Acasă Personalitati Proiectul EU & UE al lui Grid Modorcea („cel mai important scriitor...

Proiectul EU & UE al lui Grid Modorcea („cel mai important scriitor român în viață și cel mai prolific din istoria literaturii române, după Nicolae Iorga și Mihail Sadoveanu”)

Thomas CSINTA (Scientist and research professor of Mathematical modeling and Applied mathematics in Social–Economic and Engineering Sciences, criminal investigative journalist), scientific director CUFR Romania, press attached in France (Human Rights Organization – United Nations, Paris)

Grid Modorcea (scriitor român, prezent în mai multe genuri literare – poezie, proză, teatru, eseu, pamflet, critică, scenarii de film, studii filosofice, religioase, jurnalism), autor de dicționare de literatură, film, muzică, arte plastice, primul doctor în filmologie al Academiei de Teatru şi Film, cu teza „Filmul de actualitate ca mijloc de comunicare” (New York)

Dragă Thomas

Ești un elitist, ca și mine, și cred că și tu, după odiseea ziarului (Jurnalul Bucureştiului), te consideri ca o „rara avis” (pasăre rară pe pământ–raritate, om scump la vedere, atribuită de către poetul latin Decimus Junius Juvenalis în celebrsa lucrare „Satirae” făpturilor sau prezențelor excepționale) în stolul indisciplinat al realității și mai ales al presei care se face în România. (…). Eu mă zbat de ani de zile să ridic cititorul la idee, dar politica îl trage mereu în jos. E un drum lung și greu. dar, după tonul tău, tu ești un entuziast, un luptător, un învingător (…).

Adică faci parte din Civitas Innocentiae (titlul celui de-al 99-lea volum pe care l-am publicat – revelația  mea), o cetate utopică pe care am construit-o, în primul rând cu trăirile mele americane, fiindcă la americani am descoperit acesta nevoie de zbor. Acolo am și creat cu fetele mele Universitatea de Entuziasm  (Addenda – volumul Sanctuar, Ed. Scriitorilor, 2019, ISBN 978-606-8824-25-3) , despre care scriu înrtr-o carte recentă. Merită să ai aceste cărți ale mele, pe care le-am scris pentru cititorul din viitor, fiindcă azi nu mai am cititor, cititorul bun a murit, așa cum a murit și cultura. Ești teribil! (…). Un om de mare cultură, iar lucrările tale scriu istorie. (…). Istoria marii criminalități franceze (dar și a lumii), cărora ele oferă soluții concrete, contribuind astfel, așa cum spui tu, într-adevăr, la restabilirea „adevărului istoric”. (…). Iar cele de matematică și fizică (domenii în care am făcut și eu studii superioare cu peste o jumătate de secol în urmă), sunt unice în literatura de specialitate, tocmai, datorită organizării foarte diferite a sistemului universitar elitist al școlilor superioare franceze (Grandes écoles), în care ești angajat sufletește, în raport cu cel al nostru, românesc. (…). Desigur, faptul că ele au fost acceptate în Biblioteca Națională a Franței, nu are niciun echivalent românesc în materie de apreciere. Te felicit și te iubesc încă o dată (…), dublu, pentru că suntem rude spirituale, frați de temelie cosmică, fiindcă nașterea universului este o faptă duală

Accesul în sistemul elitist francez de Înalte Studii „Grandes Ecoles” – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învățământul superior francez de sute de ani!

Remember: Omagiu și recunoștință unor personalități românesti în cărți de matematici generale si aplicate, prezente în Bibiloteca Națională a Franței „François Mitterrand“ și adresate absolvenților de liceu și elevilor „preparatoriști” (studenți în primul ciclu universitar – Licență) candidați la concursurile de admitere în școlile superioare franceze de înalte studii științifico – inginerești și economico – comerciale.

Încă o dată mă bucur că te-am cunoscut și îți mulțumesc că exiști. Nu credeam că în lumea asta bolnavă, în care nu mai suport să cunosc oameni (români), am dat peste un frate de idei, peste un entuziast de mare valoare intelectuală, care mi-a redeșteptat speranța că pot face punți. Iată acum Poiectul meu EU & UE, despre care am vorbit la Monte Carlo.

Scopul: Punți culturale între Eu și Uniunea Europenă, între România și Lume

Obiect de activitate

  • Studio de teatru și film
  • Editura și punct de difuzare
  • Agenție de impresariat, care implică organizarea de spectacole, dar și un serviciu de agent literar, muzical, plastic etc. (meserie de bază, dar care nu există în România)
  • Ziar și secțiune de publicitate (există Jurnalul Bucureştiului, dar îl poți integra în nouă firmă)
  • Post de televiziune, cu posibilitatrea de a colabora cu alte televiziuni, pentru a face filme, emisiuni, seriale TV.
  • Galerie de artă, care implică activitatea de colecționar, de achiziții, de organizator de expoziții etc.
  • Universitatea de Entuziasm, al cărei manual de bază este volumul Inocentopia, de la care începe eșafodajul teoretic și practic (cu cursurile de rigoare) al utopiei Civitas Innocentiae (Ed. Scriitorilor, 2018, ISBN 978-606-8824-22-2).

Se mai pot adaugă și alte activități. Toate aceste munci eu le-am făcut, le cunosc, sunt stăpân pe toată această bucătărie  culturală. Acestea sunt mijloace pentru scopul nostru înalt, acela de a face cunoscute valorile României în lume și pentru a face ca lumea să cunoască România profundă și să o respecte, să o considere patener egal de dialog, de afaceri etc.  România trebuie să se ridice și cultural la nivelul noului statut pe care îl are (membru UE, Patener SUA, NATO, UNESCO etc.) și să nu o facă numai când bifează un eveniment, ci permanent. Dar ea nu se poate internaționaliza cu adevărat decât pe fundamente solide-vechi, cum spunea Eminescu. O țară ca Irlanda, de pildă, este respectată fiindcă și-a păstrat identitatea națională.  La fel ca Norvegia, Suedia, Olanda și alte țări mici, așa cum este și România.

Când ne vom reîntalini, am să-ți ofer punctual câte un obiect al muncii pentru fiecare din activitățile firmei. Este un proiect amplu, dar realizabil. Pentu început, putem porni numai cu Studioul de film, pentru că am trei scenarii gata de a intră în producție, gata pentru a înainta dosarul cu primul subiect urgent (pandemia) la CNC. Dar firma (societatea) trebuie înregistrată cu toate aceste activități. Ea se va dezvolta pe parcurs.

Eu nu pretind nimic decât să fiu președintele ei artistic, în calitatea mea de cofondator al acesteia, fiindcă ai nevoie de un nume pentru așa ceva, iar tu, directorul general (managerul) al ei. (…) Desigur, îți trebuie o echipa puternică, numai de profesioniști. Iar colaborarea cu Ministerul Fondurilor Europene presupune existența unui român cu rezidență străină. Sunt foarte mulți bani europeni și la alt minister unde mă încadrez, Ministerul Românilor de Pretutindeni, dar nu există proiecte credibile și oameni cu garanție, capabili să le facă. Toate ideile mele sunt expuse în cartea mea Gridophania (sau Petica trăirii, Ed. Aius, 2008, ISBN 978-973-1780-726)

Nu-ți mai spun de o altă mare idee a mea, pe care am vrut s-o implementez la un teatru, în Lipscani, în vadul lumii vechi, unde am început repetițiile cu o piesă străînă, cu doi actori, în engleză.  De ce? Am constatat că în România din UE a apărut un nou public: străinii din țară, cei care investesc aici. România e plină de străini, dar nu au un teatru pentru ei!

Nu e nevoie ca românii să plece, se poate și invers, fiindcă dacă țara devine normală, vin străinii aici, va există cu adevărat Micul Paris. N-am putut să termin spectacolul din cauza lui ….(…), care a venit și a luat teatrul! Dar studioul de film suplinește și acest deziderat, poate fi și pentru străini, pentru prestări de servicii, de pildă. date fiind contitiile naturale excepționale din țară noastră.

Ne-am pierdut vocația românismului, a naționalismului, în timp ce țări că America, Franța, Anglia, Germania, Spania etc. sunt tot mai nationaliste.
Imaginează-ți ce fantastică va fi țară care are Universitatea de Entuziasm, cu cursuri de iubire, de morală, cursuri de arte ludice, cursul de religie, cursul de știință, pe care îl vei preda tu, cursul de muzică și dans, pe care îl vor preda fetele mele, etc.
Acestă Universitate trebuie să ia locul cadavericului Minister al Culturii.
Trebuie să avem curaj, să ne hrănim cu înțelepciune dumnezeiască și să dăm viață acestor idei.
Păcat că eu nu mai sunt chiar tânăr, dar ești tu și ai studenții pe care îi pregătești, copii supradotati, ei sunt pepiniera de mâine a unei astfel de Românii noi. Și familiile noastre sunt puternice, ne susțin! Domane-ajută!

Gândește-te dacă te poți angaja la așa ceva. Eu am văzut că în această direcție ești orientat, de aceea ți-am oferit acest proiect amplu, căruia putem să-i dăm viață. (…). Eu, în domeniul filmului cunosc toate valorile ascunse ale țării noastre. Totul este foarte generos și se poate împlini, fiindcă acesta este viitorul. Dacă nu vom merge pe această cale, ieșim din istorie.

Te îmbrățișez, cu drag și multă încredere,

Grid Modorcea

Nota Autorului

În România, în județul Brașov, există un sat cu numele de Grid, de unde este originară  familia Modorcea (cu peste 600 de ani în urmă). Acesta este atestat documentar din anul 1519 (dar el ar exista, neoficial, încă din 1265), când, Ladislau de Grid este menționat ca asesor-jurat la Cetatea Făgărașului (Pușcariu, I.C., 1904 – 1907). Conform registrului conscripțiunii organizate în Ardeal, în 1733, la cererea episcopului unit de la Blaj Inocențiu Micu-Klein,  în satul  Grid erau recenzate un număr de 43 de familii (cca 215 locuitori). Descrierea detaliată a satului (și a împrejurimilor) este făcută de către preotul Vasile Modorcea, în Monografia satului Grid din Ţara Făgăraşului (Editura Tibo, București, 2002, ISBN 973-85759-2-3), unchiul lui Mitică-Puiu Modorcea, intelectual contemporan de mare clasă (devenit celebru sub pseudonimul Grid Modorcea), probabil, cel mai important și cel mai prolific scriitor român în viață.

 Despre  Grid Modorcea

  • „Autorul unei opere impresionante, care îl face cel mai important scriitor român în viață. Eu, ca vechi membru al Uniunii Scriitorilor, îl propun să candideze din partea României la Premiul Nobel pentru Literatură” (Dumitru Dinulescu)
  • „Scriitor și cineast, înzestrat cu fervoare și talent, partenerul unui savuros și substanțial dialog” (Șerban Cioculescu)
  • „Un intelectual fin, un harnic cercetător în ceea ce privește cinematografia, autor de romane șocante și cărți pe probleme de specialitate, autor de dicționare, adevărate puncte de referință în domeniu, și nu în ultimul rând realizator, ca scenarist și regizor, de memorabile filme documentare – și nu numai!” (Mircea Micu)
  • „Un prozator de certă vocație” (Laurențiu Ulici)
  • „Un poet al intelectului” (Constantin Sorescu)
  • „Un fel de polihistor contemporan, autor de romane și dramaturg vizionar, teleast și teatrolog, cineast și filmolog, dar mai ales polemist cu darul caricaturii atât de violent încât mai totdeauna neglijează sau, pur și simplu, uită, de dragul invectivei, cauza nobilă pentru care luptă…”(Mircea Ghițulescu)
  • „Un Saul (Pavel) al dreptei credințe întru film, ca artă… Un voluptos terorist al ideii” (Florian Potra)
  • „Un talent adevărat, solid, sănătos, pe care poți să te bazezi. Eu l-am chemat la Roma să scrie un roman despre românii de aici. Și a scris două. Sunt cele mai incitante cărți scrise despre Italia de un scriitor român” (Zoe Dumitrescu-Bușulenga)
  • Posesorul unui tir jurnalistic necruțător, ce include pamfletul politic, de moravuri și dezvăluirile de senzație” (Geo Vasile)
  • „Un om binecuvântat, căruia Dumnezeu i-a dat inspirația să scrie cartea Sfânta Treime a poeziei românești” (pr. Constantin Galeriu)
  • „Un om simpatic căruia îi umblă mintea departe” (Jean Georgescu)
  • „Ființă ubicuă care scrie cu patru mâini, dintre care cu două scrie chiar strașnic” (George Pruteanu)
  • „Adversarul numărul 1 al Televiziunii Române, căreia i-a dăruit filme de neprețuit” (Dan Diaconescu)
  • „Unul din marii realizatori de film documentar” (Mihai Miron)
  • „Un om temeinic, un om de carte, un om care muncește, care știe televiziune, știe film… Alăturarea lui de Iosif Sava nu este o exagerare, dimpotrivă” (George Pruteanu)
  • „Un vizionar” (Vlaicu Ionescu, New York)
  • „Un deschizător de drumuri” (pr. Theodor Damian, New York)
  • „O voce inedită în filocalia română contemporană” (Geo Vasile)
  • „Un polihistor sofianic” (Simón Ajarescu)
  • „O enciclopedie vie. Sunt fericit că am trăit s-o văd și pe asta: cartea lui, Shakespeare și Eminescu. Numai el a avut puterea să ne pună oglinda ideală în față, să demonstreze că locul lui Eminescu este lângă Shakespeare” (Radu Beligan)
  • „Un amestec sui-generis de geniu și naivitate” (Ion Cristoiu)
  • „O personalitate covârșitoare” (Mircea Sântimbreanu)
  • „O figură cvasidiabolică dublată de un fel de sfânt apocrif” (Dumitru Dinulescu)
  • „Un preot care predică într-un bordel” (H.R.Patapievici)
  • „Un om căruia îi place spectacolul și face spectacol din orice. Fănuș Neagu sau alții care se supără pe el, nu-i înțeleg esența. El nu are nimic de împărțit cu nimeni, doar că-i place să se joace! E un degustător al ludicului” (Gheorghe Tomozei)
  • „Un prieten din copilărie… din copilăria spirituală” (Horațiu Mălăele)
  • „Un Lope de Vega al României!” (Vasile Blendea)
  • „Un nou Damian Stănoiu care face să se clatine amvoanele” (Ioan Grigorescu)
  • „Un spirit enciclopedic, înzestrat cu vocația sintezei, chemat să realizeze lucrări de referință, un cercetător capabil de un travaliu intens și continuu, autoritatea numărul 1 în critica de teatru și film de la noi. Dacă ar fi tradus, ar fi numărul 1 și în lume, nu mă îndoiesc. (…) Un cineast remarcabil, singurul creator de docudrama din România, autorul, printre altele, al unui film despre Brâncuși, care pentru mine a fost o revelație neașteptată. Un astfel de film aduce o rază de lumină în împărăția politicului grosier, a violenței și sexualității. În sfârșit, mi-am zis, văzându-l pe un post de televiziune, filmul de artă intră pe micul ecran la nivel înalt, cu un film-lecție. Într-o dedicație, eu l-am numit pe Grid Modorcea Mare Academician și i-am oferit un Premiu de Excelență pentru Desenul Ideilor operei sale” (Ion Truică)
  • „Fără el, cultura română de azi e de neconceput. E o voce indispensabilă, care ne pune tuturor oglinda în față, să ne vedem așa cum suntem, fără menajamente. Unora le pare dificil, incomod, contestabil, dar e necesar ca aerul. Dacă Grid Modorcea n-ar exista, ar trebui inventat” (Ion Țugui)

Grid Modorcea was born in Romania, in 1944. He is a prolific writer, filmmaker and critic – an authorized voice, an erudite author with a polemical vocation. Since 2010, he lives and works in Manhattan, New York. A graduate of two universities in Bucharest, the University of Mathematics (1968) and The Institute of Theater and Film (1974). For 30 years he worked as a film producer and screen writer at the National Cinematography and at the Romanian National Television. He is a Doctor of Arts (PhD), a member of the Filmmakers Union and a member of the Writers Union. He wrote for major newspapers and art magazines in Romania. He founded a film studio, five newspapers and two publishing houses. He has published 86 books – novels, encyclopedias, poetry, essays, including several books about America such as: „Dead for America” (1999), „Crucified in America” (2001), „I’m Sorry, America” (2009) following which, in English: „The American Film” (2012), „Fine Arts in America” (2012), „The Cork”, novel (2013), „Shakespeare and Eminescu” (2014). „Grid Modorcea is a living encyclopedia. I’m glad I have lived to see his book Shakespeare and Eminescu. Only he has the power to create a perfect mirror, to demonstrate that Eminescu’s place is near Shakespeare’s.” (Radu Beligan). He has made over 50 films (docudramas, essays and documentaries), including the following in English: „Brancusi – The Carver of Souls” (1996), „George Enescu – God’s Chosen” (1998), „The Treasure of Faith in the New World” (2001) – Series, „The Way of Salvation” (2001), „Nostradamus” (2002), „A London Series” (2008), „The Mask and the Mirror” (2009). He won national awards for the books „Shakespeare and Eminescu”, „Gopo’s Sight”, „The New Romanian film in the European Context”, „The New Wave of Films”. In 2010, he has received the Magna Cum Laude title for lifetime achievement. He was proposed for the Nobel Prize in Literature by the Romanian Writers Association. International Awards for his films „Brancusi – the Carver of Souls” and „George Enescu – God’s Chosen”. Grid Modorcea is the father of Mihaela Modorcea and Gabriela Modorcea, who make up the duo Indiggo Twins. 

Nota Autorului

Articolele autorului Grid (Mitică-Puiu) Modorcea în Jurnalul Bucureștiului

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.