Acasă Eveniment cultural-lansare de carte „Vânturarița. O nouă geneză – Pelerinaj în Rai”, a 124-a carte a...

„Vânturarița. O nouă geneză – Pelerinaj în Rai”, a 124-a carte a marelui intelectual contemporan Grid Modorcea (scriitorul cu cea mai vastă și completă operă religioasă din cultura română), „cel mai important” și cel mai prolific autor român în viață, membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului

A apărut Vânturarița, a 124-a carte a lui Grid Modorcea, scriitorul cu cea mai vastă și completă operă religioasă din cultura română, 47 de filme (genul docudrama), 21 de cărți și peste 2.000 de articole. Ea se subintitulează O Nouă Geneză. Un pelerinaj în rai. Este congereră cu volumul Un păcătos la Athos, fiindcă este tot o infiltrare a unui „păcătos” în viața monahală, un plonjeu literar dinspre cultură spre religie.

Cum este raiul ceresc? Nu știe nimeni. Nimeni nu l-a descris. Nici Iisus. Nici Sf. Pavel. Dar autorul ne oferă o imagine pâmânteană a lui, prin acest pelerinaj la câteva schituri și mănăstiri vâlcene. Michelangelo spunea că Sufletul meu nu poate găsi o scară către Rai decât prin frumuseţea pământului”. Raiul din cer este aici, pe pământ. Oricum, mulți cugetători au spus că ar vrea ca raiul din cer să fie ca pe pământ. Iar Borges își imagina raiulca un fel de bibliotecă. Pelerinajul în raiul mănăstiresc îi aduce autorului argumente puternice pentru a-și consolida Utopia sa, Civitas Innocentiae, care devine aici testamentară. Cartea este un testament utopic sau vizionar, care propune o Nouă Geneză, necesară pentru viitorul omenirii.

I-a cunoscut pe marii prelați ai Românei, de la Arsenie Boca la Dumitru Stăniloae, a realizat filme importante cu unii dintre ei, în special cu Constantin Galeriu, Bartolomeu Valeriu Anania și Antonie Plămădeală, mereu vocea sa polemică a fost importantă pentru sănătatea ortodoxiei și speră ca mințile luminate ale bisericii de azi–și crede că Biserica mai are așa ceva!–să înțleleagă mesajul pe care îl transmite ei și viitorimii prin această carte. Vânturarița este o aplicație literară a volumului Istoria Literaturii Neînregimentate, o magnus opera și, mutatis mutandis, poate fi numită Istoria Bisericii Neînregimentate. Deși propune o reformă radicală a bisericii, implicit a înțelegerii Bibliei și a continuării ei raționale, autorul apără Credința Simplă de toate altoiurile, arătând cât rău a adus/aduce religia de împrumut, respectiv civilizația iudeo-creștină, vinovată de mari păcate, de la iluziile biblice până la flageluri ca Inchiziția și Holocaustul. Și acum se continuă în Ucraina și Gaza. În numele lui Dumnezeu, ea a scris o istorie a violenței și a crimei.

Lansarea cărții „Istoria literaturii neînregimentate” – cel de-al 120-lea volum al scriitorului și cineastului Grid Modorcea (Dr. în Arte – SUA, New York, corespondent permanent al Jurnalului Bucureștiului) de către Fundația Culturală „Șansă & Egalitate”

Pornind de la Ideea că Religia fără Cultură este oarbă, iar Cultura fără Religie este mioapă, tenacele autor pledează pentru o schimbare radicală a istoriei bisericii, implicit a lumii. Și aduce ca argument viața monahală. Un pelerinaj în zona vâlceană, un popas mai scurt sau mai lung la schiturile Bradu, Iezer, Pahomie, Pătrunsa, Filimon, Frăsinei și alte locuri sacre îi dă prilejul de a medita asupra raiului de pe pământ. Mănăstirile sunt utopiile împlinite ale fondatorilor și viețuitorilor lor. Ele sunt breasla divină care face punți între Lumea I și Lumea II, între lumea în care tărim și lumea în care am vrea să trăim. Acest pelerinaj îi oferă autorului posibilitatea de a face o analiză amplă a istoriei omenirii, o serie de meditații folositoare asupra stării de a fi a omului, ca ființă a naturii, creatoare de Dumnezeu. La tot pasul, ne oferă dovezi privind deosebirea dintre Natură și Dumnezeu.

Un altfel de București. „Dicționar Utopic” – a 123-a carte a marelui intelectual Grid Modorcea (Dr. în arte, scriitor și cineast, „cel mai important” și cel mai prolific autor român în viață, membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului

Pelerinajul la cele câteva mănăstiri vâlcene se asociază cu tot atâtea revelații ale Credinței simple. Raiul pămânesc este completat puternic cu un pelerinaj anterior, la Mănăstirea Buciumeni, pe care o consideră model al monahismului românesc. Sunt aduse la masa dezbaterii lăcașurile sfinte pe care autorul le-a cunoscut în viață, de la Athos la cele din Țara Sfântă, din marile centre religioase europene, asiatice sau americane. Filmele sale religioase, realizate la TVR, redacția „Viața Spirituală”, sunt o dovadă peremptorie. Avem aici o nouă meditație asupra Bibliei, asupra rostului ei pentru prezent și viitor.

Credința simplă. Tinda Raiului de la capătul lumii – Biserica opulenței sau ferma lui „Gigi Becali” (Corespondență de la Dr. Grid Modorcea, scriitor și cineast, „cel mai important” și cel mai prolific autor român în viață)

În fond, omenirea este un proces continuu, uneori antagonic, între viața mirenilor și viața sfinților. Acest conflict are drept cauză Facerea, prima geneză a lumii, povestea scrisă de profetul Moise, care a fost extrapolată, dusă la apogeu, considerată adevărul absolut al existenței și al înțelegerii universului. Autorul îi opune o nouă geneză. Apelul la conceptul Omul neînregimentat, face o pârtie pentru înțelegerea breslei cerești, în contrast cu înregimentările de tip mafiot ale oamenilor. Mănăstirea este asociată cu Biblioteca, iar lecturile relevate de autor sunt argumente în favoarea Credinței Simple. Natura nu iartă. Omul avea nevoie de Dumnezeu pentru iertarea păcatelor. Poporul român a conservat Predania prin Credința Simplă. Numai presiunea adusă de civilizația iudeo-creștină i-a alterat identitatea. Așa se explică sălbăticia și rătăcirea lui de azi.

Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intelectual Grid Modorcea (Dr. în arte, scriitor și cineast, „cel mai important” și cel mai prolific autor român în viață), corespondent permanent și membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului

Înțelegerea acestei realități oferă soluții de purificare, de creare a unei noi lumi, numită Civitas Innocentiae. Pentru aceasta, este nevoie de o nouă geneză. Care a fost anunțată de Apocalipsă, dar nerealizată. Grid Modorcea arată calea împlinirii ei, posibilă pe pământ. Mănăstirile sunt repere, ele rămân singurele utopii ale istoriei omenirii care conservă soluția edenică a vieții pământești.

Omenirea se află într-o mare Fundătură, o demonstrează focarele belice de pe tot pământul. Și acest fapt s-a datorat primei geneze, care a generat cvilizația iudeo-creștină, care i-a adus ghilotina. De aceea, propune o nouă geneză, fără de care lumea curată a viitorului nu va fi posibilă. Această viziune savantă, de teologie apofatică, asupra unei probleme cheie a istoriei este redată pe cale narativă, limbajul literar, în proză și vers, făcând-o mai lesne de înțeles. Părțile mistice sau cele de strictă viață monahală sunt îmbinate cu forma eseistică, cu jurnalul literar și cu spiritul ludic, fiindcă, până la un punct, viața de chilie este un joc. Și cheia o constituie personajul Vânturarița, un personaj magic, o nimfă a izvoarelor, Muza care face mereu punți între realitate și vis, între palpabil și spiritual. Autorul vine în acest fel în ajutorul celor care stau cu fața spre viitor, care caută soluții pentru salvarea umanității. Viitorul, ori va aparține Cetății Omului purificat, ori nu va mai fi de loc. Cartea are 502 pagini, format A5, în două ediții, legată și broșată, și va fi lansată la Târgul de carte „Gaudeamus” (22-26 noiembrie 2023) și apoi la schiturile vâlcene care sunt focarul pelerinajului. Va putea fi achiziționată de la Companiile de difuzare Cărturești și CLB (Redacția Ed. Scriitorilor)

Grid Modorcea („the great Mitică” – Dr. în arte, scriitor și cineast, cel mai prolific autor român în viață, „the most complex” and maybe „the biggest”, „cel mai valoros din toate timpurile”)

Autobiografie Grid Modorcea („the great Mitică”-Dr. în arte, scriitor și cineast, cel mai prolific autor român în viață, „the most complex” and maybe „the biggest”, „cel mai valoros din toate timpurile”, un Honoré de Balzac al românilor)

* Sunt cel mai prolific autor în viață din România. Am 121 cărți publicate, de toate genurile.
* Am realizat 47 de filme de lung metraj și seriale, genul docudrama (sunt singurul autor de docudramă din România).
* Opera mea e ca un cosmos cu sute de fațete, nu poate fi cunoscută de un muritor. Am atins toate substraturile românismului și am pus o pecetă originală asupra țărilor în care am călătorit, adică am scris cărți despre SUA (19 volume), Franța, Anglia, Spania, Italia, Israel, Turcia, Grecia, Athos, etc.
* L-am bătut pe Sadoveanu, care a avut doar 117 cărți publicate. Numai Iorga mă întrece, el este cotat cu 300 de cărți, dar majoritatea lor sunt broșuri. Tatăl lui i-a lăsat moștenire o tipografie și orice articol și-l edita într-o broșură. Nu are cărți de literatură monumentale, cum am eu, multe de peste 500 pagini. El trebuie asimilat cu cultura română ca istoric sau ca om politic, nu ca scriitor. Ca scriitor nu poate fi luat în seamă decât cu câteva cărți de memorialistică. A scris puțină poezie, doar o piesă de teatru și proză mai deloc, poate cărțile lui de istorie să fie considerate proză.
Dar e Iorga. Eu îl respect. Însă ca scriitor sunt înaintea lui. Și nu mă refer aici la cantitate. Mai cunosc unii cu multe cărți. Dar sunt veleitari, nu scriitori. Eu mă refer la calitate și diversitate. Am scris cărți de toate genurile și foarte apreciate. Am o natură experimentală, nu mă repet, mereu inovez și îmi place să stau numai cu față spre viitor.
* Am note superlative de la peste 500 de nume, personalități literare și artistice, de la patriarhi ca Șerban Cioculescu și D. I. Suchianu la mai tineri ca George Pruteanu. Fiecare pas din carieră mea a avut, că să spun așa, magna cum laude.
* Am publicat peste 5.000 de articole. Cred că nimeni în istoria presei române nu a publicat atât, de peste 50 de ani.
* Sunt doctor în arte, fiindcă sunt stăpân pe următoarele domenii:
– istoria filosofiei
– istoria estetciii
– istoria artelor plastice
– istoria literaturii
– istoria muzicii
– istoria teatrului
– istoria filmului
* Sunt ceea ce se poate spune un renascentist, singura șansă în zilele noastre să fii așa cum spui tu despre mine „cel mai”, „cel mai”, și cum ai spus azi, dragul meu prieten  Thomas Csinta, lângă Buturugă, „cel mai valoros din toate timpurile”.

Și mă gândesc acum la America (SUA). Am trăit 18 ani în mediul select american. Am fost prieten cu Oliver Scott, criticul number one de la „The New York Times”, cu mulți artișți plastici de mare calibru, dar nu m-am simțit niciodată complexat, dimpotrivă, după ce am publicat la ei „Fine Arts in  America” , am simțit că aș putea fi number one și acolo. Așa spunea un mare regizor și artist plastic despre mine, Ion Truică, iar unul dintre marii oameni de cultură americani, muzicianul Richard Owen, dirijor, profesor și organist, fondatorul celebrei formațîi simfonice „Camerata New York”, a scris:  „„I was impressed by the volumes History of „George Enescu” Festival and The critical esprit. În them I came across many musicians, writers and American actors. I also know the book „The American film”, but also his novels about America. I do not know another foreign writer who has written so many pages, books and articles about America like Grid Modorcea. I do not want to upset anyone, but it’s possible that we show and remain în history aș he sees us. And it’s good to follow his courses at the University of Enthusiasm if we want to get to Civitas Innocentiae (M-au impresionat volumele Istoria festivalului „George Enescu” și spiritul critic”. În ele am dat peste mulți muzicieni, scriitori și actori americani. Știu și volumul „Filmul American”, dar și romanele lui despre America. Nu cunosc un alt scriitor străîn care să fi scris ca Grid Modorcea atâtea pagini, cărţi şi articole, despre America. Nu vreau să supăr pe nimeni, dar e posibil că noi să arătăm și să rămânem în istorie așa cum ne vede el. Și e bine să-i urmăm cursurile de la Universitatea de Entuziasm, dacă vrem să ajungem în Civitas Innocentiae“.

Cel mai mult îi mulțumesc lui Dumnezeu că nu am ambiții deșarte, că nu am fost avid după bani, că nu sunt megaloman și mitoman, dovadă că mă bucur să trăiesc, cât oi mai avea de trăit, ca un eremit într-o chilie și să am drept curte un parc. Îmi place să dăruiesc cărți. E gestul meu de bunătate fără de lumea asta rea. Mă consider realizat și ca familist. Nu cred că există om mai invidiat decât mine, mai blestemat, căruia să i se dorească numai răul (și chiar moartea). Ceea ce mă întristează, este faptul că fetele mele din America de la Indiggo Twins (Gabriela & Mihaela Modorcea)  sunt la fel de invidiate pentru realizările lor (vezi pe YouTube) și că nu cunosc oameni de valoarea lor. Noi nu trebuie să avem nici un complex față de americani sau occidentali, avem talente și forță, uneori, mai mare decât a lor.

Calitatea mea supremă este umorul. Am un „umor atroce”, cum spune Horațiu Mălăele, simțul umorului mă ridică deasupra marasmului existențial și mă face să accept lumea strâmbă în care trăim. Sunt moral până în măduva oaselor, cinstit, curat până la Dumnezeu, dovadă că am câștigat toate procesele care mi-au fost intentate de ofticați ca Adrian Păunescu, Vadim, Daneliuc, Sanda Vișan (directoare la TVR) și alții. Vezi „Teroriștii din Turn” și „Citația”. Nu mă consider disident, deși o perioada din viață am fost persecutat fiindcă nu eram membru de partid din cauză că eram nepot de preot (unchiul meu, pr. Vasile Modorcea). Sunt de la natură neinregimentat, ca și tine, dragul meu prieten Thomas Csinta, un rebel sui generis, un incomod, care am refuzat mereu să mă inregimentez. Posed arma cea mai puternică din lume: Spiritul Critic. Sunt religios, l-am inventat pe Deus Disidentum, care m-a dus la Cetatea Inocenței și la Homo Novus. Da, sunt Inocent, ca Iisus Hristos. Am înființat în America la un teatru de pe Broadway-Universitatea de Entuziasm. Nu am avut tentația titlurilor si premiilor, am refuzat întotdeauna premii mai ales când am mirosit că sunt aranjate. Am ales Opera. Să am o operă, mi-am zis, decât să mă bat, să-mi pierd timpul să am premii sau titluri. (Vezi înIstoria Literaturii neînregimentate” cazul Dumitru „Puși” Dinulescu, care îmi spunea ce calvar este să obțină un premiu al USR. Îți pierzi ani de zile. Premiile și titurile nu înseamna nimic. Opera rămâne, nu titlurile sau premiile, care au numai o valoare personală, îți aduc beneficii doar cât trăiești. Dar țin de partea efemeră, muritoare a vieții. De nemurire ține numai opera, dacă există, dacă este valoroasă). Și mai spun și secretul carierei mele ca scriitor neînregimentat: nu am scris niciodată pentru bani! Să nu scrii niciodată pentru bani! Atunci inspirația ta va fi liberă! Restul îl găsiți în cartea mea autobiografică, în care îmi judec toate păcatele, Îngerul Rebel.

Nota redacției

„Ortopedia Pediatrică este Știință, Artă și Predicție” (Corespondență de la Dr. Gheorghe Burnei, Professor of pediatric orthopedics, Macta Clinic – Constanța)

Francezul „supradotat” (gifted, tânăr cu abilități intelectuale înalte, tânăr intelectualmente precoce, tânăr capabil de performanță). Învățământul alternativ elitist (de excelență) în Franța

Enseignant dans les CPGE (Classes Préparatoires aux Grandes Ecoles) & les Grandes Ecoles. Les concours externe et interne de l’agrégation. Les professeur agrégés de l’enseignement supérieur. Enseignant – Chercheur. Concours de l’agrégation de Mathématiques externe – 2023 (Les sujets)

„Grandes écoles scientifiques – un modèle à réinventer” (Pierre Veltz, professeur émérite à l’Ecole des Ponts ParisTech – École nationale des ponts et chaussées)

„Scriitorul” multirecidivst Rédoine Faïd („Le Roi de Belle”) specializat în jafuri armate și evadări – Spectaculoasa sa evadare din CPSF (Centrul Penitenciar de la Réau) cu un elicopter Alouette. Procesul și Verdictul. Corespondență de la Curtea cu Jurați a TJP (Tribunalul Judiciar Paris)

Zilele academice ieșene. Sesiunea știinţifică anuală a institutului de cercetări „Acad. Ioan Hăulică” al Universității „Apollonia” din Iaşi [(Lucrarea „Rolul parametrilor comunicării prin social – media în promovarea sistemului (ultra)elitist francez napoleonian de înalte studii PGE – Prépa–Grandes Ecoles) – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învăţământul universitar francez LMD – Licență, Masterat, Doctorat – de sute de ani”)]

Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt copiii fericiți să învețe?

Traducerea (Corespondență de la Dr. Dr. Christian W. Schenk – poet și traducător trilingv brașovean, membru corespondent al Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and Humanities, corespondent permanent și membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului din Boppard – Renania-Palatinat, Germania). Traducerea textelor cu caracter juridic (Thomas Csinta, criminal investigation journalist, research professor in MM – mathematical modeling & in MASS – Applied Mathematics in Social Sciences)

Sesiunea științifică a Academiei Germano – Române din Baden – Baden (Deutsch – Rumänische Akademie Baden-Baden e.V. – Rumänisches Institut – Rumänische Bibliothek Freiburg e.V., Landul Baden – Würtenberg, Germania) la Casa de Cultură „Friedrich Schiller” din București

Le vernissage de l’exposition „Icônes et poteries de Roumanie” (Corespondență de la eruditul promotor franco – român al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană Soleil de l’Est, promotorul înfrățirii orașelor Brașov – ZMBv și Tours-Métropole Val de Loire)

Le 10 octobre – „Journée européenne & mondiale contre la peine de mort” avec Amnesty International, ECPM (Ensemble Contre la Peine de Mort) et le Journal de Bucarest („Le petit Parisien”)

Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 2)

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 1)

Revista internațională de cultură „Cervantes”: Rezumat al interviului „interzis” al profesorului – cercetător Thomas Csinta, acordat jurnalistului Geo Scripcariu, de la Radio Punct Londra

16 COMENTARII