Acasă Scrisori de la cititorii bucureșteni „Infernul” din Piața Victoriei bucureștene. Infrastructura rutieră din zona Pasajului Victoriei (Corespondență...

„Infernul” din Piața Victoriei bucureștene. Infrastructura rutieră din zona Pasajului Victoriei (Corespondență de la Alin-Eugen Gavrilescu, București)

Stimatate D-le redactor șef,

„Am rugămintea să abordați într-un articol și infrastructura rutieră din zona Pasajului Victoriei. Din deceniul 1991-2000 nu putem, în calitate de pietoni, circula ca lumea în zona Pieței Victoriei (cu 10 ramificații rutiere, 3 căi de acces în subteranul stației de metrou omonime și o subtraversare pietonală) din cauza bicicletelor și a electrotrotinetelor. Și administrațiile Videanu, Oprescu și Firea le-au dat bicicliștilor și electrotrotinetiștilor apă la moară, trasându-le piste pe trotuare și montându-le semafoare pentru biciclete laolaltă cu semafoare pentru pietoni, într-o intersecție cu stopuri pietonale cu temporizare sporită.

Unde Doamne respectă legislația rutieră drepturile pietonilor când permite și piste pentru biciclete pe trotuare și semafoare pentru biciclete laolaltă cu semafoare pentru pietoni? Trotuarele și trecerile pentru pietoni sunt pentru pietoni, iar bicicletele și electrotrotinetele urmează regulile mașinilor. Pe de o parte legislația rutieră interzice circulația bicicletelor și a electrotrotinetelor pe trotuare, iar pe de altă parte, permite piste pentru biciclete pe trotuare. Se autocontrazice. Doamne ferește să mergi în baston sau în cadru pe trotuarele Bulevardului Aviatorilor pe care în zilele de weekend nu știi unde să te dai mai repede la o parte din calea puhoaielor de biciclete și electrotrotinete! Ai fi în calitate de pieton lipsit de apărare. Când Doamne devine legislația rutieră una care să permită piste pentru biciclete pe drumurile publice doar separat de carosabil și de trotuare? (una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <- și semafoare pentru biciclete doar laolaltă cu semafoare pentru mașini).

Când, Doamne, devin ai pietonilor și trotuarele Bulevardului Aviatorilor, care din deceniul 1991-2000 parcă ar fi velodromuri 100%? Cât privește intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu cu Strada Iacob Felix infrastructura rutieră din zona acesteia a rămas la anii 1970-1980, cu sute de apartamente, dar cu configurații șerpuite și îngâtuite, cu un acces deosebit de dificil pentru autospeciale pentru incendii, autogunoiere sau autobuze. Doamne ferește de-o urgență la una din adresele tronsonului dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix ambulanțierii, pompierii și polițiștii nu au unde să tragă pe dreapta ca lumea întrucât linia de tramvai are zero benzi auto și trotuarul e ocupat de mașini, intervenția acestora presupunând blocarea circulației tramvaielor.

Linia de tramvai dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Bulevardul Ion Mihalache arată ca acum 50-60 de ani, așa-zisa „modernizare” a acesteia din 2006 fiind acceași Mărie cu altă pălărie. Linie de tramvai neevoluată. Imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia ocupă terenul degeaba din 1988 poluând vizual. Cât privește labirintul derivat din Strada Iacob Felix, Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Veronica Micle e șerpuit și îngâtuit pentru aacesul autospecialelor (în caz de incendii) sau autogunoiere în zona mastodontului Premium Plaza, a blocurilor B1, A1 și M4 lipite în zigzag și a blocurilor 12, 11B și 11A lipite în L. Doamne ferește de un incendiu la blocul M4 pompierii fiind nevoiți să șerpuiască din Șoseaua Nicolae Titulescu cu autoutilitara cu scară de-a latul blocurilor 12, 11B și 11A lipite în L și de-a lungul blocurilor B1,A1 și M4 lipite în zigzag făcând slalom printre pietoni și mașinile staționate între blocurile îndesate haotic din anii 1970-1980, riscând să se blocheze între astea în special în strâmtoarea dintre blocurile menționate, în curbe la 90 grde, punând și în dificultate, în special, persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii întrucât intervalul dintre mastodontul Premium Plaza, blocurile B1,A1 și M4 lipite în zigzag și blocurile 12, 11B și 11A lipite în L e insuficient pentru construirea un carosabil pe care conducerea unei autospeciale pentru incendii să fie cât mai lejeră și două trotuare, unul de-a lungul scărilor blocurilor B1, A1 și M4 lipite în zigzag și un al doilea de-a lungul scărilor blocului 12, pe care pietonii să poată ieși din astea cu cărucioare pentru copii fără grija mașinilor deși blocurile nominalizate însumează sute de apartamente.

O zonă cu sute de apartamente ce combină la grămadă circulația tramvaielor și a mașinilor cu traficul pietonal înghesuindu-l între stâlpii electrici, mașinile staționate și gardurile și imobilele alăturate punând în dificultate în special persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii. O zonă cu sute de apartamente în care trotuarele și lărgimea sunt un lux pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna. O zonă a formelor fără fond. Cu toate astea o zonă mediatizată extrem de puțin spre deloc în jurnalismul bucureștean mereu ocolită în talk-show-urile cu Nicușor Dan. Coloanele de mașini de pe DN7, DN1, A1, A2 etc. care sunt ocazionale sunt mult mai mediatizate în cadrul grupajelor de știri decât veșnicele ambuteiaje dintre mașini și tramvaie din zona Pasajului Victoriei care sunt de zeci de ani zilnice.

Posturile TV și radio bucureștene văd paiele din ochii rețelei rutiere a CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și nu văd bârnele din ochii rețelei rutiere bucureștene. Cum Doamne n-au surzit până acum locuitorii blocului 20 în veșnica poluare fonică a claxoanelor, a soneriilor tramvaielor și a semnalelor acustice determinate de blocajele dintre mașini și tramvaie din intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu cu Strada Iacob Felix cauzate de linia de tramvai cu 0 benzi auto dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș? Să circule și tramvaie Astra prin intersecția asta în actuala configurație s-ar amplifica blocajele dintre mașini și tramvaie obstrucționând intervențiile de urgență având în vedere că sunt mai lungi decât celelalte. Când Doamne devine și infrastructura subdezvoltată pentru transport public de suprafață, intervenții de urgență și salubritate din zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu cu Strada Iacob Felix rămasă la anii 1970-1980, centrul atenției în talk-show-urile cu Nicușor Dan?

Când Doamne are de gând administrația bucureșteană să demareze și un proiect de reconfigurare a zonei Pasajului Victoriei transformând Piața Victoriei într-o intersecție cu maxim 5 ramificații rutiere, mai multe căi de acces în subteranul stației de metrou omonime și mai multe subtraversări pietonale prin prisma acesteia în vederea eliminării mai multor treceri pentru pietoni semaforizate într-o etapă sau două ce îngrămădesc pietoni, bicicliști și electrotrotinetiști la stopurile pietonale cu temporizare sporită făcându-i să piardă enorm de mult timp la traversat intersecția asta cu 10 ramificații rutiere și Strada Iacob Felix într-o linie de tramvai cu 4 benzi auto (2+2) expropriind blocurile M4, A1 și B1 lipite în zigzag, mastodontul Premium Plaza, blocurile 20 și 21A lipite în L etc și demolând imobilele dezafectate și furnalul din curtea Spitalului Filantropia pentru separarea circulației tramvaielor de traficul auto și facilitarea intervențiilor de urgență?

Când Doamne devine și zona intersecției Șoseaua Nicolae Titulescu cu Strada Iacob Felix mai aerisită în imobile și mașini, mai generoasă pentru transport public de suprafață, intervenții de urgență și salubritate și mai prietenoasă cu persoanele cu dizabilități și posesorii de cărucioare pentru copii?”

Cu deosebită, stimă și considerație

Articole asociate

București: Cartierul Titulescu – Doctor Felix, veșnica încorsetare a pietonilor (Corespondenă de la Marius – Nicholas Diaconescu, București)

„Infernul” rutier bucureștean din sectorul 1. Strada Iacob Felix, artera veșnicului disconfort „urbanistico–pietonalo–rutier„ sau „Cenușăreasa capitalei la capitolul linii de tramvai” (Corespondență de la Eugen – Nicholas Popescu, București)

Nota redacției

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.