Acasă Dezvoltare Personala Omul modern preferă în locul ortodoxiei filosofia budismului zen și alte filosofii...

Omul modern preferă în locul ortodoxiei filosofia budismului zen și alte filosofii orientale sau ancorate în ezoterism sau ocultism

De curând am fost curios să particip la lansarea unei cărți.
M-a atras din start titlul ei (Dau totul pentru un secret), numele autorului (pseudonimul Zăpă Strit) și imaginea de pe copertă (un ceainic mare semănând cu lampa lui Aladin, care chema un duh să împlinească Orice Dorință, cu o ușiță deschisă).
Niciun critic literar prezent, dar sala fiind însă populată de mulți fani ai doamnei, pe numele ei Adriana Jinga, care deține un blog pe net de vreo doi ani și jumătate.

 

Am întrebat-o personal la sfârșit ce mesaj transmite de fapt titlul cărții și ce reprezintă acest pseudonim. Și am aflat astfel, că mesajul volumului de povestiri este descoperirea sau conștientizarea de către sine a sufletului iar Zăpă Strit este denumirea blogului (domeniului) cumpărat de la o altă persoană, compus din prefixul de la ,,zăpăcit” și cuvântul ,,strit” (stradă, adaptare după termenul din engleză ,,street”).
De fapt, mesajul cărții este cu totul altul.
Cititorul este inițiat treptat să îmbrățișeze o anumită filosofie de viață, aceea a trăirii clipei la intensitate maximă, cu bucurie a unei stări noi de ,,iluminare”, în care mintea este lăsată în pace deoparte.
Să descopere natura, relaxarea, dar mai ales să se descopere pe sine până într-acolo încât să se iubească pe sine.
Povestirea despre rugăciunea fetei privindu-se în oglindă și meditând intens este relevantă în acest sens. Dar această iubire se opune iubirii creștine, care înseamnă în esență iubirea față de Dumnezeu și față de semenii noștri. Iubirea de sine exagerată este un păcat și devine narcisism, adică mândrie, care reprezintă cel mai mare păcat. Mândria este specifică omului modern, indiferent de credința lui.
Și ateii și sectanții cad în mândrie foarte ușor și nu se mai ridică din această stare. Dumnezeu nu iubește mândria oamenilor, le stă împotrivă, ci iubește smerenia…
De asemenea trebuie s analizăm puțin lucrurile.
Filosofia Zen reprezintă o practică spirituală budistă, care este tot mai folosită în zilele noastre de către psihoterapie.
Este o cale de ,,eliberare spirituală” a omului și de experimentare a noului, a unor abisuri. Dar nu intrăm aici în toate detaliile, ci vă propun să dezlegăm misterul ,,omului zăpăcit”.
Zăpăcit înseamnă în general să fii împrăștiat, cu capul în nori.
Un om debusolat, aflat în derută, pentru că se lipsește de reperele și modelele autentice din societate. În acest dezechilibru spiritual, el nu poate iubi decât moda, tot ce este cool (haios, plăcut la vedere) și mai ales pe sine însuși.
Dorințele lui devin literă de lege…
Omul zăpăcit este prototip al omului modern.
El iubește bineînțeles multe dintre vedetele consacrate de mass-media, dacă nu chiar toate. Neștiind însă că acestea aproape în totalitate nu merită și nu sunt autentice, fiind impuse de către mass-media, care în proporție uriașă promovează interesele și gândirea ocultei mondiale.
Omul zăpăcit se pare că este tocmai omul nou dorit de către modernitatea de astăzi.
Omul modelat din copilărie să devină sclavul ideal al Noii Ordini Mondiale anticreștine. Nu de aceea, masoneria dorește introducerea ,,Educației sexuale” încă din grădiniță? Nu pentru a-i stârni mai repede impulsurile erotice și hormonii, îndepărtându-l de educație, de spiritualitate și cultură? Mai nou, aflăm că acest lucru este posibil într-o anume măsură și prin anumite substanțe prezente în alimente.
Omul zăpăcit este în fond omul liber, chiar și liber-cugetător, care respinge încorsetarea unor principii morale și religioase bine definite.
Omul chipurile lipsit de ,,prejudecăți”.
Omul care caută parcă cu disperare distracția, divertismentul colorat din mass-media, jocurile de orice fel, dar în special jocurile video și cele de pe calculator, de care devine chiar dependent.
Omul care își caută refugiul, consolarea sau evadarea din realitate, prin întoarcerea la propriul ego, spre a se descoperi și a retrăi la nesfârșit
copilăria sa.
Pentru mai multe detalii lămuritoare despre esența filosofiei Zen: Iluminarea spirituală.   Declanşarea unei noi funcţii psihice.
Zen nu este o practică spirituală, ci mai mult decât atât, căci se situează dincolo de spiritual şi de material. Zen înseamnă a-ţi concentra toată fiinţa în ceea ce faci, orice ai face. Înseamnă A Fi. Înseamnă a mânca atunci când mănânci, a merge atunci când mergi. A Fi aici şi acum, în orice moment. Nu este un mijloc de a atinge un scop. Este doar ceea ce este deja, la intensitate maximă. Zen nu serveşte la nimic anume … Şi totuşi …” (Dokusho Villalba Roshi, Francisco Dokushō Villalba)
Guest post de Radu Iacoboaie, 1 octombrie 2016, preluat cu permisiunea scrisă a autorului de aici
Nota  redacției. Alte imagini cu MVG

Blogul Discerne împlinește, un deceniu de existență!

Parteneriat Jurnalul Bucureştiului

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.