



„Nodul Gordian”
O întrebare stă pe buzele tuturor: Dacă ea, Curtea Constituțională, poate decide cine e Alesul, de ce mai e nevoie de alegeri, de atâta tămbălău, de atâția bani aruncați în hău, de milioane de buletine tipărite, de atâta energie pierdută? Și în dictatură votul popular avea loc, era necesar, măcar și de paradă! Dar ce s-a întâmplat și se întâmplă acum în România nu s-a întâmplat nici măcar într-o țară bananieră. Alegerile anulate dă apă la moară tuturor repetenților politici. Dacă e posibil să fie încălcat dreptul la vot, se poate întâmpla orice. Dacă votul la prezidențiale nu a fost bun, votul la parlamentare, peste o săptămână, cum a fost? Nu aceiași oameni au ieșit la vot? Dacă la prezidențiale au votat prost, înseamnă că și la parlamentare au votat tot așa. Deci să se anuleze și alegerile parlamentare! Când nu mai este ascultat glasul poporului, demosul, democrația este aruncată în aer, înseamnă că patria e la cheremul tagmei jefuitorilor, cum spunea Tudor Vladimirescu. Idee care nu e departe de Monstruoasa Coaliție, când liberalii și conservatorii (un fel de PSD) s-au unit, să-l alunge pe Cuza Vodă din țară.
Ce rușine! Rușine pe Curtea Constituțională și pe repetenții care susțin că anularea alegerilor a fost un act corect. Dar cu câteva zile înainte, CCR a spus că turul I a fost corect și a decis ca turul II să aibă loc! Cum de s-au răzgândit, de luni până joi, marile capete pătrate ale acestei Curți, deși situația a fost la fel? Dar în culise s-a întâmplat ceva nemaipomenit. Ce presiuni s-au produs de capetele pătrate și-au schimbat decizia peste noapte? Când se desecretizează ce s-a întâmplat acolo? Și desecretizarea documentelor CSAT aprobată de Iohannis a fost ilegală. S-a încălcat legea, care spune că un act de desecretizare trebuie aprobat de guvern. Acest lucru nu s-a întâmplat.
Nimic logic nu există în acestă afacere de anulare. Pentru ce tot acest delir? Pentru ce a fost aruncată România în haos? Unde e vocea celor care „luptă” pentru Unitatea României (opozanții, alde Simion, s-au dus la fund, stau ascunși ca șobolanii, își îndeamnă alegătorii să nu protesteze! Dar și-au revenit, tot peste noapte, acum îndeamnă la proteste și cică au făcut și plângeri internaționale!)? Unde sunt patrioții? Acum ies la suprafață patrihoții, tagma jefuitorilor, cu Chirițoaia în frunte, care se vedea isprăvniceasă, precum Șoșoacă prim-ministru în era Georgescu! Inclusiv lichelele din presă. Li s-a dat satisfacție tembelilor de la Apocaliptica (Antena 3), „gâzilor” mass-media, unui bolnav de sine fără nume, e doar o inițială, CTP, care susținea, cu figura lui de patibular, că dacă îl alegem pe Georgescu, moare revoluția din decembrie ’89, mor toate idealurile ei! Ele muriseră de mult, de când au venit minerii. Sau și Georgescu e un miner deghizat, refugiat din filmul „Prea târziu” al lui Lucian Pintilie?
Cauza năpastelor este un singur om. Toți contra unu. Cum e posibil ca, pentru haosul creat, dus la perfecțiune de guvernarea aberantă a unor Băsescu, Iohannis et co., să se găsească acum un țap ispășitor?! Georgescule, unde ai fost până acum, Georgescule, ca să aflăm cauza cum de România a ajuns la datorii de sute de miliarde de euro? Unde ai fost, Georgescule, să aflăm că românii votează un legionar? Georgescu a fost acuzat de toate păcatele omenești! Mai au puțin, spunea el, și mă vor acuza că am fost la Dallas când a fost ucis Kennedy! L-or fi confundat cu Oswald! Acuzatorii uită că ei sunt cauza apariției unui om ca Georgescu. Georgescu este produsul lui Băsescu et co. Era necesar să apară. N-a apărut la jocul TikTok, ci la tombola creată de lașitatea guvernanților, de jefuirea țării, de rătăcirea lor de decenii. Georgescu este oglinda lor, să se uite atent în ea! Georgescu e vinovat că are o stare mistico-filosofică, jefuitorii îl acuză că se trage din secta New Age (n.r. curent modern si umanist care susține o viziune comună a unei noi ere a iluminării, a cunoașterii si a armoniei având la bază Monismul – totul este una si Panteismul – totul este Dumnezeu), apoi că e părtaș la o revistă cu un titlu legionar, ca și cum e un păcat să se numească revista „Pământul strămoșesc” (n.r. revistă bilunară, organ al Legiunii Arhanghelului Mihail, apărut între 1 august 1927, cu întreruperi și periodicitate variabilă până în anul 1979). O fi fost și el o dată prin redacție la acea revistă și l-au scos legionar. Așa cum a fost și Mircea Eliade, s-a dus o singură dată la o ședință a Legiunii, și l-au scos legionar, l-au amenințat cu închisoarea și moartea, se afla la Lisabona și a luat definitiv drumul străinătății, și România a pierdut un mare intelectual, un geniu al prozei și istoriei religiei. Mișcarea legionară face parte din istoria poporului român, nu poate fi exclusă. Marea vină a ei este că a apelat la crime, că l-a ucis pe Nicolae Iorga, așa cum Apocalipticii au vrut să-l ucidă pe Georgescu. Nu Georgescu s-a purtat ca un legionar, ci acuzatorii lui.
Toate firele politice s-au încurcat atât de rău încât situația actuală a României poate fi comparată cu Nodul Gordian. Toate scenariile care se fac înrurcă și mai mult firele. Nodul devine de nedezlegat. România nu are un Alexandru Cel Mare ca să taie acest nod. Georgescu ar fi fost o soluție. Dar au apărut anti-democrații, care au distrus orice cale normală. Au văzut în Georgescu un spectru pro-rus, când el a exclus orice asociere cu Moscova și cu Legiunea. Dar Alexander Dughin, ideologul lui Putin, îndeamnă la rpscială după decuzia CCR: „Românii să se răscoale acum. Au fost scuipați în față”.
La ce mai este bun votul a 19 milioane de români, dacă o mână de oameni, bine dirijată, poate decide soarta unei țări? Georgescu a avut la primul tur 2. 120. 401 voturi (22, 94%). Contestatarii lui, câte au avut? De ce nu l-au scos pe Georgescu de pe listă înainte de alegeri? De ce nu au arătat atunci că e suspect? Pentru ce sunt plătite cu salarii amețitoare serviciile secrete? Ele nu știau cine sunt pe listă? Ar trebui destituite imediat pentru haosul creat. Consecința: Se cere Armatei să ia puterea în România. Exact ca în ’89. Se bucură acum de situație cei de la coda listei. Și cine sunt judecătorii Curții… Marțiale? Niște fantome. Istoria îi va judeca nemilos. Ca și pe Iohannis, o paparudă, o marionetă, un om fără personalitate, o mare, mare deziluzie! Dacă votul a fost viciat, de ce Iohannis nu a demis vreun general SIE sau șef BEC? Sau el e artizanul „loviturii de stat”? Haosul care urmează lovește în popor, în drepturile lui elementare, în orice fel de stabilitate. Frâiele țării sunt scăpate de sub control. Iată ce primesc (aici!) de la marele artist plastic Ioan Cuciurcă
Trăim un moment de prigoană și prigonire. În loc să fie prigoniți criminalii morali, hoții din tagma jefuitorilor, care au dus de râpă România, sunt prigoniți oamenii care nu au drept apărare decât cuvântul. Dar cuvântul e de la Dumnezeu, este cuvântul Adevărului, care nu iartă. Dacă erau așa de puternici cum se cred, se prezentau la vot și îl înfruntau pe Georgescu. Americanii s-au prezentat la vot cu un penal (condamnat la peste 150 de ani de închisoare) și l-au ales! Ce lume frumoasă!
Curtea Constituțională nu a stat cu fața spre poporul român, ci cu fața spre avionul care a venit din SUA cu un personaj Incognito. Când îl va desecretiza Iohannis? În cine să mai creadă poporul? Ce om, ce partid, ce guvern mai poate avea credibilitate? Se vorbește de un puci. Cine să facă un puci? Poate Șoșoacă! Și se mai spune că Iohannis ar mai sta la Cotroceni încă trei ani! Dacă Împăratul lașității mai stă în proțap încă trei ani, intră în nemurire, îl bate și pe Vlad Țepeș, cu peste 40 de mii de turci trași în țeapă! Mă mir că nu a fost invitat la Paris, la sărbătoarea inaugurării Catedralei Note Dame refăcută! A fost vecinul de la sud, bulgarul! Și alt vecin, Zelenski. N-a fost nici măcar la „Gaudeamus”, să-și lanseze „Next Step”! I-a luat-o înainte Călin (file din poveste), care a auzit chemarea: O rămâi, rămâi la mine, tu cu viers duios de foc,/Sburător cu plete negre, umbră fără de noroc…
Atunci Aur-iștii au pus mâna pe șiș și au propus să se organizeze un referendum cu tema: „Cine trebuie prigonit din România?” Și Nodul nedezlegat, bătu-l-ar gaia, a declarat că Băsescu ar fi tot primul pe listă, el, care a fost mereu la coadă, cu gândul la ce-a spus Iisus, că ultimii vor fi cei dintâi! Altul ne împăciuiește și spune că o să vină Donald Trump jr. să conducă România. Ne-a aruncat în abis. Nimeni nu știe nimic precis. Bâjbâie, își dau cu părerea nechemații. Haos. Scenarite în afara legii. Glasul lui Călin se făcu auzit, în șoaptă: Au ucis democrația. Totul trebuie luat de la capăt. Dar de la care capăt? Au uitat că România este țara românilor. Iar românii știu foarte bine să aleagă la două capete (cu și fără străini) sau să facă revoluție. Nodul Gordian nu poate fi dezlegat decât de o nouă revoluție.
„Stop – Tsunami de ură și blesteme”
Poporul român va învinge. S-a învățat să tot fie călărit, din interior și din afară. Îi simt vlaga. Arborele românesc este întreg. Coroanele îi sunt vitregite, dar rădăcinile, vai, cât de puternice! Se tot spune că sunt mai multe Românii. Dar eu nu cred decât într-una singură, România profundă, eternă și nealterată. Ea mă ține viu, cu credința în eroii ei, în geniile sale divine. Zilele acestea am mers la Biblioteca Academiei Române și am studiat din nou Caietele lui Eminescu (n.r. imaginea alăturată)
Ați văzut vreodată cum arată scrisul marelui poet, cât de caligrafic, cât de ordonat, cât de meticulos, cât de echilibrat, câtă perfecțiune între fond și formă!? E un miracol! Parcă unește Răsăritul cu Apusul. Numai în manuscrisele poeților chinezi din Evul Mediu, cercetate în marile biblioteci din New York, am mai văzut așa ceva. E un simbol scriptic al României profunde. Nu există nici o urmă, nici o pată, nici o virgulă, care să ne spună că Eminescu a fost nebun. Așa este și România profindă, ca el.
Atacurile împotriva României istorice, cu intenția de a o destrăma, au întărit-o, au făcut să fie și mai puternică, și mai unită! Românii au trecut prin multe vitregii. Acum mai trec printr-una, vitregia de a i se lua dreptul de a vota. Criminalii se știu. Primul e președintele, un sas, un străin, care nu are pic de românism în el, care e străin la vorbă și la port de spiritul românesc. Atunci de ce l-au ales românii să le fie președinte? Aici e problema și sunt uluit că nimeni nu explică un fapt atât de evident. Românii nu-l cunoșteau pe Iohannis, cine este, de unde vine, ce hram poartă. Ori tocmai de aceea l-au ales. L-au ales ca să scape de un trădător, de un mare păcătos, Băsescu. Dacă aș avea un pistol, cu un singur glonț, spunea Codreanu, și în fața mea ar fi un trădător și un dușman, eu l-aș împușca mai întâi pe trădător, nu pe dușman. Acest lucru l-a înțeles cel mai bine Eminescu, care a scris Dodecameronul dramatic, în care a desfășurat istoria trădătorilor români. Fabuloase pagini, piesele neterminate ale lui Eminescu. Pe urmele lui, îl pun pe Sergiu Nicoleascu, care a demonstrat prin imagini că așa este, că avem o istorie a blestemaților de neam, care trădează România profundă. Asta nu se înțelege, asta nu va pricepe acest sas niciodată, nici în lațul de spânzurătoare nu va înțelege, că poporul nu l-a ales pe el, ci a ales alternativa de a scăpa de un buboi.
Oare nimeni nu i-a explicat ceea ce este atât de evident? Oricine ar fi fost în locul lui, un alt necunoscut, poporul îl alegea. Însă Altoiul, cu parșivenia nativă, a reușit să păcălească un partid cu vechi tradiții românești, pe liberali, și să ajungă în fruntea lui! Dar el s-a dovedit un nemernic, i-a altoit pe opozanți cu puterea, i-a unit pe liberali cu adversarii lor, cu neocomuniștii, adică s-a dovedit un trădător, incapabil de încrederea acordată. El e departe de România mea, România profundă, ca luna de soare. Acum se repetă istoria. Ca să scape de Iohannis, românii au ales un alt necunoscut, însă de data aceasta cu un nume pur românesc: Georgescu. Dacă îl chema Ionescu, Grigorescu sau Popescu, îl alegeau. Numai votul democratic îi dădea poporului român puterea să scape de acest alter-buboi numit Iohannis.
De aceea, marele ticălos a desecretizat niște documente, ca să anuleze votul. El a lovit ilegal în dreptul legal al românilor de a vota. Și a făcut o mare ilegalitate. Ilegalitatea trădării. Le-a desecretizat fiindcă el joacă așa cum i se spune. Să nu uităm că suntem în UE și NATO. Și nu putem face decât cum vrea Unchiul Sam. E circ electoral. Lespedea de moară se numește globalizare. Dar pe felia noastră putem fi demni. Putem alege oameni curați. Suntem constrânși din afară, dar și din interior? Să nu avem nici un strop de independență? De aceea alegem un președinte, ca să ne trădeze atât de grosolan? Istoria îl va judeca. Un Vlad Țepeș l-ar trage imediat în țeapă. Dar nu mai suntem pe vremea lui Țepeș Vodă, suntem mai rău. Această marionetă, cu o structură rigidă, inumană, nu înțelege că a fost figurant în istoria poporului român, că e un șarlatan, fără personalitate, că trebuie să dispară, să fie deportat în Siberia, să stea în același iglu, împreună cu monștri de la CCR, cu Băsescu și alți patrihoți!? Ei sunt cauza unui tsunami, un tsunami al urii și al blestemelor. Ura pe care ei au generat-o acum, prin anularea dreptului la vot al românilor, un drept câștigat prin durere, prin moarte (evenimentele din decembrie), îi va nimici, așa cum tot ura și blestemele l-au nimicit pe Ceaușescu. Dar acum ura e și mai mare, Și de mai lungă durată. Cu ea au ajuns să se lupte patrihoții, cu ura poporului român. A devenit o ură istorică. Așa ceva nu se mai poate!
Indiscutabil, acum, în prezent, se disting clar două Românii, România jefuitorilor, și România norodului, ca să folosim două concepte antagonice lansate de Tudor Vladimirescu. Jefuitorii fac tot felul de scenarii în favoarea lor, continuând să stea cu spatele la popor, la cei care i-au ales, fiindcă votul de la parlamentare a fost validat, deși aceiași oameni au mers și la prezidențiale. Se comportă ca și cum nici nu a existat crima anulării votului crucial, fapt care a declanșat o mânie fără margini. Cum vor să stingă ei acest foc mocnit, gata să erumpă? Cum vor să oblojească rănile? Ei nu fac parte din România profundă, dar alegătorii lucizi, curați, nemanevrabili, fac, sunt totuși români, sunt mai aproape de rădăcini, fac parte din norod, din poporul român.
Jefuitorii însă nu fac un pas de chibzuință, să se îndrepte spre România profundă, dimpotrivă, tot dau cu cornul, au generat haosul în care ne aflăm, ceața, numită lovitură de stat, sfidarea democrației, numită noua guvernare. Nu mai există nici o nouă guvernare. Au scos de la beci un scenariu mort, același concert fals, la contrabas cu UDMR. L-au blocat pe Georgescu 1, dar s-au ales cu ura a 2,2 milioane de Georgești. Plus ura a încă pe atâția Georgești care nu au mers la vot. Toți aceștia nu sunt reprezentați de noua guvernare. Un calcul simplu ne arată că CCR-iștii s-au ales cu ura a circa 5 milioane de…legionari, cum sunt numiți românii care își cer dreptul la vot. S-a instituit regula nebună că dacă un român cere dreptate, e taxat drept legionar! E haos. E un tsunami al urii. Și haos va fi până când dreptul la vot nu va fi respectat, până când un nou Georgescu nu se va ivi și va spune Stop.
Grid Modorcea (Scriitor și cineast, dr. în Arte)
- Articolele scriitorului și cineastului Grid Modorcea îni Jurnalul Bucureștiului
- Grid Modorcea cărți în vânzare (Amazon)
- Grid Modorcea filmografie
- Grid Modorcea IMDB
Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)
- Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.
- Cartea „Ils ont volé ma vie” (Dany Leprince & Bernard Nicolas) în carte Thomas Csinta este citat pentru rezultatele anchetelor sale alături de cei mai mari jurnaliști de investigație francezi (și europeni).
- Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…
- Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…