Acasă Carte Educația elitistă prin teorie (generală) și exemple (concrete), cu aplicații practice la...

Educația elitistă prin teorie (generală) și exemple (concrete), cu aplicații practice la concursurile tradiționale, celebre și prestigioase ale învățământului superior de excelență francez. (Prépas – Grandes écoles, Masterat – Doctorat, Capes – titularizare în învățământul gimnazial și liceal, Agrégation – titularizare în învățământul liceal și primul ciclu universitar)

Thomas Csinta, profesor de modelizare matematică și matematici aplicate în științe inginerești și social – economice, Director de Studii CUFR ROMÂNIA

Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedinte Consortiul EDUGATE 

Franța (Le Parisien)

CUFR România

 

Notă. Elitismul este o teorie care susține rolul determinant al elitelor în mișcarea istorică și în conducerea societății, o formă de recunoaștere a adevăratelor valori (și în niciun caz, o formă de snobism sau de discriminare)–care este singura cale de a asigura o dezvoltare ascendentă, o stabilitate și o forță unei societăți.

I.  Accesul în sistemul elitist francez de Înalte Studii – Les „Grandes Ecoles” (sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume)

 

Burse de studii pentru pregătirea marilor și tradiționalelor concursuri de admitere în celebrele școli superioare franceze de înalte studii științifico-inginerești, economico-comerciale și agro-veterinare post-prépa: Polytechnique (X), ENS (Normale Sup), HEC, ESSEC, ESC Paris, EDHEC Business School, EM Lyon, ENV (Veto).

Accesul în sistemul elitist francez de Înalte Studii „Grandes Ecoles” – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învățământul superior francez de sute de ani!

Preparatory Level INSA Lyon (LIT – Lyon Institute of Technology)

II. Teoria educației elitiste

Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!

Teoria educației. Declarație de intenții a Consorțiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Tinerilor Supradotați și Talentați) privind educația în România!

Teoria educației. Manifestul Educației realizat de către Consorțiul EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Tinerilor Supradotați și Talentați)

 

Teoria educației. Proiect de lege privind educația copiilor cu nevoi speciale, inițiat de către IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii și Cercetări Avansate în Educația de Excelență) și EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

„Nu ne naştem toţi la aceeaşi vârstă”. Necesitatea înființării în România de Centre de Instruire Diferențiată de tip Gifted Education

Teoria educației. Proiect pentru un IFS (Institut de Formare Strategică)

Eșecul școlar și calvarul copiilor supradotați!

M’s („Mensanii”) lui Roland Berril!

Teoria educației. Principii pentru Constituția educației și cele zece porunci în noua ordine mondială a educației!

„Les 30 Glorieuses”. Teoria educației. Rolul Statului în Educația din România, în 30 de amendamente!

 

 

Teoria educației. Strategia de reformare prin lege a educației în România

Teoria educației. Proiect de lege pentru învățământul superior din România!

Teoria educației. Criteriile de evaluare calitativă a educației!

Teoria educației. Metodologia evaluării periodice a personalului didactic universitar (EPPDU)

Teoria educației. Educație și Cercetare pentru societatea cunoașterii, pentru o reformă profundă în învățământul românesc!

Teoria educației. Actualitatea educativă în lume: „Impostura și Epigonia educațională în țările est–europene. Corupția și Crima organizată din învățamântul românesc!” (Seminar științific, 13 – 15 martie 2019, Franța,Thomas CSINTA)

Principiul Excluziunii în Educație. Corupție de (mare) anvergură în învățământul universitar francez. Neutralizarea unei rețele de crimă organizată de tip French Connexion, „specializată” în furnizarea de diplome universitare studenților chinezi!

Plagiatul în lumea contemporană. Responsabilitatea morală. Răspunderea civilă și penală!

 

„Drama” studenților DE(A)LF-iști. Ineficacitatea diplomelor elementare și aprofundate ale limbii franceze (DELF și DALF) în universitățile franceze.

„Supradotații” de la Tranquility Bay. O adevărată „incursiune în penibil”!

III. Teze de Doctorat (subiecte) în MASS (Matematici Aplicate în Ştiinţe Sociale). Studiul fenomenelor sociale cu ajutorul  sistemelor complexe (formale), respectiv, a teoriei ergodice

Le Doctorat en France. Thèse de doctorat en MASS (Mathématiques Appliques aux Sciences Sociales). Les erreurs judiciaries. L’étude socio-mathématique des erreurs judiciaires en France.

Teză de doctorat în MASS – Matematici Aplicate în Științe Sociale, bazată pe teoria abstractă a categoriilor, a teoriei grafurilor și a topologiei rețelelor. Studiul socio – matematic al erorilor judiciare în Franța. (Thèse de doctorat en MASS – Mathématiques appliquées aux sciences sociales), basée sur la théorie des catégories abstraites, la théorie des graphes et la topologie des réseaux. L’étude socio-mathématique des erreurs judiciaires en France)

Sisteme Complexe. Atomi „sociali”. Subiect uman „automat” (robot). Psihosociologia matematică și aplicațiile ei la studiul comportamentului deviant (infracțional). Studiul comportamentului uman și al fenomenelor sociale cu ajutorul structurilor matematice și al sistemelor (formale) complexe. Notă: Menționez aici faptul că teoria CSG este o teorie științifică recentă, în evoluție (în care autorul articolului de față este direct implicat) și este în plină „testare” (înca) în diferite medii comportamentale (cu precădere, în cele deviant – infracționale criminale) deci modificări „de fond” (și chiar de proporții) pot apărea în viitor în funcție de rezultatele furnizate de observația directă (experiența) și confruntările acesteia cu MS al teoriei. De altfel, cercetări de mare anvergură, cu ajutorul sistemelor complexe, au loc și în modelizarea matematică a fenomenelor urbane, și în special, în studiul sistemelor urbane, cu scopul elaborării unui unui „spațiu urban ideal”, în care, un loc important ocupă și lucrările lui Marc Barthelemy, director de studii & cercetări la Institutul de Fizică Teoretică din cadrul CNRS (Centrul Național de Cercetare Științifică), membru asociat al Centrul de Analiză și Matematică Socială al celebrei școli superioare de științe sociale EHESS (cu statut de „Grand Établissement”, membră a „Paris Universitas“, o Școală Superioară de Înalte Studii, care promovează un învățământ superior elitist fondată prin decret pe 23 ianuarie 1975, cunoscută până atunci sub numele EPHE – Școala Practică de Înalte Studii), având ca domenii de cercetare științele socio-umane (istoria, arheologia, antropologia, geografia, demografia, statistică, filosofia, sociologia, psihologia, științele economice, lingvistică, dreptul) dar și altele ca amenajarea teritorială, medicina sau artele. Alte cercetări, în domeniul modelizării matematice a societății, tot, cu ajutorul sistemelor complexe, dirijează și Pablo Jensen, director de studii & cercetări la CNRS, cercetător în cadrul Laboratorului de Fizică al celebrei școli superioare de înalte studii științifice și literare ENS Lyon (fondată în 1880 sub numele de École normale de Fontenay-aux-Roses, devenită în 1987 la ENS de Saint-Cloud de la Lyon) și autor al conceptului „Café des sciences” (1997), și al unor celebre cărți în Editura Seuil: „Des atomes dans mon Café crème”(2004), respectiv, „Pourquoi la société ne se laisse pas mettre en équation” (2018). Lucările sale au la baza ideea lansată în 1971 de către economistul american Thomas Crombie Schelling (1921–2016, laureat al Premiului Nobel pentru economie în anul 2005, devenit celebru prin teoria jocului, cu aplicații în economie și strategie nucleară, autor al lucrări, printre altele, „Arms and Influence”, New Haven and London, Yale University Press, 1965, ISBN 0-300-14337-0), care își imagina un model simplu de segregație rasială cu scopul combaterii discriminării cu care se confruntau majoritatea metropolelor americane. În sfârsit, cu studiul (dimensiunea și influență retelelelor de socializare) Twitter, Facebook, etc. (că sisteme complexe), se ocupă o echipa de cercetători în cadrul CNRS, sub conducerea lui David Chavalarias, director de studii & cercetări la Centrul de Analiză și Matematică Socială al EHESS, directorul Centrului de Studii Complexe de la Paris – Ile de France. Notă. Ziarul „955 – Poliția Capitelei” n°249 din luna martie 2004, vizibil și în acest material, ar fi la baza rețelelor de socializare Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, etc….în care SU (subiectul uman), ar fi, de fapt, un „om–matrice” reprezentat într-un spațiu psihosocial (de psihologie socială) cu structuri matematice specifice sistemelor formale complexe! Ca urmare a atacurilor teroriste islamiste din 11 septembrie 2001 în SUA, George W. Bush (n.1946, în funcția de cel de-al 43-lea președinte al SUA între 20 ianuarie 2001–20 ianuarie 2009) lansează pe plan politico-militar, pe 28 septembrie războiul contra terorismului internațional GWOT (Global War on Terror).

Teză de doctorat. In memoriam Ion Apostol. Sisteme complexe. „Știința întregului”. „Metodologie bazată pe teoria categoriilor pentru abordarea definiției coerente (consistente) a unei arhitecturi de simulare”. Ofertă de studii doctorale în Franța pentru IT-iști capabili de performanță, bazată pe teoria categoriilor (matematice) abstracte.

Sisteme complexe. Subiect de teză de doctorat inter-pluri și transdisciplinar. Formalismul (modelul) matematic al algebrei și analizei matriciale în contaminarea unui „human specimen” cu un virus (agent patogen inframicrobian, inclusiv, Covid-2019/SARS-CoV-2). Aplicații la crearea unui vaccin rezistent contra acestuia. [Subject of inter-pluri and transdisciplinary doctoral thesis. Mathematical (model) of algebra and matrix analysis in contamination of a „human specimen” with a virus (inframicrobial pathogen, including Covid-2019 / SARS-CoV-2). Applications to create a resistant vaccine against it. (Multi-and inter-disciplinary dissertation topic. The mathematical algebraic and matrix model in the contamination of a human specimen with a virus)]. Scopul lucrării este studiul legăturii dintre parametrii sanguini ai unui uman U={s1,s2,s3,…sp} și parametrii specifici ai unui virus V={v1, v2, v3,….vn}, agent patogen inframicrobian fără capacitatea de autoreproducere, multiplicat de o celula parazitată (în particular, Covid-2019), respectiv, mulțimea celor contaminați C ={c1, c2, c3, ….cq}, utilizând algebra și analiza matricială (cu aplicații la compunerea funcțiilor matriciale) în spații vectoriale de dimensiuni finite. Deși fenomenele naturale (din natură) sunt rareori liniare, metoda aproximatiilor și a schemelor de aproximare, liniare, reprezintă un instrument matematic de studiu deosebit de eficace în numeroase cazuri și conduce la rezultate mai mult decât satisfăcătoare. Etapa 1. Construirea (din punct de vedere bio–medical), inclusiv, cu grupa sanguină, a unei matrici sanguine standard al umanului sănătos (Mssu), respectiv, a unui șir de matrici sanguine ale persoanelor contaminate {nMsuc}n≥1 pentru evaluarea „interacțiunii” acestuia cu o matrice standard al virusului (Msv), ceea ce, în principiu, este posibil pentru că spitalele și clinicile de stat (dar și cele private) dispun de o importantă bază de date de analize de sânge (chiar dacă ele sunt, mai mult sau mai puțin actualizate). Etapa 2. Studiul „interacțiunii” matricilor (Mssu) cu (Msv), respectiv, cu șirul de matrici {Msuc} și evaluarea probabilității contaminării unui uman virusul (Msv), pentru departajarea mulțimii asimptomaticilor de restul populației. Etapa 3. Evaluarea compunerii funcțiilor matriciale (Mssu), respectiv, {nMsuc}n≥1 în cazul celor contaminați și (Msv), pentru a putea trage concluzii asupra parametrilor sanguini umani (corespunzând spectrului matricei Mssu), care ar trebui modificați, cu scopul măririi rezistenței la virus. Alegerea convenabilă a parametrilor sanguini umani, a dimensiunilor matricilor Mssu, {nMsuc}n≥1‚ Msv și a bazei spațiului vectorial asociat, ne-ar permite să afirmăm că dacă multiplicarea lor are ca rezultat matricea unitate (In), umanul în cauză, este contaminat cu virus (sau probabilitatea de a fi contaminat este foarte mare). Din contră, dacă compunerea lor diferă de matricea unitate, atunci individul are o probabilitate mică de contaminare și este, foarte probabil, un asimptomatic. Etapa 4. Spectrul matricei Mssu (generat de valorile sale proprii) ar permite realizarea unui vaccin eficace contra virusului și rezistent în timp. Modelul ar putea fi aplicat și în cazul coronavirus disease COVID-2019, provacat de către virusul SARS-CoV-2 (Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2). Nota Autorului Pentru elaborarea modelului, voi utiliza propriile mele analize de sânge, recente (din ultimii doi ani, 2019, respectiv, 2020), de mare fiabilitate, efectuate în cadrul unor laboratoare de biologie medicală la Paris. Nu știu dacă ele sunt complete și nici dacă ele sunt specifice, determinante, pentru modelul care urmează a fi creat, dar altele nu am la dispoziție. Rezultatele acestora sunt afișate în Anexă.

 

Congresul Internațional „Pregătim viitorul promovând excelența”, 27 februarie – 1 martie 2020, Iași (România). Matematici Aplicate în Ştiințe Sociale (MASS). Revizuirea condamnărilor penale în cadrul Justiției franceze, bazată pe teorema de completitudine a lui Gödel, teoria sistemelor complexe, teoria abstractă a categoriilor, teoria grafurilor, topologia rețelelor și cercetarea operațională (An analysis of judicial errors in the French judiciary system using Gödel’s completeness theorem, complex systems theory, category theory, graph theory, network topology and operational research). Abstract English: „An analysis of judicial errors in the French judiciary system using Gödel’s completeness theorem, complex systems theory, category theory, graph theory, network topology and operational research” The judicial review of criminal sentences in the French judiciary system is a long and complex process governed by law dating back to the 17th century. The Criminal Ordinance of 1670, which was registered by the Parlement of Paris (a high provincial appellate court), came into force in 1671, and allowed the Royal Council to advise the king with respect to all judicial decisions. This Ordinance will later become a Code of Criminal Procedure (CCP). Even though the Ordinance is abrogated in 1789, it was re-enacted in 1800 and consolidated further throughout the 19th century. Following this, the CCP was next modified in 2000 and in 2004. According to articles 149 through 149-4, and article 150 of the CPP, any person who is the subject of unjustified detention has the right to receive “reparations for moral or material prejudice” through the Commission Nationale de réparation des détentions (CNR-a national body dealing with applications for compensation for unjustified detention). This paper presents a detailed classification of judicial errors in France since 1670 throughout history and through present times, and provides an analysis using fundamental mathematical concepts and interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary concepts that can contribute to solving judicial errors and to the establishment of historical truths.

Graful (socio – matematic) al Metagalaxiei eurojihadiste. Mujahedinii – muhajiruni francofoni ai Daesh, implicați în atacurile teroriste contemporane din spațiul francofon european! (Le graphe socio – mathématique de la métagalaxie eurodjihadiste. Les moudjahidine – muhâjirûn francophones de Daesh, impliqués dans les attentats terroristes contemporains perpétrés dans l’espace francophone européen!)

Criminalistică și Criminologie, între prezent și viitor, în perspectiva Psihosociologiei matematice (Thomas CSINTA – Bazele teoretice ale psihosociologiei matematice). Criminalistique et criminologie, entre le présent et l’avenir, dans la perspective de la psycho-sociologie mathématique.

Zapaniștii: „Omul Matrice” într-un spatiu psihosocial (psihologie sociala) cu structuri matematice specifice sistemelor complexe!

IV. Lucrări fizico – matematice cu caracter științific

Inexistența timpului în structuri materiale infinit mici, supuse legilor fizicii cuantice. Teleportarea cuantică!

In memoriam Albert Einstein (1879 – 1955). Experiența care neagă existența timpului în fizica cuantică! (Revista de Interdisciplinară de Matematică și Matematici Aplicate  „Galileo Galilei” – Thomas CSINTA)

Philadelphia Experiment. O experiență care a uimit lumea, fără să fi avut loc!

„Supa cosmică” și sfârșitul lumii pentru noi, muritorii de rând!

Commentaire sur certaines suites réelles de type f(an, an+1)=0 à coefficients variables. Problèmes proposés pour les étudiants des classes prépas aux grandes écoles scientifiques et commerciales de CUFR Roumanie (Conseil Universitaire Formation Recherche auprès des grandes écoles françaises). Probleme propuse (cu soluții) studenților CUFR România candidați la concursurile de admitere în sistemul ultraselectiv al sistemului de învățământ superior francez „Grandes Ecoles”

Curs Integral de pregătire la Matematici Generale și Aplicate – Bac, Classes Prépas (CPGE), Licență (Thomas CSINTA)

 

 

V. Concursuri de admitere (tradiționale, celebre și prestigioase) în sistemul elitist francez de Înalte Studii – Les „Grandes Ecoles”

„Biblia” concursurilor de admitere în școlile superioare franceze de înalte studii inginerești post – bac (Matematici generale și aplicate, Științe fizice și Cultură generală). „La Bible” des concours des Grandes Écoles d’Ingénieurs post – bac (Mathématiques générales et appliquées, Sciences physiques et Culture générale)

Les Grandes Ecoles d’Ingénieurs Françaises post – bac. Concours GEIPI – Polytech en Prépa Integrée (Maths – Sciences Physiques, 2017 – 2020)

Les grands concours classiques et tradtionnels: Normal Sup, X, Agro – Veto. Subiecte propuse la matematică – fizică, la marile și tradiționalele concursuri de admitere (seculare) în Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii Științifico – Inginerești (ENS-Normale Sup, Polytechnique-X, Agro-Veto)

Celebrul concurs (de tip Grandes Ecoles) post-prépa, Centrale – Supélec (Cultură generală, Matematică, Științe fizice și Informatică)

 

Frumusețea matematică a fizicii teoretice. Modelizarea matematică a sistemului de funcționare GPS. Concurs comun de admitere în celebrele școli superioare franceze de înalte studii Ecole Polytechinque (X) și ENS (Normale Sup’ – Școala Normală Superioară). Aplicații la supravegherea electronică („libertatea sub sechestru electronic”) a deținuților aflați în libertate condiționată sub control judiciar.

Les grands Concours post-prépa HEC (Hautes Etudes Commerciales), ESCP Europe (Ecole Supérieure de Commerce de Paris), ESSEC (Ecole Supérieure de Sciences Economiques et Commerciales) et EML (Ecole de Management -Business School Lyon). Mathématiques 2018

Les grands concours de l’enseignement français. Le Capes. Maths – Sciences physiques (Thomas CSINTA)

Les grands concours de l’enseignement français. L’Agrégation. Maths – Sciences physiques (Thomas CSINTA)

Nivel post – licență. În atenția candidaților români care participă la concursurile de admitere în prestigioasele școli superioare franceze de înalte studii științifice și inginerești 2020. Maths & Sciences physiques: Concours Polytenchnique (X) – Normale Sup’ (ENS)

Remember: Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Concursul Național de Matematică si Fizică (cu participare internațională) Vrânceanu – Procopiu (Bacău)

Supradotați, olimpici la matematică, la raport. József Wildt International Mathematical Competition (30th Edition)

Thomas CSINTA, publicații științifice (cărți, lucrări, articole, cu caracter didactic și pedagogic)

Remember: Omagiu și recunoștință unor personalități românesti în cărți de matematici generale si aplicate, prezente în Bibiloteca Națională a Franței „François Mitterrand“ și adresate absolvenților de liceu și elevilor „preparatoriști” (studenți în primul ciclu universitar – Licență) candidați la concursurile de admitere în școlile superioare franceze de înalte studii științifico – inginerești și economico – comerciale.

VI. Articole conexe

Profesorul Florian Colceag: „Intrăm în altă eră – fie redevenim oameni, fie ne îndreptăm spre distrugere…”

Proiectul EU & UE al lui Grid Modorcea („cel mai important scriitor român în viață și cel mai prolific din istoria literaturii române, după Nicolae Iorga și Mihail Sadoveanu”)

Grid Modorcea („cel mai important scriitor român în viață și cel mai prolific din istoria literaturii române, după Nicolae Iorga și Mihail Sadoveanu”, SUA – New York): Serviciul de consultanță, punte vitală pentru reforma învățământului românesc. Scrisoare deschisă Ministrului Monica – Cristina Anisie

Lașii. Tranziția de la „Las Fierbinți” la Noua Românie (Corespondență de la Grid Modorcea, „cel mai important scriitor român în viață și cel mai prolific din istoria literaturii române, după Nicolae Iorga și Mihail Sadoveanu”, SUA – New York)

Pentru România capitalistă de mâine. Confesiunile politice și artistice ale lui Grid Modorcea („cel mai important scriitor român în viață și cel mai prolific din istoria literaturii române, după Nicolae Iorga și Mihail Sadoveanu”)