Cei mai mulţi dintre managerii companiilor româneşti consideră că anul viitor va fi unul extrem de dificil din punct de vedere economic. Cca 40% dintre ei se aşteaptă ca PIB-ul să scadă şi România să intre în recesiune. Nume sonore din mediul de afaceri românesc se vor întâlni la Business Days, în căutarea soluţiilor care să le securizeze companiile în perioada ce va urma.
„Prezența la evenimentul „Business Focus 2022-The Next Level of The Evolution” în zilele de 2-3 noiembrie 2022, poate oferi o perspectivă clară asupra acestor crize atât din prisma autorităților române, a instituțiilor de reglementare, cât și a reprezentanților companiilor multinaționale care operează afaceri de succes în România sau a antreprenorilor rezilienți și performanți din mediul nostru economic. Tocmai de aceea vor fi prezenți alături de noi și reprezentanți ai instituțiilor importante în dezvoltarea României, precum Ministerul Economiei, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, NATO și ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei).”–Lázsló Pacso Pacso, CEO, Consultant la BD Business Opportunity Generating Services și organizator Business Days.
Tot în cadrul evenimentului vor fi abordate și datele unor analize realizate în ultimiii ani care arată că 27% dintre managerii români consideră că situaţia companiilor pe care le conduc s-a îmbunătăţit în ultimul an, în timp ce 19% dintre ei sunt de părere că sectorul de activitate, în ansamblu, s-a îmbunătăţit. Cu toate astea, managerii companiilor autohtone nu sunt deloc optimişti cu ceea ce va aduce următorul an. Două treimi dintre aceştia consideră că economia globală şi cea europeană se vor înrăutăţi în 2023, în timp ce 71% au aceeaşi părere în ceea ce priveşte economia naţională.
Deşi procentele nu denotă prea multă încredere în viitorul apropiat, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi spun că sunt în căutarea unor soluţii care să îi ajute să-şi ferească companiile şi angajaţii de recesiunea pe care o intuiesc. Toate acestea vor fi subiecte principale de discuţie în cadrul Business Days. În total, 60 de speakeri naționali și internaționali, cu o experiență în business și dezvoltare de peste 10 ani, vor participa în această toamnă, la Bucureşti, la evenimentul în cadrul căruia vor dezbate subiecte arzătoare ale economiei curente şi vor încerca să găsească cele mai viabile opțiuni de adaptare la o piață dinamică, generată de schimbările majore ale ultimilor 2 ani și jumătate.
Conform cifrelor ce reies din studiile recente realizate de platforma Business Days în perioada martie 2020-august 2022, studiile Confidex realizate de Impetum Group în 2021 si 2022, studiile Mkor realizate în 2020, 2021 şi 2022:
- 93% dintre manageri se așteaptă la o inflație accentuată
- 86% dintre manageri se așteaptă să continue criza materiilor prime
- 40% dintre manageri consideră că PIB-ul va scădea
Tocmai de aceea, evenimentul își propune să dezvăluie modalităţile prin care companiile de succes din România se adaptează la noua realitate, cum se pregătesc să facă față provocărilor care urmează și cum pot maximiza oportunitățile derivate de starea de fapt actuală sau de realitatea viitorului preconizat. De asemenea în sesiunile interactive participanţii vor învăţa și deprinde abilitățile necesare pentru transformarea digitală rapidă și de succes a afacerii lor.
„Revenim cu acest Eveniment Aniversar cu un dublu scop. Odată, ca să conectăm antreprenorii și factorii de decizie din companiile din România la oportunitățile și provocările viitorului, oferindu-le un climat profesionist de schimb de experiență și învățare prin care să-și poată adapta strategiile și afacerile la noul context și la aceste oportunităţi și provocări. Apoi, ca să celebrăm antreprenorii și managerii români care prin viziune, inovație, creativitate, ingeniozitate, leadership, excelență, comunicare transparentă, muncă temeinică și perseverență au creat și conduc afaceri cu impact în economia și societatea românească, generează inspirație și produc schimbări în bine, acționează cu responsabilitate și sunt pionieri în transformarea digitală și în tehnologizarea universului în care își desfășoară activitatea și în care au ales să trăiască, să întemeieze o familie și să-și crească copiii, lăsându-le moștenire o lume mai bună”, susține Lázsló Pacso, CEO, Consultant la BD Business Opportunity Generating Services și organizator Business Days.
Ediţia aniversară a celor 12 ani de existenţă a Business Days vine cu 2 premii în plus faţă de cele deja tradiţionale, pentru transformare digitală şi inovaţie. Nominalizările antreprenorilor care au dovedit viziune, implicare socială, proactivitate şi expertiză, responsabilitate socială, calităţi incontestabile de leadership sau excelenţă în relaţia cu clienţii se pot face pe site-ul evenimentului. Acestea vor fi analizate de un juriu format din personalităţi de top ale mediului antreprenorial românesc, printre care: Dragoș Petrescu (CEO City Grill Group), Ruxandra Hurezeanu (Fondator al Ivatherm Cosmetics) şi Dragoș Anastasiu (CEO Eurolines România).
Strategiile afacerilor româneşti pentru a trece cu bine de criză
Mai mult de 2/3 dintre managerii români cred că soluţia pentru depăşirea crizei economice o reprezintă creşterea vânzărilor şi a productivităţii, la pachet cu explorarea de noi pieţe de desfacere. Iar pentru a face toate lucrurile acestea încearcă să fie constant conectaţi la mediul de business. În acest context ediţia aniversară a Business Days „Business Focus 2022-The Next Level of The Evolution”, găzduieşte anul acesta peste 50 de antreprenori de top care vor pune în dezbatere cele mai mari oportunităţi şi provocări, deopotrivă, în această perioadă de criză. „Noua realitate a adus elemente noi. M-aș opri doar la trei dintre ele. Un context de piață diferit, cu impredictibilitate și nevoie accentuată de agilitate, cu noi modele de business. Acestea ne împing să ieșim din gândirea rentabilității financiare și să ne facem tranziția către o importanță dată tuturor stakeholderilor noștri, în care liderii au un rol aparte în sensul calității, eficienței, datei, transparenței, clarității, responsabilității business-ului pe termen lung, cât și a preocupării reale față de oameni, comunități și mediul în care trăim.”, susține Adela Jansen, expert în leadership şi management strategic, speaker în cadrul „Business Focus 2022-The Next Level of The Evolution”.
Prioritățile în această perioadă, în opinia managerilor, sunt creșterea vânzărilor (49%) și retenția de personal (41%). În continuare, două treimi dintre manageri optează pentru creșterea productivității, iar 73% ar prefera explorarea de noi piețe. Domeniul serviciilor este cel mai aproape de această opțiune (78%), în timp ce managerii din agricultură preferă într-o mai mare proporție să se concentreze pe portofoliul actual de clienți (47%), conform studiilor Confidex realizate de Impetum Group în 2021 şi 2022 şi studiilor Mkor realizate în 2020, 2021 şi 2022.
Venind în preîntâmpinarea provocărilor pe care le parcurge în acest moment mediul de afaceri, Business Days propune mai multe subiecte de discuții ce pot oferi o imagine de ansamblu asupra posibilităților pe care companiile le au pentru a se adapta, dezvolta, transforma şi pentru a rămâne competitive pe piețele pe care activează. „Invitații și participanții la evenimentul „Business Focus 2022-The Next Level of The Evolution” vor putea afla modul în care companiile de succes din România se adaptează la noua realitate și se pregătesc să facă față provocărilor care urmează, dar și cum pot maximiza oportunitățile derivate de starea de fapt actuală sau de realitatea viitorului preconizat. De asemenea, în sesiunile interactive pot învăţa și deprinde abilitățile necesare pentru transformarea digitală rapidă și de succes a afacerii lor, atât în ceea ce privește procesele interne, managementul oamenilor, cât și în cea legată de gestionarea eficientă a relației cu clienții. Antreprenorii vor putea identifica noi modalități de finanțare și dezvoltare a afacerii și vor înțelege în ce mod strategiile Guvernului și ale instituțiilor financiare de pe piața românească vor oferi suport și sprijin pentru evoluția afacerii lor”, Lázsló Pacso Pacso, CEO, Consultant la BD Business Opportunity Generating Services și organizator Business Days.
Notă. Business Days lucrează de 12 ani la dezvoltarea mediului economic din România şi consolidarea culturii antreprenoriale. Peste 250 de evenimente au fost organizate în această perioadă, cu peste 45.000 de participanţi cumulaţi şi peste 450.000 de antreprenori şi manageri care au decis să facă parte din comunitatea BD. Peste 3.100 de speakeri, traineri, consultanţi şi experţi au participat de-a lungul timpului la evenimentele offline sau online.
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului


Foarte faina postarea. Tocmai am dat peste blogul tau si am vrut sa spun ca mi-a placut cu adevarat sa navighez pe postarile tale de pe blog. In orice caz, ma voi abona la feedul tau si sper sa scrii din nou foarte curand!