Acasă Economie Studenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca s-au calificat în finala consursului „Global...

Studenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca s-au calificat în finala consursului „Global Case Competition at Harvard”

Cambridge, Massachusetts, SUA: Studenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca s-au calificat în finala consursului „Global Case Competition at Harvard”, o competiţie mondială de studii de caz în afaceri, organizată la Universitatea Harvard.

Finala competiţiei a avut loc în 23 aprilie, când au concurat echipe studenţeşti reprezentând London Business School, University of St. Gallen, University of Delhi, Lahore University of Management Sciences, Hult International Business School, respectiv, celebrele și prestigioasele școli superioare franceze de înalte studii economice și comerciale  HEC Paris, ESSEC Business School, ESCP Business School.

Les grands Concours post-prépa HEC (Hautes Etudes Commerciales), ESCP Europe (Ecole Supérieure de Commerce de Paris), ESSEC (Ecole Supérieure de Sciences Economiques et Commerciales) et EML (Ecole de Management -Business School Lyon). Mathématiques 2018

Burse de studii pentru pregătirea marilor și tradiționalelor concursuri de admitere în celebrele școli superioare franceze de înalte studii științifico-inginerești, economico-comerciale și agro-veterinare post-prépa: Polytechnique (X), ENS (Normale Sup), HEC, ESSEC, ESC Paris, EDHEC Business School, EM Lyon, ENV (Veto).

Global Case Competition de la Harvard reunește cele mai bune și mai strălucitoare minți din întreaga lume pentru a rezolva o problemă de business case.
De la începuturile sale în 2016, competiția a atras peste 600 de echipe (2500+ studenți) din întreaga lume pentru a câștiga 10 000 USD. Echipele au la dispoziție 3 săptămâni pentru a pregăti și a trimite o soluție, iar primele 10 echipe au fost invitați să-și prezinte soluțiile unui grup de studenți format din directori de afaceri distinși și profesori de la Harvard Business School în aprilie 2022.

Participanții au avut, de asemenea, acces la o serie de evenimente de networking online și discuții în panel, cu reprezentanți ai unor firme de consultanță de top, firme de private equity și bănci de investiții, printre altele.
A fost o competiție de trei săptămâni cu o mare finală la Universitatea Harvard în prezența unor directori de afaceri de primă clasă. Echipele au trebuit să îndeplinească următoarele sarcini:

  • Analiza industriei
  • Analiza companiei
  • Analiză financiară și evaluare

Prezentare generală

Metoda studiului de caz este o discuție despre situații din viața reală cu care s-au confruntat directorii de afaceri. În medie, studentii in programul MBA de la Harvard Business School (HBS) participa la trei până la patru cursuri diferite pe zi, pentru un total de aproximativ șase ore de curs (programele variază). Pentru a se pregăti, studenții rezolva problemele cu colegii lor.

Pe măsură ce revizuiesc fiecare caz, studenții se pun în pielea factorului cheie de decizie, analizează situația și decid ce ar face pentru a aborda provocările. Apoi se întâlnesc cu grupul lor de discuții – uneori denumit „grup viu”—un amestec divers de șapte sau opt colegi care petrec timp în fiecare zi discutând cazurile. În cele din urmă, vor avea ocazia să prezinte și să susțină concluziile în clasă.

Sărbătorirea a 100 de ani de metoda a studiului de caz la HBS

Anul universitar 2021-2022 a marcat aniversarea a 100 de ani de la introducerea metodei cazului la Harvard Business School. Astăzi, metoda cazului HBS este folosită în programul HBS MBA, în programele Executive Education și în zeci de alte școli de afaceri. în întreaga lume. După cum spune decanul HBS, Srikant Datar, metoda studiului de caz a rezistat testului timpului.

Cum creează valoare metoda studiului de caz

Adesea, directorii sunt surprinși să descopere că obiectivul studiului de caz nu este acela de a ajunge la un consens, ci de a înțelege modul în care diferiți oameni folosesc aceeași informație pentru a ajunge la concluzii diverse. Când începi să înțelegi contextul, poți aprecia motivele pentru care acele decizii au fost luate. Te poți pregăti pentru discuțiile de caz în mai multe moduri.

Discuție de caz — detalii de pregătire

În autoreflecție

Timpul pe care îl petreci aici este profund introspectiv. Nu doar lucrezi cu materialele și sarcinile de caz, ci și asumi rolul protagonistului cazului – persoana care ar trebui să ia acele decizii grele. Cum ai reacționa în acele situații? Studenții sunt puși într-o varietate de contexte și ei încep prin a aborda această problemă specifică.

Într-un cadru de grup mic

Grupul de discuții este o componentă critică a experienței HBS. Se lucreză îndeaproape cu un grup de șapte sau opt colegi foarte realizați în diverse funcții, industrii și zone geografice. Deoarece aceștia aduc experiență unică în joc, începi să vezi că există multe moduri diferite de a lupta cu o problemă – și asta este foarte util.

În clasă

Facultatea ghidează studenții în examinarea și rezolvarea problemelor, dar frumusețea aici este că nu oferă răspunsurile mură-n-gură. Studenții interacționează în clasă cu alți directori–dezbat problema, prezentând noi puncte de vedere, contracarând poziții și construind unul pe ideile celuilalt. Și asta duce la următoarea etapă de învățare.

Dincolo de clasă

Odată ce studenții părăsesc sala de clasă, învățarea continuă și se amplifică pe măsură ce ei cunoasc oameni în diferite situații-la mese, la întâlniri sociale, la centrul de fitness sau în timp ce merg la cursuri. Ei încep să distileze ideile. le aduc înapoi și le aplică în organizația dumneavoastră pentru a vă asigura că deciziile pe care le luați vor crea mai multă valoare pentru firma dumneavoastră.

La acest concurs studenții au lucrat într-un mediu dinamic în care au obținut experiență de primă mână în domeniul investițiilor bancare și private equity.
Concursul de studii de caz global de la Harvard 2022 a fost organizat în comun de Rețeaua IFSA și de Clubul de afaceri Harvard GSAS.
Această calificare românească reprezintă în acelaşi timp o performanţă istorică, fiind prima dată când o universitate din Europa de Est care se califică în finala acestei competiţii.

Echipa Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor a fost alcătuită din studenţii Barabasi Tamas (masterat Managementul Afacerilor, anul 2), Borsos Andras (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 2), Jako Zsolt (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 2), Nagy Miriam (masterat Managementul Afacerilor, anul 2) şi Szep Hunor (masterat Gestiune Financiară Corporativă, anul 1).
Coordonatorii echipei clujene au fost prof. univ. dr. Szasz Levente, conf. univ. dr. Gyorfy Lehel-Zoltan, respectiv lect. univ. dr. Racz Bela-Gergely.

Reamintim cititorilor că președinta Republicii Moldova, Maia Sandu este absolventă a Harvard Kennedy School, iar primul-ministru basarabean, Natalia Gavriliță, are un master în politici publice obtinut la Universitatea Harvard, și țara trece printr-un program susținut de reforme, aplicând recent pentru statutul de membru al UE, derulat pe progedură „repede înainte”, datorită războiului din Ucraina.

Ăstimp primul ministru al Romaniei este un general de armata suspectat de plagiat (plagiat făcut public de o jurnalistă amenințată cu moartea), iar saptamâna trecută acesta a numit un ministru al digitalizarii care ar fi absolvit HBS, dar se știe ca este fiul unui securist implicat în devalizarea unei bănci importante. Qvo Vadis, tovarași?

Nota redacției

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.