Grupul Asseco South Eastern Europe, anunță rezultate financiare pozitive pentru al doilea trimestru și primul semestru din 2022. Veniturile din vânzări au crescut în T2 (cel de-al 2-lea trimestru) cu 23,7%, la 74,7 M€, în timp ce profitul operațional a urcat cu 20,1%, la 11,2 M€. Pe piața din România, afacerile au fost impulsionate de zona soluțiilor care optimizează modul de lucru și permit oferirea de servicii online clienților.
„În al doilea trimestru al anului 2022, performanța bună a ASEE, cea mai mare companie IT din Europa de Sud-Est, parte a ASEE Group (Asseco Group) a rezultat în principal din evoluția pozitivă a soluțiilor dedicate și de plată, care au contribuit la o creștere cu 20% a profitului operațional al companiei. Divizia soluțiilor dedicate a crescut pe noua linie de afaceri ITS (Sisteme Inteligente de Trafic), în timp ce Divizia soluțiilor de plată a crescut pe linia de servicii de plată în comerțul electronic, serviciile legate de POS și procesare”, a comentat Piotr Jeleński, Președintele Consiliului de Administrație al Asseco South Eastern Europe S.A.
Veniturile din vânzări ale Grupului ASEE s-au ridicat la 74,7M€ în T2 2022, în creștere cu 23,7% (14,4 M€) în comparație cu perioada similară a anului precedent. Cea mai mare creștere a veniturilor din vânzări, de 27%, a fost generată de Divizia soluțiilor de plată (38,4 M€). Astfel, profitul operațional al Grupului ASEE a crescut cu 20,1%, la 11,2 milioane de euro, iar EBITDA (Net Income+Taxes+Interest Expense+Depreciation & Amortization,prescurtarea din engleză a sintagmei „Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization”) a cunoscut un avans de 17,4%, la 15,9 M€ în T2 2022, iar profitul net consolidat a crescut cu 27,8%, la 9,8 M€ în T2 2022.
Menționăm că EBITDA este profitul înainte de a scădea amortizarea, dobânzile și cheltuielile cu impozitul pe profit sau profitul înainte de amortizare (cheltuială strict contabilă) și îți dă imaginea eficienței tale operaționale). „Contabilitatea românească este de inspirație franceză și nu cere calculul acestui profit, însă este foarte important pentru orice antreprenor să și-l determine, având un rol de indicator de management financiar. În raportările pe Standarde Internaționale (IFRS), EBITDA este obligatoriu de calculat” (Cristian Tudorescu, consultant financiar IMM-uri & startup-uri și unul dintre consultanții financiari pe care îi regăsiți pe platforma BizTool) și permite analiștilor să se concentreze pe rezultatele provenite din operațiuni, excluzând efectele deciziilor non-operaționale, cum sunt de exemplu cele legate de finanțare, de taxare sau costuri non-cash (amortizarea).
Din contră, printre dezavantajele sale enumerăm:
- poate fi ușor manipulat prin intermediul măsurilor de politici contabile;
- ignoră cheltuielile CAPEX (capital expenditure–reflectă investițiile în imobilizări), ceea ce poate conduce la rezultate denaturate;
- ignoră variațiile capitalului de lucru–care de regulă sunt importante la o companie în creștere;
O valoare negativă a indicatorului arată că entitatea are probleme fundamentale cu profitabilitatea. În esență, potrivit consultantului financiar, EBITDA îți arată cu cât rămâi ca profit după ce plătești cheltuielile cu materii prime, materiale, utilități, salarii cu toate contribuțiile și impozitele aferente lor, chirii, transport și orice altă cheltuială monetară specifică business-ului tău.
Note. EBITDA is a metric that is used to better understand a company’s performance compared to net income. Part of what makes EBITDA useful is that it includes costs from operations but not non-operating decisions, such as taxation and how a company is financed. This makes it easier to compare competing companies. EBITDA is not a standard calculation required by GAAP (Generally Accepted Accounting Principles). For businesses with significant property, plant and equipment, or PP&E, EBITDA can vary widely from their GAAP net income due to the depreciation of PP&E. EBITDA is also helpful for large non-recurring items, such as mergers and acquisitions. EBITDA first became widely used in the 1980s as a way for investors to assess distressed companies for leveraged buyouts. Today, the use of non-GAAP earnings in SEC filings is at a historically high level, according to the Corporate Finance Institute. In 1996, 59% of S&P 500 companies used at least one non-GAAP earnings measure. By 2018 97% of S&P 500 companies used at least one non-GAAP earnings measure in company filings.
Pe piața din România s-a observat un interes foarte mare în privința transpunerii unor procese de business din zona tradițională a interacțiunilor cu clienții (hârtie, ghișeu, chiar și e-mail) în fluxuri de business digitale, prin implementarea unor soluții IT. Compania intenționează să își consolideze poziția pe piața românească, iar acest lucru va fi realizat prin creșterea echipelor și a nivelului de pregătire a angajaților. O a doua direcție de dezvoltare în România vizează creșterea afacerii fie prin intermediul unor achiziții, fie prin încheierea unor noi parteneriate, cu scopul de a aduce clienților valoare adaugată prin soluțiile dezvoltate la nivelul grupului. „Pentru anul 2022, principalul obiectiv este consolidarea poziției drept unul dintre principalii furnizori de soluții IT din România. Asta înseamnă diversificarea soluțiilor oferite, precum și creșterea capacității interne de a gestiona un număr mai mare de proiecte”, a declarat Adrian Năstase, Country Leader ASEE România.
Soluții care au adus cele mai mari vânzări pentru ASEE
Veniturile din vânzări în Payten s-au ridicat la 38,4 M€ în T2 2022, în creștere cu 8,2 milioane de euro (27%) în comparație cu perioada corespunzătoare din anul precedent. În al doilea trimestru, creșteri considerabile ale veniturilor din vânzări au fost generate de liniile de afaceri legate de serviciile POS și ATM, care au generat venituri din vânzări în creștere cu 3 M€ și, respectiv, cu 2,8 M€, față de perioada similară a anului precedent. Comerțul electronic a crescut, de asemenea, în al doilea trimestru (cu 2M€). Profitul operațional al Diviziei Soluții de plată în T2 2022 s-a ridicat la 6 M€, în creștere cu 1,0 M€ (19%), comparativ cu T2 2021. EBITDA consolidat în al acestei divizii a crescut cu 1,2 M€ (15%), la 9,3 M€.
Payten, parte a grupului ASEE, este principalul partener de distribuție în România al Diebold Nixdorf, lider în automatizarea, digitalizarea și transformarea modului în care clienţii fac tranzacții bancare și cumpărături, în zona de soluţii hardware și software. Diebold Nixdorf are o experiență vastă în vânzarea și susținerea produselor și serviciilor sale bancare în România și în alte țări europene, fiind lider la nivel mondial în producţia de bancomate. Pe lângă inovaţiile tehnologice care ţin pasul cu cerinţele şi nevoile clienţilor, cei doi parteneri au în vedere şi asigurarea securităţii crescute a tuturor produselor lor.
„Ne concentrăm în mod constant eforturile pentru a urmări și depăși tendințele pieței, lărgindu-ne oferta de soluții de calitate prin tehnologii moderne și inovație. Prin faptul că Diebold Nixdorf a devenit partenerul nostru bancar strategic în România vom reuși să obținem creștere și performanță în rețeaua noastră de clienți. Prin acest parteneriat, Payten poate oferi băncilor locale expertiză și consultanță vastă, acces fără egal la resurse și perspective de stabilitate și continuitate“, a declarat Ciprian Pîrv, Country Leader Payten România.
„Așteptăm cu nerăbdare să valorificăm sinergiile pe care relația noastră cu Payten le va oferi pentru a ne ajuta să ne livrăm produsele și serviciile la standardul înalt de calitate cu care suntem obișnuiți“, a spus Roselyne Jauffret, vicepreședinte Global Banking EMEA South, Diebold Nixdorf. Prin acest parteneriat Payten va livra serviciile produse de Diebold Nixdorf pentru clienții bancari din România, extinzându-și modelul de parteneriat de succes din alte câteva țări. Acordul confirmă strategia Payten de a-și îmbunătăți constant soluțiile și de a oferi clienților cele mai avansate produse și servicii. De altfel, căutarea de noi posibilități, extinderea afacerii și a cooperărilor pentru accelerarea creșterii este, de mulți ani, una dintre prioritățile Payten.
Notă. Diebold Nixdorf Incorporated (NYSE: DBD) automatizează, digitalizează și transformă modul în care oamenii fac tranzacții bancare și cumpărături. În calitate de partener al majorității celor mai mari 100 de instituții financiare din lume și al primilor 25 de retaileri globali, soluțiile noastre integrate conectează canalele digitale și fizice în mod convenabil, sigur și eficient pentru milioane de consumatori în fiecare zi. Compania este prezentă în peste 100 de țări și are aproximativ 22.000 de angajați la nivel mondial. Grupul a consemnat în primele nouă luni ale anului 2022 vânzări nete globale de circa 2,5 Md$US. Payten (un brand nou în grupul Asseco, un furnizor IT de top în Sud-Estul Europei din punct de vedere al veniturilor obținute din software și servicii proprii) oferă soluții complete pentru industria de plăți, pentru instituții financiare și nefinanciare, care susțin tranzacțiile cu carduri și fără carduri. Oferta companiei include soluții pentru eCommerce, mPayments, procesare, precum și servicii legate de ATM-uri și POS-uri. Acoperind 23 de țări (inclusiv România), ASEE este principalul jucător pentru sectorul bancar și unul puternic în alte verticale industriale. Are peste 3.200 de angajați și face parte din grupul Asseco, care se numără printre primii zece furnizori de software din Europa.
- Soluții bancare
Veniturile din vânzările de soluții bancare au ajuns la peste 13,7 M€ în T2 2022, în creștere cu 1,7 M€ (14%) comparativ cu perioada corespunzătoare a anului precedent. Venituri mai mari din vânzări au fost generate de soluțiile core banking și omnichannel. Profitul operațional și EBITDA au crescut cu 0,3 M€ în T2 2022 și s-au ridicat la 3,0 M€ și, respectiv, 3,6 M€.
- Soluții dedicate
Veniturile din vânzările de soluții dedicate în T2 2022 s-au ridicat la 22,6 M€, în creștere cu 4,5 M€ (25%) față de perioada corespunzătoare din anul precedent. Această creștere a rezultat parțial din consolidarea rezultatelor companiilor cumpărate în 2021 și care activează în sectoarele managementului traficului și soluțiilor BPM. Profitul operațional în T2 2022 s-a ridicat la 2,3 M€, în creștere cu 0,6 M€ (35%) față de perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce EBITDA din domeniul soluțiilor dedicate s-a ridicat la 2,9 M€, în creștere cu aproape 0,8 M€ (38%) față de T2 2021.
Rezultatele financiare ale Grupului ASEE în primul semestru din 2022 au fost, de asemenea, mai bune în comparație cu primele șase luni ale anului precedent. Veniturile din vânzări s-au ridicat la 141,7 M€, în creștere cu 22,6% (26,1 M€) în comparație cu primele șase luni ale anului trecut. Profitul operațional a ajuns la 21,3 M€, în creștere cu 19,8%, în timp ce EBITDA a avansat cu 17%, la 30,5 M€.
Profitul net consolidat după primele șase luni ale anului 2022 s-a ridicat la 18,6 M€, în creștere cu 25,7% față de primele șase luni ale anului 2021. Compania a anunțat o valoare a încasărilor restante pentru 2022 în Marja 1 de 193,5 M€, în creștere cu 23% față de anul trecut. Toate cifrele din acest material provin din raportul privind rezultatele financiare estimate pentru T2 2022 înainte de audit. În același timp, compania stipulează că cifrele sunt estimate și, prin urmare, se pot modifica. Grupul ASEE este una dintre cele mai mari companii IT în domeniul producției și implementării de soluții software și servicii proprii în regiunea Europei de Sud-Est, Turcia, Spania, Portugalia, Andorra, Columbia, Peru, Peru, Republica Dominicană, Slovacia și Republica Cehă. Compania oferă soluții ITC pentru diverse verticale industriale, inclusiv pentru sectorul financiar, sectorul de plăți, administrația publică și telecomunicații. De remarcat este și că sistemul de plăţi interbancare instant este tot mai solicitat în ultima perioadă, atât de clienţii persoane fizice, cât şi de persoanele juridice. În aceste condiţii, Intesa Sanpaolo Bank a lansat serviciul de plăți online în lei ce permite transferurile în cel mult 10 secunde de la inițierea plății.
„Aderarea Intesa Sanpaolo Bank la grupul băncilor care au implementat serviciul de plăţi interbancare instant face parte din strategia noastră de digitalizare a produselor și serviciilor băncii. Prin serviciul Plăți Instant le oferim clienților noștri, persoane fizice și entități economice, o nouă experiență bancară și un nou mod de gestionare a banilor. Posibilitatea de a transfera bani în timp real, oricând, inclusiv în afara orelor obișnuite de program, în deplină siguranță, către alte bănci din România, va fi curând noul standard de plată. Serviciul este disponibil pentru plățile în lei efectuate prin intermediul aplicației Internet Banking I@Bank“, a declarat Dan Sandu, Director General Intesa Sanpaolo Bank. Serviciul a fost implementat prin colaborarea cu Grupul ASEE/Asseco Group România, companie parteneră cu care banca are o colaborare îndelungată în realizarea de proiecte care se aliniază la strategia de digitalizare a Intesa Sanpaolo Bank.
„Extinderea soluției de core bancar și a aplicației de internet banking furnizate de ASEE pentru a facilita generarea și procesarea instrucțiunilor de tip instant, în conformitate cu regulile de sistem ale TransFond, a fost un pas firesc de dezvoltare pentru a acomoda nevoile curente ale clienților bancari de accesare de servicii financiare rapide, disponibile 24/7, care oferă transfer imediat de valoare. Prin prisma parteneriatului îndelungat pe care ASEE îl are cu Intesa Sanpaolo Bank, urmărim în permanență ca soluțiile software furnizate să fie relevante pentru strategia de digitalizare a băncii și să contribuie la atragerea și retenția clienților persoane fizice si juridice“, a declarat Alina Enache, Sales Manager, Banking Business Unit ASEE România.
Intesa Sanpaolo Bank este cea de-a noua bancă din România care oferă clienţilor posibilitatea de plăţi instant. Acestea pot fi efectuate în aproximativ 4 secunde şi în limita a 50.000 de lei, cu condiţia ca transferul să se facă către un cont deschis la o bancă ce oferă acelaşi serviciu. Ea este subsidiara din România a Grupului Intesa Sanpaolo, cel mai important grup bancar din Italia, care oferă servicii familiilor, afacerilor și economiei reale, cu o prezență internațională semnificativă. Modelul de afaceri distinctiv al Intesa Sanpaolo Bank îl poziționează drept lider european în Wealth Management, Protection & Advisory, cu un focus special pe digital și fintech.
Angajamentul puternic față de aspectele ESG (Environmental, Social, Governance) al Grupului include acordarea până în 2025 de împrumuturi în valoare de 115 Md€ pentru proiecte cu impact în comunitate sau ecologie și a 500M€ în contribuții pentru a sprijini persoanele nevoiașe, poziționând Intesa Sanpaolo Bank ca lider mondial în ceea ce privește impactul social. Intesa Sanpaolo se angajează că va avea un rezultat Net Zero pentru propriile emisii până în 2030 și până în 2050 pentru portofoliile sale de împrumuturi și investiții. Susținător implicat al culturii italiene, Intesa Sanpaolo Bank și-a creat propria rețea de muzee, Gallerie d’Italia, pentru a găzdui moștenirea artistică a băncii și pentru a găzdui proiecte culturale prestigioase.
Menționez aici și faptul că ASEE, cea mai mare companie IT din Europa de Sud-Est, parte a ASEE Group (Asseco Group) și Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru democratizarea accesului la soluții de Robotic Process Automation (RPA) au semnat un parteneriat pentru livrarea de roboți software cu prețuri accesibile pentru companii. Pe o piață cu o creștere excepțional de rapidă, estimată la 6,5 Md$US în 2025, companiile folosesc deja instrumente de transformare digitală precum RPA, cu diferite grade de succes. Potrivit unui studiu recent efectuat în 34 de țări, inclusiv România, 74% dintre companii declară că implementează deja soluții de automatizare a proceselor prin robotizare (RPA). Reducerea costurilor este printre principalele beneficii nominalizate de organizații când vine vorba despre implementarea unor soluții RPA. În prezent, companiile analizează opțiuni de migrare de la platformele ce necesită licențe costisitoare, pentru a reduce povara bugetară a implementării de soluții. În același timp, încercările IMM-urilor de a adopta soluții RPA se lovesc, deseori de eșec, din cauza costurilor ridicate ale licențelor premium.
ASEE este unul dintre primii zece furnizori de software din Europa, care oferă soluții IT complete și brevetate pentru toate sectoarele economiei. Având o bază extinsă de clienți în Europa, furnizorul de soluții, prin parteneriatul cu Tailent Automation Platform Overview, va putea oferi soluții RPA la prețuri accesibile clienților din domenii precum cel bancar, servicii financiare și asigurări, producție, logistică și distribuție, comerț cu amănuntul și telecomunicații.
„Am fost impresionați de modelul de afaceri al Tailent, care permite adoptarea RPA la scară largă pentru companii de pe orice piață. Ceea ce este și mai impresionant este modul în care platforma de automatizare Tailent combină ușurința utilizării cu o extensibilitate mare, reducând decalajul dintre utilizatorii de afaceri și cei tehnici. Aducerea expertizei noastre vaste în atât de multe industrii și piețe, împreună cu tehnologia Tailent, ne va permite să oferim plus valoare clienților noștri, ajutându-i să se elibereze de modelele de licență ce implică costuri ridicate și să se bucure de un mediu de lucru mai productiv, de un randament mai rapid al investițiilor și de o organizație mai agilă”, a declarat Mihai Băbescu, Business Automation Manager, ASEE România.
Tailent este o platformă RPA din a doua generație și este prima din lume în care clienții nu mai plătesc pentru fiecare robot în parte, oferind abonament nelimitat de boți și permițând companiilor să înceapă cu proiecte de automatizare de mai mică anvergură și să mărească gradul de automatizare atunci când nevoile de afaceri o impun.
„Roboții software preiau sarcinile repetitive și plictisitoare și le permit angajaților să se concentreze pe activități cu valoare adăugată mai mare, ceea ce îmbunătățește productivitatea și satisfacția. ASEE este partenerul potrivit pentru a ne extinde în Europa Centrală și de Est. Din ce în ce mai multe companii înțeleg că, pentru ca tehnologia să fie adoptată pe scară largă, trebuie să fie accesibilă. Suntem convinși că, împreună cu Asseco, putem ajuta un număr mare de companii din Europa să înceapă să utilizeze RPA în mod eficient și chiar să migreze de la alți furnizori către o alternativă rentabilă și matură. Acest parteneriat face parte din strategia celor două companii de democratizare a accesului la tehnologiile de automatizare la nivel global. În ultimii doi ani, Tailent a încheiat mai multe parteneriate strategice cu furnizori importanți de soluții și servicii, precum Romanian Business Consult, Powernet Consulting, Encorsa, Winsig, Wolters Kluwer, Visa, Aliant și ETA2U, ca parte a unui proces accelerat de expansiune”, a declarat Mario Popescu, Co-Fondator & CEO Tailent.
Acest parteneriat confirmă strategia ASEE, cea mai mare companie IT din Europa de Sud-Est de dezvoltare continuă și de diversificare a ofertei de servicii și soluții pentru clienții săi.
Articol asociat
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]
[…] Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnin… […]