Acasă Cultura Noi aventuri cu Afdam și Cfaim: revenind în lumea monștrilor copii

Noi aventuri cu Afdam și Cfaim: revenind în lumea monștrilor copii

Afdam și Cfaim sunt doi elevi de şcoală din împărăţia „sângelui albastru” a anului 2320 cu vârste de peste 30 de ani care  sunt urmăriți de forțele de poliție și  jandarmi ale imperiului în vederea punerii în executare a unui mandat de aducere la școală pentru pregătirea testărilor naționale din acel an. 

„Aoleu Cfaime e de rău“ …strigă Afdam sărind peste o groapă de var, „mai aveam puțin și intram la pârnaie din cauza ta“.

„Taci și nu te mai smiorcăi ca o muiere“ … gâfâi cu limba până la cot Cfaim. „Auzi … ce-ar fi dacă am merge totuși la școală“?

„Ori ești prost, ori ai căpiat … din două, una. Ce crezi tu mă, că mai e școala de acum 400 de ani? Eeeeei … pe atunci se făcea educație, nu glumă … și asta … până când au înebunit oamenii mari … dându-le drepturi sporite pruncilor. Cică era democratic și european … o porcărie. Uite o gură de canal, hai să intrăm aici“. 

„Pfuuuuui ce pute a gheenă …“ răbufni Cfaim. 

    „Lasă domnișorico văicăreala“ … îi tăie Afdam elanul … „Uite am la mine un papirus din săraca și străvechea Românie a anului 2015, în care  un grup de copii adunați chipurile în Consiliul Naţional al Elevilor salută decizia Senatului României de a respinge iniţiativa legislativă nr. 258/2015 privind siguranţa în şcoli şi se poziţionează împotriva propunerii în cauză“. 

„Adică cum se poziţionează împotriva unei propuneri privind siguranţa în şcoli“? 

„Păi n-o să ne dăm seama despre ce e vorba decât dacă o să mă lași să citesc documentul … nu fi așa de sâcâitor.

Așa că … citesc: Consiliul Naţional al Elevilor consideră că delimitarea condiţiilor de acces pentru profesori şi elevi, precum se constată din articolul 3 alineatul 2 al textului propus, pe lângă faptul că este o acţiune discriminatorie, ar reprezenta o măsură retrogradă care se îndepărtează de la valorile europene pe care sistemul de învăţământ românesc şi-a propus să le promoveze în procesul de educare al elevilor. Profesorul şi elevul reprezintă doi actori parteneri ai sistemului de învăţământ a căror relaţie se bazează pe respect reciproc şi nu pe subordonare.

„Și cum … adulții au pus botul la o așa tâmpenie? Ha ha ha …  delimitarea condiţiilor de acces pentru profesori şi elevi, acţiune discriminatorie“.

„Asta da gogoriță. Adică, domnilor profesori mai trageți pe dreapta și lăsați-ne să stăm în cancelarii alături de voi.  Iar în clase, noi vrem la catedră … voi stați în bănci. Vorba aia suntem … parteneri egali în sistemul de învăţământ și relaţiile trebuie să se bazeze pe respect reciproc şi nu pe subordonare … așadar … la ce bun să vă mai respectăm domnilor profesori? … e democrație dom’le“.

„În altă ordine de idei, e nevoie de monitorizarea profilor prin camere de supraveghere împotriva abuzurilor de tot felul. Vorba aia: profesorii sunt cei mai corupți și periculoși indivizi din societate, pericole la siguranța națională … nu?“

„Da prietene așa este. Nu-i de mirare că s-a ajuns unde am ajuns. Adică … consideră-l pe copil egal cu tine și o să înnebunească de atâta egalitate devenind un dulău turbat. Mai mult, ascultă și asta …“

Șșșșșșș taci din gură! Aud parcă zgomote ciudate deasupra noastră. Hai mai degrabă s-o tăiem de aici până nu ne prind ăștia“. 

„Mâinile sus și nu mișcați!“

„Aoleeeeu Afdame așteaptă-mă și pe mine unde fugi … așa prieten am?

Se lăsă seara peste ghetou … și două inimi de copii întârziați tremură ca varga la interogatorii: una la poliție iar cealaltă în fața părinților.

P.S. Acest material este un pamflet cu acţiuni care nu prea sunt întâmplătoare şi rog în consecinţă a se trata ca atare.

Desenul din imaginea de titlu a fost realizat de domnișoara Sara Maria Potra din clasa a V – a B, de la Școala Gimnazială „Mircea Eliade“ din Satu Mare    

Corespondență de la Valeriu Ioan, profesor, editorialist-reporter-realizator TV

Gazeta de Nord-Vest