Acasă Educație & Învățământ Cele 5 limbaje afective în educație – un proiect inovator și revoluționar...

Cele 5 limbaje afective în educație – un proiect inovator și revoluționar marca Shakespeare School, partener al Jurnalului Bucureștiului

Jurnalul Bucureștiului. On line Newspaper publishing almost everything to be well informed.
That’s our main and only purpose!
Jurnalul Bucureștiului aims to be an online newspaper for information and debate of citizens’ problems and events.
The principles that will be at the basis of this publication are: 
–Democracy cannot exist without opposition
–Elected representatives are our representatives and not our masters
–Criticism fosters progress
–Free speech-an important factor in correcting the deviations of power.

Shakespeare School, Centrul de Limba Engleză din București recunoscut pentru metoda unică de predare a limbii engleze, anunță rezultatele unui proiect-pilot inovator privind integrarea în cadrul procesului de predare-învățare a celor 5 limbaje ale iubirii identificate de autorul Gary Chapman. Proiectul a avut drept obiectiv principal îmbunătățirea relațiilor profesor-elev, dar și elev-elev, în vederea creării unui mediu educațional mai empatic, mai unit și mai eficient.

Inovație în educație

Proiectul-pilot a pornit de la ipoteza conform căreia utilizarea în sala de clasă a celor 5 limbaje afectivecuvintele de încurajare, timpul de calitate, darurile, serviciile și contactul fizic–poate transforma dinamica relațiilor interpersonale și, implicit, poate optimiza procesul educațional. Un chestionar pentru identificarea limbajului de iubire a fost aplicat pe 80 de cursanți cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani. Astfel, fiecare participant a reușit să-și descopere propriul său limbaj afectiv, dar și pe cel al colegilor. Ulterior, elevii și profesorii și-au adaptat comportamentele pentru a răspunde nevoilor afective ale celorlalți. Cele 5 limbaje afective au fost integrate în cadrul cursurilor de limba engleză de către profesorii Shakespeare School și ulterior aceștia au evaluat impactul asupra comportamentului și performanțelor cursanților, dar și asupra atmosferei din clasă și a dinamicii de grup. Rezultatele proiectului-pilot au fost remarcabile, întrucât procesul de predare-învățare s-a îmbunătățit semnificativ:

  • Motivația intrinsecă a elevilor și performanțele academice au înregistrat o creștere de 30%.
  • Interacțiunile pozitive dintre elevi și profesori au dus la o colaborare mai strânsă și la o învățare mai plăcută și mult mai eficientă.
  • Gradul de implicare în proiectele școlii (Public Speaking, Essay Competition, Spelling Championship) a crescut în proporție de 20%.
  • Încrederea în sine a cursanților s-a îmbunătățit semnificativ, aceștia simțindu-se mai capabili și mai susținuți în cadrul activităților educaționale.

„Adaptarea celor 5 limbaje ale iubirii în contextul școlar nu doar că îmbunătățește relațiile dintre elevi și profesori, dar creează și un mediu în care fiecare cursant se simte văzut, auzit și valorificat, ceea ce este cheia succesului educațional”, a concluzionat coordonatorul proiectului, profesor Valeria Ilași. Rezultatele acestui proiect vor fi prezentate pentru prima oară pe 6 septembrie 2024, în cadrul Conferinței Internaționale a Profesorilor de Limba Engleză Fischer, ce va avea loc în București.

The 17th Annual Fischer Conference for ELT
Teacher Rizz: Teaching – Learning Strategies for the New Generation
6 – 7 September 2024, Bucharest

INTRO_IMAGE_mobilos_2024

Pedagogie pozitivă centrată pe nevoile afective

Concluzia proiectului-pilot este că utilizarea într-un mod inovator ale celor 5 limbaje afective în mediul educațional influențează pozitiv zona emoțională a copilului, creând astfel un mediu propice pentru asimilarea de noi cunoștințe. Având în vedere rezultatele remarcabile ale proiectului, începând cu luna septembrie 2024, profesorii Shakespeare School vor implementa această abordare în cadrul tuturor orelor de curs și astfel cei peste 3.500 de cursanți vor beneficia de efectele sale pozitive. „Educația este mai mult decât un simplu transfer de cunoștințe. Pentru a ajunge la creierul unui copil, trebuie să ajungem mai întâi la inima lui. Atunci când nevoile emoționale sunt împlinite, elevii devin mai motivați și mai performanți.”, spune profesor Adriana Alionte, Fondator Shakespeare School. Shakespeare School susține că integrarea celor 5 limbaje afective în procesul de predare-învățare are potențialul de a revoluționa întregul peisaj educațional din România și că aceasta este direcția în care trebuie să ne îndreptăm.

Notă. Centrul de Învățare a Limbii Engleze Shakespeare School îmbină de mai bine de 22 de ani excelența academică cu dezvoltarea socio-emoțională a fiecărui cursant. Este o instituție educațională de prestigiu, specializată în predarea limbii engleze, prezentă în 5 zone-cheie din București, dar și online. Misiunea Shakespeare School este de a oferi cea mai plăcută și eficientă metodă de predare a limbii engleze.

Modalități de promovare a jurnalelor academice

Indexarea revistelor academice și a articolelor

Promovarea online a instituțiilor, jurnalelor și articolelor academice

 

Lucrări intelligence

„Puterea de la Puterea informațiilor la Puterea în Intelligence”(Tiberiu Tănase-coordonator, autori Ovidiu Boureanu și Petru Ștețcu, Editura Concordia, Arad, 2024)

Recenzie. Noua carte apărută la editura Concordia reprezintă un amplu proiect documentar și documentat asupa unui subiect prezent în viață, în societate și istoria umanității și anume „Puterea” privită din mai multe puncte de vedere. Aceasta se bazează pe o amplă documentare și bibliografie privind puterea–pornind de la termenul, concept semnificații și domenii în care este prezentă dar și modalitați de raportate privind importanța acesteia în diverse domenii și situații. Pe parcursul celor XV capitole autorii de prezintă multe și intresante noutăți privind termenul și conceptul de putere pornind de la Introducere (p. 13), la definiții–care încep cu clasica întrebare „Ce este puterea?” cu raspuns pornind de la Dex la conceptul puterii, fețele puterii, dar și la puterea ca decizie sau puterea ca preluare a controlului.

Sunt prezentate și fețele puterii, care sunt sunt autoritatea și legitimitatea. Foarte interesanta lucrare debutează cu un prim capitol unde în Secțiunea a 3-a avem informații documentate despre „Putere” versus „Autoritate”, „Ce este puterea?”„Care este autoritatea?” Dar și diferența dintre putere și autoritate. De menționat tot aici în Secțiunea a 4-a se fac referirila la Dominație versus Autoritate iar în Secțiunea a 5-a unde sunt prezentate Puterea, politica și statul. Sunt importante raspunsurile la întrebarile cum ar fi Ce este puterea politica?.De mare interes este și Secțiunea a 9-a, al aceluiaș prim capitol care tratează Analiza Puterii și se referă la Analiza SWOT (slăbiciuni, oportunități și amenințări). Urmează un important capitol și anume cel referitor la Puterea Mondială ce conține referiri puterea mondială și scopul acesteia, Guvernul Mondial,Organizarea Piramidei Puterii la p.81.

Întalnim și alte capitole foarte importante cum este cel referitoar la „Puterea informației” (p. 129), și în mod deosebit la conceptul de informație, dar și considerații despre puterea informației, precum și despre puterea informației într-o societate liberă. Importante sunt referințele la „Puterea militară” (p. 255) în ceea ce privește evoluţia marilor puteri. Astfel, Secțiunea a 2-a tratează un aspect absolut de interes pentru puerea statelor și anume despre țările cu cele mai mari armate din lume și despre cele mai mari puteri militare din lume. Important este și capitolul ce prezintă „Puterea Economică” (p. 279) cu referiri la „Puterea pieței” legate de noțiunile  „Ce este puterea de piață?” Înțelegerea puterii pieței cu exemplu de putere de piață și structurile de putere ale piețelor până la prezentarea conceptele de putere și emergență.

De subiniat capitolele ce urmează despre „Puterea politică” (p. 307) pornind de la definiția puterii politice. Ce este politica și cum funcționează? Conceptul de putere politică puterea alienată și conținut și trăsături ale puterii politice și Autoritatea și Legimitatea politică. Cel de–al X–lea Capitol se referă la „Puterea Mass-Media”  pornind de la definirea presei, evoluția presei în decursul timpului., funcțiile presei. Presa, a patra putere în stat, „Comunicarea politică”, și când puterea ascultă de presă, dar și despre libertatea presei. Acest capitolul este urmat de alte capitole de mare interes și anume „Puterea organizației” și foarte important „Puterea intelligence”-ului. Aici se fac referiri la „Ce este Intelligence?” Dar și la Puterea în intuiție și decizie în activitatea de intelligence.

Trebuie menționat că importanţa activităţii intelligence pentru orice stat-naţiune este în mod direct legată de ameninţările şi vulnerabilităţile la nivel local, regional şi global, de rolul aspectelor politico-militare şi economice pe scena internaţională, precum şi de atitudinile liderilor faţă de structurile de intelligence şi securitate naţională. Unele din cele mai importante aspecte şi tendinţe care vor caracteriza şi influenţa mediul şi organismele de intelligence ale statelor-naţiune în secolul XXI ar putea fiForța cunoaşterii”, prioritară, dar și esentială și se va baza pe informații. În prezent cunoaşterea are valoare, iar intelligence adică informația strategică este putere. Cunoaştere fără intelligence nu poate exista, la fel cum un intelligence calitativ nu poate să se manifeste fără cunoaştere. Deoarece cunoaşterea este astăzi cel mai important şi util element al competitivităţii la nivel global şi devine cea mai importantă resursă a unei naţiuni, am putea afirma că se naşte o nouă componentă, anume „intelligence-ul cunoaşterii”, care devine astfel elementul complementar al domeniului intelligence-ului și esențial puterii. Deci, putem afirma că „Puterea” se mută acum dinspre state-naţiune, spre state-piaţă şi mai nou spre state-reţea. Adică dinspre state spre grupuri unite în reţele, dinspre legile fizicii şi puterea fizică spre legile cibernetice şi puterea creierului („brain power”), iar paradigma „cine are informaţia deţine puterea”


„Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Subiecte (de tip „concurs”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’ Agrégation” din anii 2017 – 2023

Corrigé du „Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Soluții & Raportul Juriului pentru Subiecte (de tip „concurs”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’Agrégation” din anii 2017 – 2023

  • Jurnaliști români: Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…

  • Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, “Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet (“Volpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…