Acasă Opinii ,,Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus?” Partea I. (Corespondenţă de la Prof....

,,Oare ce ne-a învăţat pandemia coronavirus?” Partea I. (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Pentru toţi cei care vor să ţină cont de  învăţămintele pe care am putea să le tragem din timpul acestei pandemii mondiale o pot face transmiţând câteva din constatările, trăirile şi  frământările oamenilor la anunţul că România a intrat în stare de urgenţă odată cu prevederile Ordonanţei militare nr 1 din 16 martie 2020, date de Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul M.A.I.

Conform zicalei Ce a fost nu o să mai  fie”, tot aşa, voi încerca să tuşez câteva învăţăminte care s- au emanat în această perioadă grea  şi dificil de suportat de  oameni, determinată de pandemia  de Covid 19.

Sunt, dacă vreţi, noi repere de viaţă post-coronavirus identificate prin  patru repere majore în condiţiile acestei crize sanitar- economice. În fapt, ele  ar trebui să răspundă la următoarele întrebări:
a)      Ce ne-a obligat să facem şi în ce coordonate să trăim, pentru a nu  ne fi afectată sănătatea prin contaminare?
b)      Ce am constatat pe popria piele?
c)      Ce schimbări planetare au apărut în această perioadă?
d)     Ce urmează să intreprindem pentru a ne fi cât de cât mai bine în viitor dacă avem în vedere că, de fapt, cu mici excepţii, ale unor ţări  cum ar fi Suedia,  care nu a luat măsuri dure de izolare socială, lumea  s- a comportat  cam la fel?

Să o luăm pe rând:

1. Păi, e fără comentarii faptul că, vrând nevrând  guvernele ne- au obligat să trăim  în izolare, ca urmare a pandemiei coronavirus.

2. Să  trebuiască să ne obişnuim să ne spălăm pe mâini şi faţă, cât mai des pe zi şi să folosim cât mai multe produse dezinfectante acasă, la serviciu şi în mijloacele de transport în comun sau private.

3. Să purtăm măşti şi mască sanitară, zilnic,  în locurile publice şi la întâlnirile cu alte persoane ocazionate din diverse motive.

4. Să ne izolăm voluntar, imediat dacă avem simtome de gripă şi dacă constatăm că lucrurile din punctul de vedere al sănătăţii degenerează, obligatoriu să sunăm imediat medicul de familie sau direct la telefonul de urgenţă 112.

5. Să păstrăm distanţa socială în mijloacele de transport în comun, pe stradă, la magazine, la farmacii, la serviciu şi desigur la diverse întâlniri.

6. Îmbrăţişarea tradiţională, de altă dată, s-a transformat într- o simplă atingere a coatelor sau pur şi simplu un salut verbal  fără apropiere.

7. Să nu mai folosim bunicii, persoane de peste 65 de ani, ca soluţie de- a lăsa copiii în grija lor, înainte şi după şcoală, precum şi  copiilor mici de vârstă sau nou născuţii. Sunt persoane vulnerabile la Covid 19.

8. Să nu încercăm medicamentaţie din propria iniţiativă, din sfaturile unor prieteni sau colegi de serviciu, după ureche.

9. Să fim mai restrictivi cu deplasările  şi cu întâlnirile în vederea socializării.

10. Să încercăm totuşi o mică mişcare, câteva exerciţii fizice, fie în casă , în curte sau în jurul blocului în care locuim.

11. Să ştim că vom fi amendaţi dacă nu respectăm deciziile ordonanţelor militare sau că ne vom pricopsi cu un dosar penal pentru infracţiuni contra securităţii sănătăţii. Să nu uităm că s- au dat amenzi, chiar dacă ilegale declarate de C.C.R, de 150 de milioane de euro şi sau întocmit peste 2500 de dosare penale.

12. Să ascultăm şi să punem în aplicare numai deciziile ordonanţelor militare cât timp există starea de urgenţă fără să ţinem cont de tot felul de ştiri false de pe reţelele de socializare dar şi de la televiziuni, fie ele chiar de ştiri, care „rostogolesc” câte o informaţie de dragul raitingului chiar dacă ea nu este reală şi  uneori chiar neverificată. (Va urma)

Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului – Naţiunile Unite 

Thomas CSINTA, research professor of Mathematical modeling and Applied mathematics in Social Sciences and criminal investigative journalist (Press Attached, Organization for the Defense of Human Rights – United Nations)

Bibliografie

Amintirile foștilor deținuți politici (Corespondenţă de la Prof. dr. Florentin Scaleţchi, analist politic, Preşedinte-fondator al Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului-Naţiunile Unite)

Articolul precedentProtejat: Global war on terror în lumea occidentală. Terorismul nu are religie. Terorismul de Stat. Partea I. a,b,c,d,e,f (prof. univ. dr. Thomas CSINTA – Ziarul Realitatea)
Articolul următorPovestea puțin știută a românului care a inventat telefonia multiplă
Fizician teoretician și matematician de formaţie pluri-inter și transdisciplinară, adept şi promotor al educaţiei de excelenţă (gifted education) şi jurnalist de investigaţii criminale francez, de origine română, specializat în MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale), în studiul fenomenelor socio - judiciare cu ajutorul unor structuri matematice complexe (teoria haosului - sisteme complexe, teoria ergodică, teoria teoria categoriilor și rețelelor, cercetarea operațională și teoria sistemelor formale de tip Gödel). Cofondator al IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii şi Cercetări Avansate în Educaţia de Excelenţă), de peste un deceniu și jumătate, este Director de studii în cadrul CUFR România (Conseil Universitaire-Formation-Rechereche auprès des Grandes Ecoles Françaises-Consultanţă Universitară, Studii şi Cercetări de pe lângă Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii), organism educaţional franco-român agreat de stat, având ca obiectiv, consilierea, orientarea şi pregătirea candidaţilor români cu Diplomă de bacalaureat, respectiv a studenţilor din primul ciclu universitar (Licenţă), la concursurile de admitere în sistemul elitist de învatamânt superior „La conférence des grandes écoles françaises” (Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii - CPGE-Classes Préparatoires aux Grandes Ecoles, Grandes Ecoles) şi Universităţile elitiste franceze (Licenţă, Master). Este autor a peste 600 de lucrări cu caracter științifico–didactic (articole și cărți de matematică și fizică, respectiv, de investigație jurnalistică – atât în limba română cât și în limba franceză, repertoriate și în BNF – Bilibioteca Națională a Franței, „François, Mitterrand”), care au contribuit la promovarea culturii și civilizației franceze în lume, precum și la admiterea a peste 1.000 de tineri români cu abilități intelectuale înalte (absolvenți de liceu și studenți) în școlile superioare franceze de înalte studii – Les Grandes Ecoles (un sistem educațional elitist și unic în lume), în special, în cele științifico–inginerești și economico–comerciale, dintre care, astăzi, majoritatea ca absolvenți, contribuie în calitate de cadre superioare sau de conducere la prosperitatea spirituală și materială a națiunii franceze în cadrul unor prestigioase instituții de învatamânt superior și de cercetare, mari companii private sau de stat, civile si militare, multinaționale, specializate în tehnologia de vârf, respectiv, în cadrul administrației locale și centrale de stat.

5 COMENTARII