Acasă Gifted Education Centrul Gifted Education. „Porți deschise” pentru manifestarea potențialului intelectual al copiilor Gifted...

Centrul Gifted Education. „Porți deschise” pentru manifestarea potențialului intelectual al copiilor Gifted (6 – 13 ani) la Leonado Gifted School cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe ca sursă sigură de informare)

Porți deschise – Te invităm la  Leonardo Gifted School

Copiii supradotați au nevoie de un mediu specific în care să se simtă acceptați pentru ei înșiși, să lucreze într-un mod în care ei își pun amprenta pe ceea ce învață, să relaționeze cu alți copii că ei, făcându-și prieteni. Este ceea ce-și doresc cel mai mult! Vrei să experimentezi pe viu un mediu diferențiat? Copiii cu vârste între 6 și 13 ani, care au IQ superior la un test IQ parcurs (WISC IV/SON-R/MPRSP) sunt invitați să participe la un Program al Porților Deschise de 1 zi pe 9 februarie 2025, duminică, 03h00 (între orele 15h00-18h00). Locurile fiind limitate, numărul maxim de participanți este 10 și se ocupă în ordinea înscrierilor. 

Obiectivele Programului

  1. Interacțiune și relaționare cu alți copii cu IQ superior
  2. Cunoașterea mediului de lucru de la Centrul Gifted Education (Leonardo Gifted School)
  3. Dezvoltare cerebrală integrată prin conștientizarea, comunicarea și gestionarea emoțiilor în timpul jocurilor facilitate

În ciuda abilităților lor intelectuale remarcabile, copiii supradotați pot avea o toleranță scăzută la frustrare, ceea ce îi face vulnerabili în fața eșecului și a provocărilor emoționale. De multe ori, aceșți copii se confruntă cu așteptări nerealist de mari de la ei înșiși, ceea ce duce la reacții disproporționate atunci când lucrurile nu merg conform planului. Această intoleranță la frustrare poate apărea din mai multe motive. Pentru că învață repede și înțeleg concepte complexe, supradotațîi pot dezvolta impresia că totul ar trebui să le vină ușor. Atunci când se întâlnesc cu dificultăți–fie că este vorba despre o sarcină academică, fie despre relații sociale–ei pot experimenta o stare de frustrare intensă. Această se poate manifestă prin abandonarea rapidă a activităților care nu le oferă rezultate imediate sau prin reacții emoționale puternice, cum ar fi furia, plânsul sau retragerea.
Dacă ai observat că al tău copil devine iritat sau chiar furios atunci când nu reușește să își atingă obiectivele din prima încercare, sau când ceva nu merge cum își dorește, este posibil că toleranța să scăzută la frustrare să fie legată de supradotare.

Cum poți ajuta un copil supradotat să își gestioneze frustrarea? Un pas esențial este să îl înveți cum să accepte eșecul ca pe o parte naturală a procesului de învățare. Sprijinul emoțional și dezvoltarea rezilienței sunt cruciale, existența  unui spațiu pentru a-și exprima emoțiile, la fel și în sfârșit, ajutându-l să își stabilească așteptări realiste față de sine. De asemenea, introdu-l în activități care îi provoacă răbdarea și îi învață perseverența, astfel încât să poată transformă frustrarea într-o oportunitate de creștere.

main-img-01

Cui se adresează Leonardo School? Leonardo School se adresează copiilor supradotați între 3 și 12 ani care nu pot performa la adevărata lor valoare în școlile existente. Înțelegem că copiii supradotați au nevoie mai întâi de un echilibru adecvat între IQ-ul lor ridicat (peste 130) și EQ-ul lor (de obicei mai mic decât IQ-ul) și apoi vor putea performa cu propria lor viteză. Leonardo School se adresează  copiilor supradotați care caută în prezent alternative la educația standard. Știm să facem învățarea interesantă, plină de bucurie și cu adevărat eficientă. Ce altceva este posibil? Nu trebuie să treci prin durerea școlii tradiționale pentru a-ți realiza potențialul. Poți fi liber să o faci de la început. Și fii printre prieteni, copii ca tine. Copilul tău este dotat? Iată 12 semne. Fără aceste strategii, frustrarea poate deveni o barieră în calea dezvoltării sale academice și personale. Leonardo Gifted School este o școală specială în cadrul Centrului Gited Education creată pentru copiii care vor să-și activeze potențialul intelectual și să crească într-un mediu în care sunt acceptați, înțeleși, susținuți și să aibă șansa la o viață împlinită

Cum te înscrii?

Pentru a participa la Porți deschise este necesar să completezi un formular (veți primi un răspuns în maxim 24h). Doar după confirmarea testului în baza noastră de date sau după caz, după validarea testului de IQ, veți putea să achitați înscrierea. Dacă nu știi dacă ți se potrivește, poți citi aici despre caracteristicile copiilor supradotați și poți veni la un test IQ. În acest caz veți primi toate detaliile pe e-mail. Alte detalii: click aici. Inscrie-te rapid aici.

Detalii pentru înscriere
📞 0735 759 539, e-maiul: admissions@leonardoschool.ro

Selectie 2025 de nivel international pentru Programul Academic si Leonardo Gifted School

Articole asociate

Francezul „supradotat” (gifted, tânăr cu abilități intelectuale înalte, tânăr intelectualmente precoce, tânăr capabil de performanță). Învățământul alternativ elitist (de excelență) în Franța

Supradotarea – o condiție psihologică specială. Evaluare la Leonardo School – Centrul Gifted Education din București (partener cultural – educațional al Jurnalului Bucureștiului și al CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice – education – research & developement, Paris–Bucharest)

Centrul Gifted Education. Ai un copil supradotat? Înseamnă că știi care sunt provocările de zi cu zi ale acestuia (în parteneriat cu CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and Research & Development și Jurnalul Bucureșiului platoformă cultura – educațională și de cercetare în științe sociale franco – română a CUFR)

Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt copiii fericiți să învețe?

CUFR (Consultanță Universitară/Centru Universitar Franco – Română, R&D) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles). CUFR (Conseil Universitaire/Centre Universitaire Franco – Roumain R&D auprès des grandes écoles françaises). Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and R&D)

Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)

Le grand concours de Grandes Ecoles d’ingénieurs „Mines – Ponts” (Les sujets de Maths & Physique – 2024). Celebrul concurs al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești „Mines – Ponts” (nivel Prépa/CPGE – Licență/Master). Subiectele de Matematici generale și speciale și de fizică specială propuse (Enunțuri – 2024)

Volumul 8 din ciclul de lucrări științifice (cărți) „Investigații Jurnalistice în serial” în 12 volume, „Societate & Economie” (Le 8e tome du cycle de travaux scientifiques – livres „Investigations journalistiques en série” en 12 tomes, „Société & Economie)

Volumul 5 din seria de lucrări consacrate marilor și tradiționalelor concursuri de admitere în sistemul (ultra)elitist al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești (la matematici și științe fizice) ale grupurilor GEIPI – Polytech, Advance, Avenir și Puissance Alpha (2020 – 2024). Les Grands Concours classiques des „Grandes Ecoles” d’ingenieurs (GEIPI – Polytech, Advance, Avenir et Puissance Apha). Maths – Sciences physiques (2000-2024)

  • Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.

„Sesiunea științifică anuală a Academiei Germano-Română din Baden-Baden – 2024” (Deutsch – Rumänische Akademie Baden-Baden e.V. – Rumänisches Institut – Rumänische Bibliothek Freiburg e.V., Landul Baden – Würtenberg, Germania) la Casa de cultură „Friedrich Schiller” din București (partener cultural – educațional al Jurnalului Bucureștiului)

„Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de înățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Subiectele de concurs (Modelizare matematică) pentru doctori în științe (matematice) – 2024

Corrigé du „Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Soluții & Raportul Juriului pentru Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) – 2024

„Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’ Agrégation” din anii 2017 – 2023

Corrigé du „Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Soluții & Raportul Juriului pentru Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’Agrégation” din anii 2017 – 2023

  • Jurnaliști români: Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…

  • Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…