Thomas CSINTA. Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco – Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii și Cercetări în Educația de Excelență), Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)
Faptul că un copil ne arată comportamentele lui, este, de fapt, șansa lui să fie văzut pe nevoile lui prioritare de dezvoltare, și acestea să fie comunicate părinților în mod obiectiv. Părinții care au luat în calcul aceste recomandări, au putut acționa pentru a pune interesul copilului pe primul loc acționând acolo unde el sau familia întreagă avea nevoie-fie că era vorba de logopedie, dezvoltare personală, fie de evaluări clinice superioare, terapie specializată pe comportamente, etc.
- Cca 12% dintre copii sunt expuși abuzului verbal în familie, procentul ajunge la 22% în mediul școlar.
- Cca 76% dintre copii spun că profesorii îi ceartă atunci când greșesc.
- Cca 56% dintre părinți au declarat că-și pedepsesc copiii dacă greșesc.
- Atunci când sunt pedepsiți, copiii trăiesc stări de tristețe (38%), vinovăție (29%) și nefericire (28%).
- Cca 6% dintre copii afirmă că se simt lipsiți de apărare atunci când sunt pedepsiți, 3% declarând chiar că se simt părăsiți.
- Copiii afirmă că suferă în tăcere (43%), plâng sau vorbesc cu cineva (36%) și doar 8% dintre respondenți indicând că, atunci când sunt pedepsiți, își închipuie că se răzbună.
- Ca atitudine generală față de pedeapsa corporală, 21% dintre părinți și-au exprimat acordul față de bătaie, ca modalitate de sancționare a comportamentelor indezirabile ale copiilor.
Copiii supradotați, cu hipersensibilitatea și superexcitabilitatea lor pot suferi în tăcere, devenind deprimați, alienați, sau pot ajunge în situațîi de risc, fiind la rândul lor agresivi sau auto-agresivi. Nici una dintre aceste situații din triunghiul victima-agresor-salvator nu este benefică evoluției sănătoase a copilului.
O evaluare anuală, cât și șansa continuării activităților în Programul Academic BiAnual alături de alți copii ca ei și alte familii cu provocări similare, le-ar dărui spațiul de conștientizare a sinelui, de validare, de conștientizare a comportamentelor de bullying, de acceptare, de creștere, pentru a fi ei înșiși și a-și cunoaște adevăratul potențial.
Intră într-un proces prin care copilul tău poate învață să își asume propriul potențial, alături de familia lui!
Ce face selecția noastră, un proces unic cu beneficii pentru familie?
Dacă ai dat un test de IQ și copilul tău are IQ superior, atunci ai posibilitatea să te înscrii în Programele noastre specializate pentru copiii supradotați. Pentru orice părinte de copil supradotat participarea în evaluările anuale comportamentale (3 pe an academic: 5 februarie, 4 iunie și 3 septembrie) ale Centrului Gifted Education este un proces unic, prin care copilul supradotat parcurge niște exerciții specializate într-un context în care lucrează pentru el însuși și e observat pentru comportamentele lui.
Ai dat vreodată un test IQ? Merită să încerci! Experiența testării poate fi un „a-ha”…
Evaluarea va permite să primești un feedback de la comisia externă de experți psihologi clinicieni dacă copilul tău supradotat, la modul real, se poate descurcă pe cont propriu, are reziliența, comportamente etice, se integrează la grup, are responsabilitate și implicare, are toleranță la frustrare, etc. În urmă evaluării vei înțelege ce aide făcut prioritar, pe baza comportamentelor observate la modul real, prin interacțiunea cu ceilalți copii. Evaluarea aduce o abordare profesionistă și valoroasă pentru familie prin rolul și efectele pe care le poate produce consilierea primită în familie după evaluare, de la comisie.
Note. Gifted education (also known as Gifted and Talented Education (GATE), talented and gifted programs (TAG), or G/T education) is a broad group of special practices, procedures, and theories used in the education of children who have been identified as gifted or talented. The main approaches to gifted education are enrichment and acceleration. An enrichment program teaches additional, related material, but keeps the student progressing through the curriculum at the same rate as other students. For example, after the gifted students have completed the normal work in the curriculum, an enrichment program might provide them with additional information about a subject. An acceleration program advances the student through the standard curriculum faster than normal. This is done through many different approaches.
There is no standard global definition of what a gifted student is; multiple definitions exist. Most definitions select the students who are the most skilled or talented in a given area, e.g., the students with the most skill or talent in music, language, logical reasoning, or mathematics. The percentage of students selected varies, generally with 10% or fewer being selected for gifted education programs. However, since students vary in their aptitudes and achievements, a student who is not gifted in one area, such as music, may be considered gifted in another, such as language. Consequently, even if all programs agreed to include only the top 5% of students in their area, more than just 5% of students would be identified as gifted.
Articole asociate
Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
[…] Centrul Gifted Education. Cea de-a doua evaluare comportamentală (anuală) a copiilor spradotați (… […]
[…] Centrul Gifted Education. Cea de-a doua evaluare comportamentală (anuală) a copiilor spradotați (… […]