Acasă Economie Analiză Trusted Advisor Strategy & Finance (Ioana Arsenie – strateg financiar): Peste...

Analiză Trusted Advisor Strategy & Finance (Ioana Arsenie – strateg financiar): Peste 60% dintre serviciile financiare accesate de către IMM-uri sunt destinate fiscalităţii

Trusted Advisor Strategy & Finance, compania românească de contabilitate şi strategie financiară, condusă de Ioana Arsenie, strateg financiar, a realizat o analiză a celor mai accesate servicii financiare de către IMM-uri, pe parcursul acestui an. Din datele companiei, rezultă că mai mult de 60% dintre companiile româneşti au cerut servicii de fiscalitate, 30% au fost interesate de către servicii de construcţie bugetară şi strategie de preţ şi doar 10% dintre IMM-uri au folosit implementarea de instrumente financiare, precum Simulatorul de Business.

Din perspectiva noastră, 2022 este fără nicio îndoială anul fiscalităţii. Înţelegem că antreprenorii au două mari provocări în atingerea obiectivelor de creştere şi scalare, respectiv generarea de vânzări şi capacitatea de livrare–performanţa operaţională– echipe şi procese. Trebuie să găsim pârghii ca aceste preocupări să fie permanent incluse în abordarea financiară şi să generăm indicatori de performanţă financiari corelaţi cu cei non-financiari”, declară Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance și strateg financiar. 

De ce IMM-urile au cerut mai multe servicii fiscale anul acesta?

IMM-urile care au accesat serviciile fiscale au fost mai atente la conformare şi deschise să vadă ce variante sunt atât pentru tranzacţiile speciale, la care solicită implicarea expertului, cât şi pentru business-ul curent, afectat de creşterile preţurilor şi de perspectiva creşterii taxelor, în 2023. Întotdeauna, abordarea noastră este una integrată şi pornim de la modelul de business şi fluxurile operaţionale, pentru a înţelege vulnerabilităţile şi unde se poate interveni pentru optimizare.

Cum au ajutat serviciile de construcţie bugetară şi de preţ companiile româneşti în 2022?

Obiectivul principal al acestor companii a fost de a crea o structură între construcţia bugetară şi de preţ dar şi de a interconecta politica comercială cu trezoreria. Acest proiect strategic se continuă cu asistenţă lunară pentru implementare, pe diferite etape, în funcţie de priorităţi. Aceste companii nu au resurse dedicate proiectelor şi ne adaptăm la disponibilitatea antreprenorului, care are de multe ori şi alte priorităţi, si observăm două provocări mari–adaptarea la structura nouă şi tendinţa de a reveni la vechile tool-uri mai familiare, dar rudimentare, respectiv dificultatea de a pune la dispoziţie datele–fie că sunt neagregate sau nu au nivelul de detaliu necesar. Atât activităţile de producţie cât şi cele de livrare servicii dintr-o companie sunt mapate pe criterii de productivitate şi standarde de performanţă, de la care se stabilesc bugetele.

Cum a influenţat aplicarea Simulatorului de Business bunul mers al proceselor financiare dintr-un IMM?

Anul acesta, antreprenorii care au optat pentru implementarea unui instrument financiar în cadrul companiei, au fost mult mai atenţi la bugete şi cash-flow şi au dorit să fie susţinuţi pentru a crea un Simulator de Business, un buget dinamic, conform condiţiilor actuale, care solicită elaborarea permanentă a bugetelor, având în vedere variaţiile semnificative pe categoriile principale de costuri, de la materii prime, la energie, salarii, transport/supply-chain, dobânzi. Înţelegerea interdisciplinară ca bază a abordării Trusted Advisor Strategy & Finance ajută să atragem conturi noi de contabilitate, ca şi serviciu de bază, completat cu raportare financiară în aplicaţia noastră, Trusted App, în care putem lucra şi bugetul de venituri şi cheltuieli.

Principalele domenii de unde provin clienţii Trusted Advisor Strategy & Finance

Proiectele complexe din acest an sunt în sfera serviciilor profesionale, a serviciilor medicale, proiecte industriale–companii producătoare în zone de nişă, cu planuri de internaţionalizare sau extindere a capacităţii de producţie şi a canalelor de vânzare, dar şi foarte multe magazine online, în care provocarea este standardizarea fluxurilor şi maparea tranzacţiilor curente pentru automatizarea proceselor contabile şi financiare.

Financial Strategist, ACCA
(+40) 727.765.520

Ioana Arsenie, strateg financiar (profesionist în finanțe cu experiență din anul 2000)–fondator al Trusted Advisor Strategy & Finance și Trusted App (aplicaţia de raportare financiară și bugetare digitalizată pentru IMM-uri) a început cariera în consultanță, într-o firmă românească, cu clienți antreprenori români, și ulterior într-o firmă străină, unde a lucrat pentru companii străine, preponderent clienți francezi. Astfel, primii 4 ani au definit standardele în profesie, alături de calificarea ACCA. Ulterior, în rolurile de management operațional și strategic, în România și regiune, Ioana Arsenie a descoperit cât este de important ca funcția financiară să fie dublată de implicarea în strategia de business.

A fost iness Partner în multinațională și a coordonat, în calitate de membru non-executiv proiectele de strategie ale companiei, în vederea dublării rezultatelor în 7 ani. Din 2015, Ioana Arsenie a decis să pună la dispoziția IMM-urilor tot ceea ce știe să facă, prin servicii integrate de strategie financiară și contabilitate, în cadrul firmei proprii, Trusted Advisor Strategy & Finance și ajută companiile să aibă strategii financiare sănătoase și clare, prin profesionalism și digitalizare. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vizitați site-ul Trusted Advisor (o companie românească de strategie financiară și contabilitate, specializată în segmentarea lanţului valoric şi profitabilitatea pe activităţi, pornind de la achiziţii–cercetare-dezvoltare-producţie–vânzare–colectare care a reuşit anul acesta să atragă în portofoliu 30 de clienţi recurenţi noi, o parte sunt companii mici, sub 100 K€ cifră anuală, iar 7 companii au depăşit pragul de 1M€).

Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) este o organizație globală de experți contabili (fondată în Marea Britanie și cu sediul la Londra care conferă calificarea profesională de Chartered Certified Accountant  pe plan mondial) și una din cele mai mari organizații de contabili din lume având  în prezent una dintre cele mai rapide rate de creștere a numărului de membri și studenți (peste 122 000 de membri și 325 000 de studenți și afiliați în 170 de țări), fiind membru fondator al International Federation of Accountants (IFAC). Pe lângă sediul central din Londra, ACCA mai deține un centru administrativ la Glasgow și 80 de birouri locale, dintre care unul la București. ACCA este Termenul de „Chartered” din calificarea ACCA se referă la Carta regală conferită în 1974 de Majestatea Sa Regina Elisabeta a II-a a Regatului Unit. Întrucât titlul de Chartered Certified Accountant este protejat legal, persoanele care îl folosesc pentru a se desemna trebuie să fie membri ai ACCA și, dacă desfășoară misiuni de expertiză contabilă sau audit, trebuie să respecte reglementări adiționale, cum ar fi cele care instituie necesitatea de a deține un certificat de liberă practică, obligația de a încheia asigurări de răspundere civilă și obligația de a se supune la controale din partea ACCA.

Notă. A se vedea și celelalte articole despre Trusted Advisor în Jurnalul Bucureștiului

Nota redacției

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.