reluat cu drag, după noiembrie 2020, prezentarea evenimentelor de la Galeria Rotenberg-Uzunov. Galeria este localizată în buricul Bucureștiului, lângă Ateneul Român, str. Constantin Esarcu nr. 1, coproprietari Mihail Rotenberg și Eduard Mircea Uzunov. Expoziția va fi deschisă în perioada 9–23 iunie 2022.
Comunicat de presă
„Mă numesc Valera Hrishanin, porecla mea este ArtMonkey, probabil pentru că m-am născut în Anul Maimuței. Mi-a plăcut să joc baschet și visam să devin un sportiv celebru și un jucător de baschet celebru, dar destinul s-a încăpăţânat să-mi refuze acest vis. Am fost diagnosticat cu o boală neurologică, care m-a ţinut departe de orice activitate sportivă. Am trăit în depresie până când, tot destinul m-a făcut să visez. Am început din greșeală să desenez şi-am observat că inspiraţia şi mâna au devenit, treptat, mântuirea mea și un nou sens al vieții. Am continuat să mă dezvolt în artă și să cuceresc vârfurile, am participat la multe spectacole de talente ucrainene, am devenit câștigător la unul dintre ele, am participat și la emisiunea Românii au talent, unde am desenat cu ambele mâini în același timp două tablouri diferite. Toate acestea mi-au adus recunoaștere și popularitate. Lucrările mele s-au născut într-un atelier de lângă casa mea din Ucraina, dar, după 24 februarie, încă de la începutul războiului, am fost nevoit să-mi părăsesc țara. Nu am avut timp să iau nimic cu mine, doar amintiri şi-o carte veche. Pe paginile căreia am început să desenez. Așa s-au născut noile mele lucrări și m-am bucurat, că, în ciuda războiului, mi-am vândut picturile și am trimis o parte din bani familiei și prietenilor care au rămas în Ucraina. Am reușit să-mi trimit lucrările de artă din Ucraina în România, așa că îmi voi putea deschide expoziția personală, dar principalele lucrări vor fi cele pe care le-am creat pe foi dintr-o carte veche, când trăiam într-un hotel din București“.
Aceasta este, pe scurt, în cuvintele mele dar trăirile lui, povestea lui Valera Hrishanin–ArtMonkey. Dar povestea lui pe paginile de hârtie rupte din cărţi sau pe pânză, spune mult mai mult. Poartă în ea un vis de pace şi trădează nostalgia după o lume care astăzi nu mai există…
După ce a traversat greu, distanţa dintre o pandemie depresivă şi un război devastator, toată furia pe care o resimte sufletul său o revarsă în desene. Linii groase, apăsate, converg în câteva portrete: o femeie în culorile Ucrainei, o serie de patru tinere, în tușe negre, brăzdate de altele roșii – femeile agresate. Toate pe file rupte dintr-o carte şi lipite între ele cu scotch! Atât i-a lăsat războiul la îndemână să se exprime!
În desen îşi distilează emoţiile şi găseşte în artă forma perfectă de exprimare şi reflecţie asupra lumii în care, încă, trăieşte. Realitatea surprinsă în esenţa ei imuabilă sau în dinamica schimbărilor sociale e materia pe care-o transfigurează artistul. Se inspiră din scene şi întâmplări la care ajunge să fie martor. Monkey ne spune povestea lui despre războiul din vecinătate, într-o manieră atât de sinceră şi empatică, aşa cum doar artiştii autentici pot pune în aceeaşi ecuaţie, cu o asemenea forţă a trăirii, istoria şi suferinţa, adâncul omenesc şi sfidarea armelor. Un manifest de credinţă, că, dincolo de tragedie este speranţă, pentru că Dumnezeu nu-şi poate abandona creaţia!. Curator: Adina Rențea, Președinte ASAF
Expoziția „ Egregorul feminității” de Rodica Benintendi la Muzeul Național al Literaturii Române
Comunicat de presă
Muzeul Național al Literaturii Române vă invită marți, 21 iunie 2022, de la ora 19.00, la sediul din Calea Griviței nr. 64-66, la vernisajul expoziției semnate Rodica Benintendi, „Egregorul feminității”. Invitați: Mircia Dumitrescu, grafician și artist plastic, Ana Amelia Dincă, critic de artă, Claudiu Victor Gheorghiu, artist, jurnalist cultural, Senior Editor Jurnalul Bucureştiului.
Intermezzo muzical: Daria Crișan. Cu participarea extraordinară a sopranei Felicia Filip. Amfitrion: Loreta Popa. Expoziția va putea fi vizitată până la data de 2 iulie 2022.
Profesori remarcabili atât din România, cât și din Italia, unde și-a continuat studiile, i-au remarcat talentul și au convins-o că fără exercițiu, fără perseverență, acesta se poate disipa. Rodica Benintendi se află la a doua sa expoziție personală în România, după cea din mai 2016, la Centrul Cultural European pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” din București și alte câteva la care a muncit enorm la Monte Carlo, Dubai, Florența, Roma, Bergamo, Ibiza, Filipine. A avut, de asemenea, și expoziții colective în Emiratele Arabe Unite, Japonia și Italia.
Sensibilitatea, crede artista, ne oferă posibilitatea să explorăm mai intens lumea fără cenzură, măşti şi alte convenienţe moderne. Sensibilitatea ne permite să trăim emoţia la un altfel de nivel, să simţim bucurie, dar şi tristeţe, durere, dar şi plăcere. Fiecare dintre cei care vor fi prezenți la vernisaj vor avea răgazul să vadă și să simtă resortul care a propulsat-o pe Rodica Benintendi în crearea fiecărei lucrări. Chiar dacă nu va fi pe placul tuturor, un lucru pe care și l-a asumat, artista Rodica Benintendi invită privitorii să se conecteze la Egregorul feminității.
„Pragmatismul timpurilor noastre pare a înlocui apelul spre înțelepciune, de care fiecare suflet are atâta nevoie, cu o meschină îndoctrinare legată de cum ar trebui să renunțăm la aripile noastre și să ne mulțumim cu mize ce ne dezmint potențialul, focul și viziunea. Îndrăznesc să cred că singura noastră speranță sălășluiește în puterea de a ne retrage din raza acestui discurs și de a privi înăuntrul nostru. Odată ce conștientizăm faptul că acolo găsim oportunități, putem spera că suntem resortul oricărei evoluții și putem străluci cu adevărat. Invitația de a observa Egregorul feminității nu înseamnă nimic altceva decât o invitație spre trezirea autentică. Egregorul este o structură energetic-informațională care unește și sincronizează acțiunile oamenilor pentru a atinge un obiectiv specific. Vă invit la redescoperirea potențialului creator, la o călătorie în lumea interioar”, afirmă Rodica Benintendi.
Expoziția Rodicăi Benintendi este o pledoarie pentru reîntoarcerea la feminitate, la armonie și echilibru, o acceptare necondiționată a emoțiilor și dorințelor noastre autentice. Pentru artistă, feminitatea înseamnă creativitate, eleganță, seducție, blândețe și compasiune. Vă așteptăm cu drag!
Grupaj realizat pentru Jurnalul Bucureştiului („Le Petit Parisien”) de Claudiu Victor Gheorghiu, artist vizual, afilieri: membru titular Asociația Filială Artă Plastică Religioasă și Restaurare a UAP din România (AFAPRR), consilier media și al CD al AFAPRR a Uniunea Artiștilor Plastici din România și membru Visarta; în subsidiar jurnalist cultural: Senior Editor al platformelor de presă IntellNews Romania şi Jurnalul Bucurestiului, publicist comentator al ziarului Ultima Oră, 9 iunie 2022
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
Claudiu Victor Gheorghiu, Senior Editor Jurnalul Bucureştiului(„Le Petit Parisien”)