Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe






Ce este Masoneria? Alcătuită din oameni liber și de bune moravuri, uniți fratern, fără distincție de rasă, religie, sau crez, Masoneria a instituit un sistem de lucrări care sunt ritualice, ceremoniale, de studiu și simbolice, care permit membrilor săi, să înalte un templu spiritual interior Întru Gloria Marelui Arhitect al Universului, Dumnezeu Atotputernic, Creatorului Văzutului și Nevăzutului pentru Perfecțiunea Umanitătii. Asemenea Școlilor de Mistere din trecut, Masoneria oferă cele mai bune mijloace pentru desăvarșirea umanitătii. Ordinul aspiră să își atingă idealurile prin crearea de Organizații Naționale și Internaționale care extind Dragostea Frățeasca, Toleranța reciprocă, Dorința de Libertate, Egalitate și Adevăr tuturor membrilor săi. Ordinul caută în primul rând să realizeze pe pămant cel mai înalt grad de dezvoltare Morală, Intelectuală și Spirituală pentru toată Omenirea; aceasta fiind condiția necesară pentru toată fericirea pe care fiecare om o poate atinge într-o Umanitate organizată Fratern. Ordinul nu afirmă nici o dogmă. El este deschis tuturor ideilor care respectă demnitatea umană și care aspiră la perfecționarea Societății Universale prin propria perfecționare.
În căutarea omului pentru sens, nici un instrument nu este mai eficient și mai profund decât simbolismul. Simbolurile sunt puntea dintre lumea noastră și lumea formelor, a abstractului și a divinului. Ele operează cu usurintă acolo unde cuvintele nu reușesc, condensând limbajul într-o singură imagine cu un puternic impact de înțelegere și conștientizare. Simbolurile ne permit să exprimăm inexprimabilul, creând momente de experiență impărtășită care depășesc limitele existenței de zi cu zi. Ele sunt transmisiunile înțelepciunii umane antice care persistă de-a lungul timpului și spațiului, unind oameni care nu s-au întâlnit niciodată și nu se vor întâlni niciodată, oameni care au existat cu sute de ani unul de altul și sunt încă legați de o singură înțelegere. Crearea și menținerea acestei singure înțelegeri este Marea Lucrare a Lojilor și a Fraternității noastre, care lucreza pentru lumină, a Inițiaților și Misticilor din antichitate, continuată astăzi de societătile masonice esoterice, care adăpostesc și păstoresc înțelepciunea ascunsă a umanitătii din viciile timpului. Încă de la primele sclipiri ale Planului Divin au fost făcute vizibile umanității, am fost în pericol să le pierdem și în acest sens, să pierdem calea către eliberarea noastră spirituală. Cunoașterea umană este un lucru fragil, mai fragil decât suntem dispuși să recunoaștem. Marile turnuri de înțelegere au fost distruse într-o clipă, fie prin calamitate naturală sau inconștiența umană, iar timpul petrecut pentru reconstrucția lor a impedicat umanitatea să atingă starea să divină. (….)
Există multe ramuri pe Arborele Francmasoneriei, dar francmasoneria esoterică tradițională este sistemul rădăcină al acestui mare organism. Francmasoneria esoterică, ca tradiție antică, care se adâncește și se vede mai departe decât simpla suprafață a catehismelor, ritualurilor și explicațiilor noastre tradiționale, este legătura cu pămantul istoriei și tradiției umane care susține francmasoneria chiar și acum. Francmasoneria este o colecție diversă de tradiții mistice, rituri, simboluri și ritualuri care au fost trecute de la buze la ureche timp de milenii. Francmasoneria, deși acum imbrăcată în simbolurile meșteșugului de construcție, este de fapt moștenitoarea marii bogății de simbolism religios si mistic pe care umanitatea a produs-o. Toate religiile comunică povestea unui singur Spirit, o flacără divină unitară, care a ars strălucitor de la începutul timpului și care susține toată viața în Univers. Indiferent că este evreu sau creștin, musulman sau hindus, yogin sau budist sau susținător al oricăruia dintre numeroșii Zei ai istoriei umane, suntem uniți în dragostea noastră comună pentru Divin și în aspirația cea mai umană a reîntâlnirii cu originile noastre. Francmasoneria comunică acest lucru în simboluri, dar numai trecând dincolo de exoteric, în esoterism putem înțelege măreția destinului care ne așteaptă. Francmasoneria esoterică nu este doar o speculație sau imaginații frivole, ci împlinirea lucrării pe care francasoneria însăși ne-o împartaseste. Lucrarea noastră este crearea unei punți către cunoașterea interioară, o bază solidă pe care se pot construi spiritual toate ființele umane. Acest lucru se poate face doar în unitate și cheile acestei unități pot fi găsite chiar dincolo de porțile care sunt păzite de simbolurile Francmasoneriei.
Bartolomeu Constantin Săvoiu: Clarificări necesare în legătură cu Marea Lojă Naţională din România
Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)
Remember. Drama de la Carcassonne. Pe urmele lui Radouane Lakdim, în căutarea adevărului istoric”
- Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.
- Cartea „Ils ont volé ma vie” (Dany Leprince & Bernard Nicolas) în carte Thomas Csinta este citat pentru rezultatele anchetelor sale alături de cei mai mari jurnaliști de investigație francezi (și europeni).
- Jurnaliști români: Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…
- Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…