Acasă Opinii Pactul cu Satana. Scrisoare deschisă către D-na Clotilde Armand (Corespondență de la...

Pactul cu Satana. Scrisoare deschisă către D-na Clotilde Armand (Corespondență de la Grid Modorcea, scriitor, Dr. în Arte)

169
0

Se apropie alegerile. Când e vorba de ciolan, nici nu mai contează pandemia. Am găsit din nou în cutia de scrisori un fluturaș de la D-na Clotilde Armand, europarlamentar român, dar născută în Franța, cu o lungă viață în Hexagon, inginer de profesie, devenind și cetățean român prin căsătoria cu un român.

Străinii care ne conduc, încă nu sunt chinezi, dar vor veni și ei. Sper că nu o să mor și o să-l apuc pe noul președinte Chinez al României. Deocamdată avem parte de un sirian, Arafat, și de un etnic german, supranumit Clausfobie, diriguitorii pandemiei, împreună cu Ludcovid, primul ministru, care nici el, se pare, nu se trage dintr-un taraboste dac (are etnie maghiară). Dar asta e democrația, cu porți deschise, cu tot felul de fluturași. Nu există nici o condiție patriotică, adică nu trebuie să simți românește. România a fost mereu o vacă de muls pentru străini. Asta se numea sau se mai numește ospitalitate, renumita ospitalitate la români, vă mai aduceți aminte?! Dar asta nu e politică, e jaf.

Fluturașul. Vaca de muls. Pe o față este fața D-nei Clotilde Armand  (și România a avut în istoria ei un Armand, primul ministru Armand Călinescu ,asasinat de legionari), iar pe cealaltă față mesajul, care are titlul „Ce înseamnă Pactul Verde European pentru București?”

Și urmează punctele:

  • Transport mai puțin poluant
  • Clădiri reabilitate
  • Mai multă verdeață
  • Reciclarea deșeurilor
  • O gestionare mai bună a apei
  • Fonduri pentru cercetare

Cred că D-na Clotilde Armand nu are ce face, adică încasează o mare sumă ca europarlamentar al României și trebuie să-și justifice funcția, așa că din când în când ne strecoară un fluturaș pe sub ușă, ca să știm că există. Dar bifarea asta nu ne ajută la nimic. O înșiruire de banalități, luate de pe programele ecologice internaționale.

Este exact cum procedează și alți colegi de-ai săi, care așa își câștigă prestigiul, cu minciuni. Ne aducem aminte cu tristețe de fluturașul lui Sebastian Burduja, vicepreședinte PNL, care ne convoca să ne spunem părerea despre cum merge sectorul I și nu s-a prezentat la întâlnirea anunțată. Și și-a continuat sarabanda de minciuni fără nici o scuză! Model de bătaie de joc. Și el ne promitea marea cu sare. Mințea de înghețau apele că face minuni în Capitală. Cu astfel de mincinoși, Bucureștiul arată pe fluturași ca un paradis care poate fi aplaudat și din cosmos.

Dar D-na Clotilde Armand ne aduce ecologia pariziană. Din cine știe ce vilă ne transmite aceste mesaje, practice poate pe alte meleaguri, dar irealizable la noi. Și am să spun de ce?

Conform Pactului Verde vom trăi ca în paradis. Așa ne promitea și un primar „oprescoit” zis Pasarelă, că va face pasarele ca la Tokio, să devină Bucureștiul o capitală de invidat, soarele răsare al Europei. Ceea ce ne promite D-na Clotilde Armand, la fel, este neconvingător, fiindcă așa ceva nu există nicăieri, poate în Germania să fi văzut anumite orășele ale viitorului. Și la noi, în România, cunosc sate cu poluare zero. E o listă de minciuni.

Poate că Clotilde Armand crede cu sinceritate în ceea ce ne-a scris, dar atunci e inconștientă. Când se va petrece ce ne scrie dânsa? Și cine va face așa ceva? Care sunt oamenii noi, care  vor ști să investească în acest Pact Verde? Guvernanții nu știu să administreze o gripa, și D-na Clotilde Armand vrea să câștige războiul!? Poate cu oameni ca Barna, alt mincinos, care nu e în stare să răspundă la mesaje, așa cum nu răspunde nici D-na Clotilde Armand.

Aici e marea mizerie, lipsa de morală. Politrucii au găsit această formulă cu fluturașii, dar în rest, nici nu le pasă de mesaje, poți să le trimiți proiecte geniale pentru țară, le ignoră. Nu răspund. La fel cu pandemia. Dau legi, iau măsuri, ca să fie acolo, să arate la OMS și Bruxelles că s-au luat, dar de aplicat nu se aplică, mor oamenii cu zile, cum am arătat anterior. Nu trebuie să mai argumentez adevărul evident că Nesimțirea conduce România.

Dacă d-na Armand, care a fost și consilier la sectorul 1, chiar vroia să facă ceva pentru București, trebuia pe fluturașul ei să aibă acest punct: consolidarea clădirilor cu bulină roșie rămase așa de la cutremurul din 1977.

Doar a prevăzut în pact un punct: „Clădiri reabilitate”. Dar care clădiri? Nu dă un exemplu. Fuge de concretețe ca dracul de tămâie. (Sper că a învățat sensul câtorva proverbe românești). Ne promite în schimb „consum minim energetic, fațade cu obloane, pergole, perdele vegetale, acoperișuri cu panouri solare”. Ca pe Champs Elysées!

În biografia sa am citit că are legătură cu Jean Giraudoux. Deci avem de-a face cu un om de cultură. Știe câte biblioteci sunt în paragină în București? Câte cinematografe abandonate sau devenite cârciumi? Și ce se îmtâmplă cu soarta clădirii de pe Magheru, unde era Librăria „Sadovenu”, landmark pentru istoria literaturii române contemporane? Îi pasă de acest troc, că foștii proprietari recuperează o clădire, apoi o abandonează (acesta-i jaful democației, reversul libertății!), așa cum se întâmplă și cu faimoasa „Casa Monteoru”, fostul sediu la Uniunii Scriitorilor, acum abandonată. Există o casă pe strada Polonă, cu coloane făcute de Brâncuși, la fel, abandonată. Dar a auzit de casele concepute de faimoșii artiști-arhitecți Marcel Iancu, Octav Doicescu, Duiliu Marcu, Ion Mincu, Horia Creangă, Petre Antonescu, George Matei Cantacuzino, multe lăsate în grija timpului, care nu iartă?! Soarta clădirilor vechi este o tragedie a Bucureștiului, sunt în ruină, cum discutam și cu Dl Răzvan Theodorescu, pe când era ministrul culturii, deci tot ce înseamnă „Micul Paris”, e în doliu, cu arhitectura la pământ. Dar câte galerii de artă mai are azi Bucureștiul, știe D-na Clotilde Armand? Pactul ei nu spune nici un cuvânt de soarta culturii.

Știe că prin nesimțirea edililor, o clădire în care își avea sediul Uniunea Cineaștilor, pe Magheru, este cu bulină roșie de peste 40 de ani și că frumoasa activitate a cineaștilor a fost omorâtă? De decenii întregi cineștii români nu mai au unde să-și desfășoare activitatea!

Măcar acest lucru să-l facă D-na Clotilde Armand, să se zbată, să-și pună la lucru toate zbaturile verzi și tehnologice, ca să se redea dreptul cinematografului „Studio” să funcționeze. E inadmisibil ce crimă morală se petrece cu atâția edili nesimțiți, cărora nu le pasă de viața adevărată, care nu poate exista fără viața culturii, fiindcă ei sunt interesați de Pactul cu Satana!

Nota Autorului

După redactarea materialului de mai sus, D-na Clotilde Armand  iar ne „amenință” cu un fluruaș băgat în cutia de scrisori, în care emite aceleași generalități politicianiste, de tipul: „Am voința de a reclădi acest sector. Dar nu pot să fac sigură asta. Am nevoie de voi. Doar împreună învingem”.
Acest „împreună” e o monedă veche. Pandemioții au fost mai inspirați când au spus: „Doar împreună ne-nvingem”. D-na Clotilde Armand candidează la primăria sectorului 1 și își propune să „reclădească” acest sector. Nimic concret. Cum să reclădești un sector cu sute de mii de locuințe, străzi, clădiri istorice, nu mai are proprietatea termenilor? Putea găsi un alt cuvânt mai potrivit. Tare aș vrea să câștige alegerile, să văd cum va arăta peste patru ani acest sector reclădit? Poate cu Pasarelele lăsate în debaraua minciunii de alt „constructor”, Oprescu!

L-a reclădit și Firea, îl tot reclădește, și tot iese fum, poluarea e gravă, o simt și păsările în Cișmigiu, care nu mai pot înghiți smoguri. Dar poate D-na Clotilde Armand vine cu „Pactul verde” și ne igienizează, ne ecologizează, fiindcă are experiență, probabil. E proprietarea a 12 terenuri și doar nu sunt maidane, le întreține, le cultivă. Sigur, e bogată, are sute de mii de euro la bancă, mulți bani fiind câștigați de pe urma calității de europarlemntar. Dacă românii au ales-o acolo, o vor alege și aici.
Frumos gest, că-și pune la bătaie averea pentru România, nu pentru Franța natală. Așa o fi? Să vedem, după mandat, câte terenuri mai are?!

Am ales să locuiesc în acest oraș și în această țară și cred că stă în puterea noastră, a cetățenilor, să învingem o clasă politică ipocrită care ne ține în subdezvoltare, ne risipește resursele și ne ignoră interesele”, mai spune D-na Clotilde Armand  în fluturașul ei, ca și cum ea nu ar face parte dintr-o „clasă politică ipocrită”, care, după cum se vede, nu prea o ține și pe dânsa în „subdezvoltare”.
Dacă nu face parte din clasa ipocrită, să-l întrebe pe dl. Orban, șeful ei, ce s-a întâmplat cu cele peste 100 de miliarde de euro primite de România de la Consiliul Europei și de la alte foruri? Pe la jumătatea lunii iulie, primul ministru a cerut guvernanților, în frunte cu ministrul fondurilor europene, ca până la 31 iulie să-i prezinte planul de proiecte în care trebuie investiți acești bani, iar președintele-Mobilă sau Loazbă a cerut „să ne mișcăm repede”. Dar 31 iulie a trecut și nu am auzit de nici un plan de proiecte! Dimpotrivă, am auzit cum se tot chinuie să mărească pensia la prăpădiți!
Acești mincinoși notorii fac parte din clasa ipocrită, singura care trbuie schimbată, aruncată la lada cu deșeuri. Poate un primar de sector să facă asta? Nu poate. El trebuie să se supună clasei ipocrite.

Am făcut și eu un proiect legat de reforma învățământului, l-am trimis și d-lui Orban, și d-nei Anisie, nici măcar secretarele lor nu s-au obosit să-mi confirme de primire. Ba am primit și de la un partid propunerea să candidez la un sector. Dar am râs, eu nu mă pricep la administrație, nu vreau să încurc lucrurile, dar dacă vrea să facă un ziar, la asta mă pricep. Un ziar, o editură, un studio de film, un post de televiziune, să-i organizez o bibliotecă, să mă ocup de soarta bibliotecilor și a teatrelor, a galeriilor de artă, a cinematografelor și a librăriilor, așa ceva, da, o fac cu placere, gratis, fiindcă am convingerea că România, fără cultură, va deveni o țară fără personalitate, ca Iohannis, adică o piață de desfacere pentru produsele străine. Și se ve tot desface până la destrămare!
Iar ca om de cultură și cetățean al României pot să-i sugerez câteva idei, pentru care un primar ar trebui să se lupte.

Iată o listă

  • Reabilitarea clădirilor istorice din București; sunt zeci de bijuterii arhitectonice ridicate de burghezia română, de mari arhitecți, lăsate în paragină;
  • Consolidarea clădirilor cu bulină roșie, afectate la cutremurul din 1977;
  • Să se creeze locuri de muncă bine plătite ca românii plecați să se întoarcă acasă și să muncească pentru țara lor;
  • Jos cu birocrația! Să se debirocratizeze statul, administrația, care este piatra de moară la gâtul libertății;
  • Obligativitatea angajaților statului, ca și a conducătorilor țării, de a comunica, de a răspunde la mesajele cetățenilor, să deschidă ușa când le bați, o boală mai rea decât pandemia;
  • Seriozitatea în angajamentele luate și amedarea celor care promit și nu fac;
  • Să se impună un cod moral (am oferit guvernanțior Charta Moralia), pe baza căruia să fie condusă țara, prin care să se cultive o politică a binelui, nu a răului și urâtului, să ieșim odată din groapă, din Las Fierbinți;
  • Să fie aduși la Ministerul educației oameni de valoare, mulți plecați din țară, care să realizeze o reform a învățământului pe bază limbajului filmic;
  • Să li se ofere șanse reale pensionarilor, milioanelor de oameni de vaoare, să lucreze, să nu mai fie ignorați, să poată să-și pună la dispoziție experiența în folosul țării;
  • Un control al transparenței publice, să se afle pas cu pas ce s-a făcut cu cele peste 100 de miliarde de euro, cât toată datoria țării!
  • Sigur, aceste idei sunt valabile și pentru clasa poltică, dacă vrea să nu mai fie ipocrită. Dar vrea? Nu vrea. Pentru a-și menține ipocrizia, „aleșii” sunt în stare să dărâme democrația și să consolideze pandemia, prin restricții șantajiste în folosul lor.
    Eu îi doresc României să aibă cât mai puțini ipocriți și, dacă se poate, printre ei să fie și candidata dreptei la sectorul 1. Spun asta fiindcă m-a mișcat ceea ce am găsit în holul blocului, pe jos, dar și pe stradă, un nou fluturaș, dar dublu față de cel comentat mai sus, tot al d-nei Clotilde, care de data asta încheie în apluzele mele (se vede clar că a citit scrisoarea deschisă pe care i-am adresat-o zilele trecute): „Vreau să ne bazăm pe cultură, pe patrimoniu și pe artiști, pentru a reda strălucirea pe care o avea altădată acestă parte din Micul Paris”.
    Până la alegeri vom fi bombardați cu fluturași. Fie ca un suflu divin să-i transforme în mesageri vii ai speranței.

Grid Modorcea , Dr. în Arte

Articolele autorului Grid Modorcea în Jurnalul Bucureștiului

Nota Editorului

Nu știu în ce măsură contează, în ceea ce privește capacitatea intelectuală a lui Clotilde Armand, faptul că bunica ei paternă a fost verișoară primară cu scriitorul și diplomatul francez Jean Giraudoux, iar bunica maternă a ei era fiica contelui de Champs de Saint-Leger, dar ca adept și promotor al educației de excelență (gifted education) și al sistemului elistist de învățământ al școlilor superioare de înalte studii franceze (les Grandes Ecoles), faptul că Ea  fost admisă (în ciclul secund universitar, la nivel de post-Licență) în celebra și prestigioasă școală superioară de înalte studii École Centrale de Paris (fondată în 1829) este o dovadă certă a inteligenței sale ieșite din comun. Sunt ferm convins că acest concurs deosebit de selectiv („interzis”, practic, studenților români din cauza slabei lor pregătiri în primul ciclu universitar – Licență) ar crea (foarte) mari probleme chiar și profesorilor lor. Faptul  că a făcut studii postuniversitare la Massachusetts Institute of Technology (MIT) din Cambridge, Massachusetts (SUA), nici nu mai contează pe lângă studiile  universitare făcute la École Centrale de Paris. Este doar un mărunt „detaliu al istoriei”,  mau mult, pentru publicul din România, care nu cunoaște exigențele acestei prestigioase școli superioare elitistă franceză, de inginerie generalistă.

Documentul atașat atestă cele afirmate mai sus.

Celebrul concurs (de tip Grandes Ecoles) post-prépa, Centrale – Supélec (Cultură generală, Matematică, Științe fizice și Informatică)

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.