În același context sumbru, conturat de către Ministerul Transporturilor, context în care doar antreprenorii–ofertanți sunt responsabili de întârzierile create în derularea procedurilor de achiziție publică, prezentăm și un alt episod al achizițiilor publice implementate de CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) – Varianta de Ocolire Buftea.
Înainte de a trece mai departe, pentru că trebuie să scoatem în evidență această atitudine permanentă a CNAIR prin care nu își reproșează niciodată nimic, tot timpul responsabilitatea fiind a altora. Amintim aici și cazul Siguranței Circulației. Așa cum am mai spus și în alte articole atitudinea CNAIR este: Accidentele se produc doar din cauza conducătorilor auto și niciodată din responsabilitatea explicită a administratorului drumurilor. În acest sens, CNAIR implementează măsuri de siguranță rutieră concretizate de fapt într-o singură soluție „complexă”: montarea de parapete!
Această strategie este văzuta într-un context mai degrabă lipsit de rațiune, respectiv cel prin care administratorul CNAIR își dorește să protejeze utilizatorii prin măsuri care să îi ferească pe șoferi de ei înșiși, fiind considerați ca predispuși la acte „suicidare”…restul ecuației fiind perfect. El, administratorul este perfect. În acest context „limitat”, probabil că „Viziunea Zero Accidente”, care populează un PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) găunos, va fi reprezentată de sintagma: Mai bine stați acasă! Nu mergeți cu mașinile că o faceți accidente și ne stricați „Vizunea Zero Accidente”. Nu mai utilizați autoturismele ca să nu mai fie accidente!
Dar să revenim la procedura noastră de achiziție pentru V.O. (Varianta Ocolitoare) Buftea. Administratorul Perfect emite o serie de clarificări la fel de ,,perfecte”. Numai că, prin aceste clarificări (răspunsuri la solicitări de clarificări ale Ofertanților) CNAIR reușește să se pună pe contrasens cu: Legislația în vigoare.
,,PETARDELE” din procedurile de achiziție ale CNAIR – Episodul V.O. BUFTEA
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului