Dezvoltă HR-ul și imaginea organizației pornind de la administrare și gestiune strategică!
Gestiunea organizațiilor este una din categoriile cele mai numeroase și vechi ale blogului Discerne. Tocmai de aceea, în trecut am alcătuit mai multe liste ale subcategoriilor sale componente. Ceea ce te invit să explorezi în continuare este separat de conținutul de la Dezvoltare profesională, care este rezumat aici: Așa te dezvolți profesional cu adevărat: 9 direcții evergreen din care să alegi! Luând în considerare că aceasta e o listă a listelor, sugestia mea este să pui un bookmark la acest link, precum și la fiecare din acestea de mai jos și să-ți propui să parcurgi cu răbdare articolele care te interesează.
- Mai întâi, să stabilim baza: Cum să administrezi organizația
- Resursele umane reprezintă o arie vastă în care te poți ocupa atât de administrare, cât și de interacțiunea cu oameni: Ghicești înaintea concurenței în HR 25+ de moduri cum secretele ascunse aici te vor face mai performant (ă)?
- Dacă lucrezi ca manager, indiferent la ce nivel, poți profita citind 25 de idei ce te pot transforma din manager în lider pentru oameni către obiective.
- Imaginea organizațională se dezvoltă respectând regulile din marketing, relații publice și alte arii corelate:
-
- Despre marketing, cu sau fără brand
- Articole despre advertising, PR şi promovare scrise de Marcus Victor Grant
- Success Strategy in Marketing and PR
- Asta e ce te va face să fii un copywriter mai bun, mai repede
- Cum merită să înveți despre evenimentelor din recenzii și live blogging? 30+ de studii de caz diverse
„Angajăm secretară pe post de assistant manager. Vârsta perfectă e 20 de ani. Experienţa minimă cerută e 30 de ani.” Vrei să angajezi? Vinzi servicii celor care vor să angajeze? Al meu ești! Scopul de a publica un anunţ de angajare este a media un mesaj între emiţător şi receptor. Destul de simplu, nu? În teorie, chiar este. Dar să ne gândim puţin la definiţie.
Pentru specialistul în resurse umane
Mai întâi, ar trebui să ai un mod clar de a comunica în mod corect către publicul-ţintă. Tu, managerule de HR, care conduci promovarea recrutării:
- Unde-şi petrece timpul liber viitorul angajat al organizaţiei tale? Cât de mult timp liber petrece acolo?
- Ce citeşte? Unde? Când? Cât de mult?
- Care sunt cele mai bune metode de a-i atrage atenţia? Ţine minte că în zilele acestea, fiecare stăpâneşte canalele prin care informaţia este filtrată.
- Care ar fi calea cea mai simplă, rapidă a mesajului, între tine şi viitorul angajat?
- Care sunt valorile angajatului? Foloseşte-le drept cuvinte-cheie în mesajul tău.
- Care sunt tiparele de gândire, comportament şi limbaj care-l fac observabil pe viitorul angajat? Vorbeşte-i pe limba lui!
- Care sunt cele mai prolifice căi prin care ai reuşit să găseşti angajaţi în trecut?
- Prin ce mijloace reuşesc alţii să obţină angajaţi mai buni? Găseşte-le şi foloseşte-le.
- Ce spune despre tine mesajul de angajare pe care îl concepi?
- La ce întrebări răspunde anunţul tău de angajare?
- Care este promisiunea pe care o face anunţul tău? Ai responsabilitatea faţă de viitorii tăi angajaţi şi faţă de alţi candidaţi de a oferi o imagine corectă asupra companiei tale, prin anunţul pe care îl faci.
- Ce diferenţiază mesajul tău de al competiţiei?
Toate aceste întrebări par foarte concentrate spre advertising. Unii se autoiluzionează că tot ce trebuie să ştii ca să lucrezi în HR este HR. Este greşit. Dar, ai răbdare! Poţi să contezi pe faptul că adversarii de la companiile concurente care ştiu să creeze mesaje potrivite îţi vor fura angajaţii la care visezi. Un alt aspect la care trebuie să acorzi atenţie este dezvoltarea şi crearea brandului tău ca angajator. Este viziunea în acord cu brandul organizaţiei şi cu dezvoltarea ei? Există o poveste coerentă, în spatele brandului? Păstrarea atenţiei asupra acestui fapt ar putea să facă diferenţa între a atrage prestigiu şi a te face de râs. Ţine minte că oamenii s-ar putea să nu îţi zică în faţă: „eşti incompetent!” sau „eşti neprofesionist!”. În schimb, poţi conta pe faptul că greşelile tale vor fi ţinute minte de angajatorii tăi, de către membrii de breaslă în HR şi, mai ales, de către competiţia ta. A obţine angajaţi este una din cele mai publice acţiuni pe care le vei realiza ca specialist în resurse umane.
Comunicarea este aria de expertiză, atât pentru persoana de HR, cât şi pentru advertiser. Diferenţa este că advertiserul comunică tuturor publicurilor cam tot timpul, spre deosebire de omul de HR, care comunică predominant cu publicurile interne Specialistul de HR ar fi cu siguranţă mai bine să se consulte cu un specialist în comunicare externă înainte de a publica orice are legătură cu imaginea companiei, chiar şi pentru acele anunţuri unde compania nu este specificată public. Faţă de toate acestea, ţine minte că furnizorul de promovare nu are nicio obligaţie să-ţi dea sfaturi sau să distribuie mesajul tău către canale diferite, ci poate doar să ia mesajul aşa cum l-ai dat şi să-l livreze către destinatarii conveniţi.
Cum să publici anunţuri de angajare–pentru distribuitorul de anunţuri
Fie că publicarea se realizează prin agenţia de advertising sau printr-o companie de consultanţă în HR, sau printr-o agenţie media, sau printr-o campanie concepută şi executată in-house, distribuitorul de anunţuri are responsabilitatea de a oferi un mesaj potrivit pentru client. Desigur, cumpărătorul de spaţiu de promovare ar putea da un anunţ nepotrivit. Dacă eşuează în demersul său, atunci va veni din nou şi din nou, pentru a publica alte anunţuri care să fie mai pline de succes. Dar, în cele din urmă, asemenea reveniri devin asociate cu o experienţă neplăcută şi, într-un anumit moment, cineva se va gândi să mai taie din nişte cheltuieli inutile, iar asta ănseamnă mai puşini bani pe termen lung. Până la un anumit punct, este un fel de „fă altora cum ai dori să ţi se facă ţie!”. A găsi noi clienţi pentru publicarea de anunţuri de anagajare ar păutea să fie tot la fel de solictant pentru distribuitorul de anunţuri precum este pentru agenţiile de recrutare este a găsi angajaţi buni pentru clienţii lor.
Desigur, la un anumit moment dat în dezvoltare pieţei, poţi conta pe faptul că cererea va depăşi oferta. Dar cineva care construieşte un business în jurul unui trend trecător nu este un om de afaceri în adevăratul sens al cuvântului, ci un oportunist. Oricum, nu strică să te poziționezi ca un furnizor de servicii complete, având câțiva consultanți care să customizeze mesajul clientului. Uneori, timpul poate să fie redus folosind template-uri mai vechi.. Companiile care apreciază eficiența vor deveni atrase de serviciile tale dacă oferi rate de succes suficient de bine prețuite, convenabile. Mai degrabă asta, decât să vină clientul din nou și din nou, din cauza incapacității specialiștilor în resurse umane de a formula un mesaj targetat.
În anumite momente, stupizenia din anumite companii concurente ar putea funcționa ca o asigurare pentru ceea ce faci, dar pentru cât timp poți conta pe succesul pe care-l poți avea contând pe stupizenia altora? Nu ar avea mai mult sens să te diferențiezi prin a oferi succes oferind cel mai bun serviciu de pe piață? Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand şi acestea:
- Cum să administrezi organizația – vezi sublista ”acte administrative în resurse umane”
- Specificarea posturilor, document fundamental pentru fişa postului şi anunţul de angajare
- Contractul psihologic în relaţiile de muncă
- Etica în designul şi structurarea posturilor
Marcus Victor Grant (consultant și trainer în învățare eficientă-citire rapidă, memorare, concentrare, productivitate, modelare NLP), consilier în carieră, Global Career Development Facilitator și cofondator al Asociaţiei Române de Coaching.
Copyright © Marcus Victor Grant 2010-prezent. Traducere și adaptare de Marcus Victor Grant a articolului „Job Publishing” publicat inițial în limba engleză la data de 16 februarie 2012 pe Analytic Vision. Copyright © Marcus Victor Grant, toate drepturile rezervate. Acest articol a mai fost publicat în revista Economia Online (nr. 56, 31/12/2016, în categoria Găndire economică, aici.). A fost actualizat în 2022 pentru a fi publicat pe Discerne. Materialele publicate pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.
Articole asociate
Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)
De ziua internațională a cărții și a drepturilor de autor
Ghidul prizonierului în MCF (Mediul Carceral Francez) și istoria marii criminalități organizate contemporane (crime de sânge, crime sexuale, crime economico-financiare, atentate, terorism, jafuri armate, kidnapping, erori judiciare) prin intermediul „Faptului Divers”.
- Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.
- Cartea „Ils ont volé ma vie” (Dany Leprince & Bernard Nicolas) în carte Thomas Csinta este citat pentru rezultatele anchetelor sale alături de cei mai mari jurnaliști de investigație francezi (și europeni).
- Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…
- Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…