Acasă Opinii Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus? Partea V. (Corespondenţă de la Prof....

Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus? Partea V. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Pentru toţi cei care vor să ţină cont de  învăţămintele pe care am putea să le tragem din timpul acestei pandemii mondiale o pot face transmiţând câteva din constatările, trăirile şi  frământările oamenilor la anunţul că România a intrat în stare de urgenţă odată cu prevederile Ordonanţei militare nr 1 din 16 martie 2020, date de Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul M.A.I. şi prelungită cu stara de alertă maximă.

Întrebarea care se pune este  Ce poate face şi ce îşi doreşte orice fiinţă umană care mai întâi trăieşte într- un corp şi apoi într-o casă,  după ce a suferit în izolare reguli stricte de trai şi convieţuire într- o societate bolnavă???”.

1.      Primul lucru pe care îl va face, va fi să respire cât mai adânc după teama sufocării, din propria locuinţă.
2.      Va încerca să meargă cât mai mult şi chiar să alerge prin parcuri, pe drumuri de munte sau pe malul mării, după ce i-au înţepenit picioarele şi spatele, din lipsă de mişcare, care de altfel în această perioadă grea pentru oricine, au fost rezumate doar la drumurile scurte dintre dormitor, bucătărie şi baie.
3.      După luni în care ne- am uitat în tavan şi am cugetat la nemurirea sufletului, ne dorim, mai mult decât oricât, să adulmecăm cerul, soarele, norii, ploaia din timpul zilei şi al nopţii, să ascultăm susurul  apei curgătoare şi cântecul păsărelelor.
4.      Oamenii vor începe o reevaluare a tot ceea ce a  înseamnat, pentru ei,  parcurile cu copaci, aleile şi aranjamentele florale, muntele cu râuri, copaci, iarba şi florile lui, dar şi marea cu  nisipul ei auriu şi orizonturile ei frumoase  dar şi cu răsăriturile şi apusurile de-a dreptul magnifice, după ce şi- a obosit ochii în emisiunile sterile şi înfricoşătoare, cu mesaje şi statistici zilnice despre coronavirus, ale televiziunilor, fie private şi de  stat, sau privind continuu mobila din casă, frigiderul pe care probabil că l-a deschis de zeci de ori în drumul spre dormitor, ori aragazul sau maşina de spălat pe care le-au folosit la greu.
5.      Omului i- a scăzut apetitul pentru haine şi încălţăminte după ce mai multe luni la rând pijamaua şi papucii de casă i- au fost nelipsite dar  i-au arătat că de fapt  dresingul dorit cu îmbrăcăminte scumpă şi pantofi de firmă nu îţi sunt de folos şi nici nu te fac fericit.
6.      După lunga perioadă în care omului i-a lipsit socializarea de la locul de muncă, de pe stradă, în întâlnirile cu prietenii, rudele, părinţii, şi a învăţat lecţia tăcerii, va trebui să facă eforturi pentru menţinerea unui dialog coerent şi  aplicat, va trebui să reînveţe să vorbească.
7.      După ce am avut o lungă perioadă de timp sufletul golit, de conţinut, şi o inimă care în loc să emane iubire a suferit, el omul îşi doreşte şi  îşi închipuie cum va fi întâlnirea cu semenii lui, fie că sunt rude sau prieteni, cum o să-i îmbrăţişeze, cum o să le strângă mâinile şi  să-i  pupe, dorindu-şi apropierea firească cu cei dragi pe care  a fost nevoit să-i ţină la distanţă şi să vorbească cu ei doar la telefon.
8.      Fiecare dintre noi vom începe să ne preocupăm mult mai mult de propria fiinţă şi de propria familie, de copiii noştri, fără să ne mai pierdem timpul să- i bârfim pe alţii.
9.      Faptul că am întâmpinat Paştele dar şi Înălţarea Domnului stând în casă, ne face ca mulţi dintre noi, care sunt ataşaţi de religiile lor, să ne dorim reîntoarcerea la slujbele religioase, la întâlnirile cu preotul-paroh sau cu ceilalţi enoriaşi căci, lipsa lor ne-a creat un gol în suflet şi în inimă dar şi în dragostea faţă de Bunul Dumnezeu.
10.    Nu am avut voie să mergem în mall-uri, la hoteluri, la restaurant, terase, grădini de vară, la concerte, teatre şi filme, să facem shopping, să ne relaxăm în săli de fitness  sau la bazine de înot, să mergem la munte sau la mare, să facem turism internaţional, lucruri altădată de normalitate în vieţile noastre. Toate aceste facilităţi ne-au lipsit la mulţi dintre noi, ceea ce va duce inevitabil la o dorinţă crescută  de consum a acestor servicii, altă dată aparţinând cotidianului din viaţa noastră zilnică. Numai că, noile reguli de distanţare socială nu face decât să ne îngreuneaze  în oarecare măsură existenţa în comunitate.
11.      După ce Guvernele au închis creşele, grădiniţele, şcolile şi after-school-urile, fără vreo compensaţie  şi i-a obligat pe bieţii copii să stea închişi în casă, din cauza acestei pandemii păcătoase, le- aş spune părinţilor că e de datoria lor, ca acum când o mare parte din restricţiile carantinei au fost ridicate să- şi scoată copii  în parcuri, să-i ducă la munte sau la mare, să  le faciliteze dorinţa de a-şi  reîntâlni prietenii de joacă, să- şi reamintească cum este să meargă cu bicicleta sau cu trotineta, să se joace diverse jocuri cu mingea, mică sau mare, ca nu cumva copilăria lor să fie ratată şi să-i marcheze pe viaţă, chiar dacă într-o oarecare măsură smartphonurile  le-a ocupat timpul, într-o perioadă la fel de grea şi apăsătoare şi pentru ei.
12.      Ce a pierdut, de fapt,  fiinţa umană în timpul acestei carantine, sigur cu toţii “libertatea” aproape în toate formele ei şi mulţi dintre noi “sănătatea”  şi din păcate  sau din nefericire,  pentru puţini  dintre semenii noştrii, chiar  “viaţa”, motiv pentru care va trebui ca să preţuim mai mult decât orice “viaţa” pe care o avem de la Bunul Dumnezeu, e un cadou inestimabil al fiinţei umane, dar şi  “sănătatea “ de care numai noi suntem răspunzători şi  cu certitudine  “libertatea” pe care  omul a câştigat- o cu greu, în mii de ani de existenţă umană, cu multe sacrificii, războaie şi convulsii sociale.

Acum, şi nu mâine, ne trebuie mai mult optimism, mai multă speranţă şi  un moral ridicat.

Dumnezeu să ne binecuvânteze fiinţa umană!

God bless us !

Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin ScaleţchiPreşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului – Naţiunile Unite

 

 

Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului (OADO) 

 

 

Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus? Partea IV. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Oare, ce ne-a învăţat pandemia coronavirus? Partea III. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Oare, ce ne-a învăţat pandemia coronavirus? Partea II. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

,,Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus?” Partea I. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Alte lucrări ale autorului

 

Articolul precedentLa ce ajută filozofia? (Corespondență de la Vavila Popovici, poet, prozator, eseist, SUA – Carolina de Nord)
Articolul următorCei care trăiesc pe spinarea celui care munceşte şi Scrisoarea cetăţeanului Fericitu Yok adresată autorităţilor competente. Parodii ale Conf. dr. Nicolae Grigorie-Lăcrița (corespondent al Jurnalului Bucureştiului)
Fizician teoretician și matematiciancian de formaţie pluri-inter și transdisciplinară, adept şi promotor al educaţiei de excelenţă (gifted education) şi jurnalist de investigaţii criminale francez, de origine română, specializat în MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale), în studiul fenomenelor socio - judiciare cu ajutorul unor structuri matematice complexe (teoria haosului - sisteme complexe, teoria ergodică, teoria teoria categoriilor și rețelelor, cercetarea operațională și teoria sistemelor formale de tip Gödel). Cofondator al IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii şi Cercetări Avansate în Educaţia de Excelenţă), de peste un deceniu și jumătate, este Director de studii în cadrul CUFR România (Conseil Universitaire-Formation-Rechereche auprès des Grandes Ecoles Françaises-Consultanţă Universitară, Studii şi Cercetări de pe lângă Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii), organism educaţional franco-român agreat de stat, având ca obiectiv, consilierea, orientarea şi pregătirea candidaţilor români cu Diplomă de bacalaureat, respectiv ai studenţilor din primul ciclu universitar (Licenţă), la concursurile de admitere în sistemul elitist de învatamânt superior „La conférence des grandes écoles françaises” (Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii - CPGE-Classes Préparatoires aux Grandes Ecoles, Grandes Ecoles) şi Universităţile elitiste franceze (Licenţă, Master). Este autor a peste 600 de lucrări cu caracter științifico–didactic (articole și cărți de matematică și fizică, respectiv, de investigație jurnalistică – atât în limba română cât și în limba franceză, repertoriate și în BNF – Bilibioteca Națională a Franței, „François, Mitterrand”), care au contribuit la promovarea culturii și civilizației franceze în lume, precum și la admiterea a peste 1.000 de tineri români cu abilități intelectuale înalte (absolvenți de liceu și studenți) în școlile superioare franceze de înalte studii – Les Grandes Ecoles (un sistem educațional elitist și unic în lume), în special, în cele științifico–inginerești și economico–comerciale, dintre care, astăzi, majoritatea ca absolvenți, contribuie în calitate de cadre superioare sau de conducere la prosperitatea spirituală și materială a națiunii franceze în cadrul unor prestigioase instituții de învatamânt superior și de cercetare, mari companii private sau de stat, civile si militare, multinaționale, specializate în tehnologia de vârf, respectiv, în cadrul administrației locale și centrale de stat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.