Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco–Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)
„Ccca 98% dintre copii se nasc cu un potenţial intelectual extrem de ridicat. După şcoală, doar 2% şi-l mai păstrează.”
Dragi părinți, educatori, oameni care activați în educație, vă invităm la ultimele 2 proiecții din anul 2022. Așa cum știți, este o proiecție culturală. Nu îl veți găși altundeva (așa cum și noi l-am căutat acum mulți ani) Vă poate ajută să va conturați imaginea despre ce se întâmplă în lume cu copiii, cu educația, care e rostul educației, și mai ales, cum reușesc unii copii fără școală.
Regia: Erwin Wagenhofer
Germania/Austria, 2013
Durata: 1h 53 min
Subtitrare: română
Producător: Home Run Pictures, Prisma Film, Rommel Film
Următoarele proiecții
- joi, 8 decembrie 2022 ora 19h00. Click pentru Join Zoom Meeting
- joi 15 decembrie, ora 19h00. Click pentru Join Zoom Meeting
- Topic: Documentar. TheAlphabet
- Time: Dec 8, 2022 19:00 Bucharest
- Dec 15, 2022 19:00
- Meeting ID: 893 7911 2993
- Passcode: 20MZTq
De ce îl recomandăm fiecărui părinte și educator?
Prezentând opinii ale unor experți renumiți precum Sir Ken Robinson (1950-2020, fost autor, orator și expert în educație de naționalitate britanică) și situația educației din China până în US, veți putea să aveți o imagine de ansamblu asupra a ceea ce a fost și asupra a ceea ce ar putea fi educația, pentru a răspunde nevoilor copiilor și nu nevoilor sistemului de a-și întări status quo-ul.
„„Documentarul regizorului Erwin Wagenhofer (n.1961, autor, producător și regizor de film austriac) pune o serie de întrebări grele despre sistemul educaţional standardizat: “98% dintre copii se nasc cu un potenţial intelectual extrem de ridicat. După şcoală, doar 2% şi-l mai păstrează.” Multe dintre problemele societăţii de azi sunt provocate de oameni educaţi în sistemul actual de învăţământ. Este haosul acesta un efect secundar al educaţiei lor sau al atitudinii de bază şi al abordării? În viitor, educaţia trebuie să renunţe la expunerea sistematică folosită în trecut şi să încerce să formeze studenţii bazându-se pe diversitate şi varietate. Copiii ar trebui încurajaţi să viseze, să-şi dezvolte abilităţile creative, nu să între în tipare. Alphabet trage un semnal de alarmă asupra disfuncţionalităţii sistemului de învăţământ modern.””
Constituit că un documentar-eseu, filmul debutează cu un citat din conferințele expertului în educație Sir Ken Robinson: „Cred că sistematic ne distrugem atât nouă, cât și copiilor noștri capacitatea de imaginație.” În continuare sunt identificate poziții asemănătoare, din Franța, până în China: Yang Dongping, profesor de știinte educative la Insitutul de tehnologie din Berlin, regretă răspândirea gândirii axate pe marketing în sistemul educațional chinezesc: „Astăzi, toată lumea este absorbită într-o vâltoare spiralată a competiției.”
În film apare cercetătorul german în neuroștiințe, Gerald Hüther (n.1951), specialistul francez în educație creativă Arno Stern (n.1924), al cărui fiu–André–nu a mers niciodată la școală, dar a ajuns să se descurce suficient de bine că și designer de chitări, și, în cele din urmă, Pablo Pineda Ferrer (n.1974) vedetă producției Yo también și primul student european cu sindromul Down care a absolvit o universitate. The Alphabet este un tribut adus imaginației umane și o acuză asupra sistemelor educaționale ierarhizante care încurajează competiția și rezultatele cuantificabile.
Intrarea este gratruită. Filmul este oferit cu generozitate prin parteneriat cultural cu Transilvania Film (vezi aici)
Contact Monica Gheorghiu, Centrul Gifted Education
Articole asociate
Gifted Education. The Alphabet – proiecție culturală la Centrul Gifted Education din București
Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului