Acasă Gifted Education The Alphabet (proiecție culturală la Centrul Gifted Education)

The Alphabet (proiecție culturală la Centrul Gifted Education)

Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de Studii CUFR România (Conseil Universitaire, Formation, Recherche auprès des Grandes Ecoles Francaises), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

„Cca 98% dintre copii se nasc cu un potenţial intelectual extrem de ridicat. După şcoală, doar 2% şi-l mai păstrează.”​​

Dragi parinti, educatori, oameni care activati in educatie,

Vâ invităm cu bucurie incepând de marti, 28 septembrie 2021, ora 18.30 la o proiectie culturala, a 5-a proiecție din an. Nu îl veti găsi altundeva (așa cum și noi l-am căutat acum multi ani), însa acum il poti vedea din fotoliul tău de acasă.

Click pentru Join Zoom Meeting.
Meeting ID: 833 5981 9399
Passcode: 7FWX6R
Regia: Erwin Wagenhofer
Germania-Austria, 2013
Durata: 1h 53 min
Subtitrare: română
Producător: Home Run Pictures, Prisma Film, Rommel Film

Urmatoarele proiecti

De ce îl recomandăm fiecărui părinte și educator?
Prezentând opinii ale unor experți renumiti precum Sir Ken Robinson (1950-2020, fost autor, orator și expert în educație de naționalitate britanică) și situația educației din China până în US, veți putea să aveți o imagine de ansamblu asupra a ceea ce a fost și asupra a ceea ce ar putea fi educația, pentru a răspunde nevoilor copiilor și nu nevoilor sistemului de a-și intări status quo-ul.

„Documentarul regizorului Erwin Wagenhofer (n.1961, autor, producător și regizor de film austriac) pune o serie de întrebări grele despre sistemul educaţional standardizat: „„Cca 98% dintre copii se nasc cu un potenţial intelectual extrem de ridicat. După şcoală, doar 2% şi-l mai păstrează.” Multe dintre problemele societăţii de azi sunt provocate de oameni educaţi în sistemul actual de învăţământ. Este haosul acesta un efect secundar al educaţiei lor sau al atitudinii de bază şi al abordării? În viitor, educaţia trebuie să renunţe la expunerea sistematică folosită în trecut şi să încerce să formeze studenţii bazându-se pe diversitate şi varietate. Copiii ar trebui încurajaţi să viseze, să-şi dezvolte abilităţile creative, nu să intre în tipare. Alphabet trage un semnal de alarmă asupra disfuncţionalităţii sistemului de învăţământ modern.“”

Constituit ca un documentar-eseu, filmul debutează cu un citat din conferințele expertului în educație Sir Ken Robinson: „Cred că sistematic, ne distrugem atât nouă, cât și copiilor noștri capacitatea de imaginație.” În continuare sunt identificate remarci asemănătoare, din Franța, până în China: Yang Dongping, profesor de știinte educative la Insitutul de tehnologie din Berlin, regretă răspândirea gândirii axate pe marketing în sistemul educațional chinezesc: „Astăzi, toată lumea este absorbită într-o vâltoare spiralată a competiției.”
In film apare cercetătorul german în neuroștiință Gerald Hüther (n.1951), specialistul francez în educație creativă Arno Stern (n.1924) al cărui fiu–André–nu a mers niciodată la școală, dar a ajuns să se descurce suficient de bine ca și designer de chitări, si, în cele din urmă, Pablo Pineda Ferrer, vedeta producției Yo también și primul student european cu sindromul Down care a absolvit o universitate. Alphabet este un tribut adus imaginației umane și o acuză asupra sistemelor educaționale ierarhizante care încurajează competiția și rezultatele cuantificabile.

Bibliografie selectivă

Gifted Education (Supradotați). Înscrieri pentru ultima selecție din Anul Academic 2021

Profesorul Florian Colceag: „Intrăm în altă eră – fie redevenim oameni, fie ne îndreptăm spre distrugere…”

Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!

https://www.jurnalul-bucurestiului.ro/gifted-education-inscrieri-pentru-a-doua-selectie-din-anul-academic-2021-2022/

 

Teoria educației. Strategia de reformare prin lege a educației în România

Teoria educației. Principii pentru Constituția educației și cele zece porunci în noua ordine mondială a educației!

Teoria educației. Criteriile de evaluare calitativă a educației!

Bibliografie generală

Educația elitistă prin teorie (generală) și exemple (concrete), cu aplicații practice la concursurile tradiționale, celebre și prestigioase ale învățământului superior de excelență francez. (Prépas – Grandes écoles, Masterat – Doctorat, Capes – titularizare în învățământul gimnazial și liceal, Agrégation – titularizare în învățământul liceal și primul ciclu universitar)

Nota redacției

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.