Acasă Filosofie & Filosofie politică Comprimate filosofice („Oamenii în ipostazele primordiale ale iubirii”, „Cultură şi culturism de stat”) – cu Jurnalul...

Comprimate filosofice („Oamenii în ipostazele primordiale ale iubirii”, „Cultură şi culturism de stat”) – cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică cu caracter academic, franco – română, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe). Corespondență de la Dr. Petru Ababii (scriitor și filosof, Republica Modova – Chișinău)

Oamenii în  ipostazele  primordiale  ale  iubirii

Când Dumnezeu a purces la zămislirea creațiilor sale universale, impnând să lucreze primordialul în starea și situația sa incipientă   împărțite la început  în două,   deși  părți diferite  dintr-un întreg ca  sens și mai puțin ca conținut, El le-a dictat  o lege prin care și datorită căreea ele trebuiau să se recunoacă pe sine ca diferențe în imaginile comparate ale lor în oglida reflectorizantă mediatoare,  înrtuchipare a  primordialului însăși,  căci din el s-au născut-legea recunoașterii  ca atare, afirmare și confirmare  a fiecăreea din părți în configurația  comparată a celeilalte. Atare fapt se numește conlucrare reciproc avantajoasă  întru perpetuarea lor producătoare de timp și spațiu unice, colaborate  ca cele două componente îmbietoare ale Întregului–Dumnezeu, întruchipare  numită existență/viață, spațiile părților colaborante, astfel formând concomitent timpul și în rezultat existența ca atre. Această conlucrare participativă  reciproc avantajoasă este ceea ce  numim iubire la  nivel primordial, posibilă  doar datorită situației concomitente astfel  create  numită  edificator viață exprimată prin toleranță, solidaritate, responsabilitate reciprocă a unei  părți  față de alta, a uneia  față  de toate și a tuturora  față de  una luată sepsrat,  stabilindu-se în  acest fel avantajul maxim  al  favorilor reciproce numită pace internă a tuturor  părților aflate în  conlaborare. Altfel spus prn împărțirea primordialului  Dumnezeu a cedat o parte din afecțunea Sa-Iubirea Magna Absolută creațiilor sale întruchipată substanțial și esențial în  chiar  ceea ce  reprezintă  părțile ca atare, în așa fel ca ele  să nu se respingă, ci să se atragă, să se complementeze și  să se aprecieze evolutiv, adică să se  împlinească prin  transcendentarea uneia  către alta.

„Iubirea și esențialitatea ei” cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe). Corespondență de la Dr. Petru Ababii (scriitor și filosof, Republica Modova – Chișinău)

Stabilim, așadar, că iubirea se determină intrinsec pe sineînsăși prin determinare ca determinat din chiar primordialitatea/determinarea lucrurilor de către Dumnezeu. De aici semnificația intrinsecă a  deteminării ca detetminat Dumnezau în  formula  evanghelică „Eu sunt Alfa și Omega” și „Eu sunt Cel ce Sunt”. Astfel  se face, că simultan și  concomitent  prin  primodialitatea asistenței  lucririlor ca  determinate prin  determinare în  Univers să  se întâmple concomitnt  și simultan în orice loc/timp al  lui, timpul luând configurația spațiului iar spațiul- configurația timpului, alcătuind astfel Întregul care este Universul, El fiind structurat de același timp și  spațiu univoce cvaziprezente pretutindeni,  relația  dintre care este reciproc avantajoasă, petrecându-se prin ceea ce numim  transcendență.

Deci lucrurile în Univers se întâmplă concomitent și simultan  pretutindeni, pentru că ele sunt compuse  din același timp/spațiu și din același  spațiu/ timp. În  esența  sa  primordialul  este  ceea ce stă apriori  și  timp și  spațiu  concomitent particularizate în ceea ce formează ele simultan și sinergic  prin influiențare reciprocă și determinare reciprocă, intrinsec autogenerându-se-numită materie. Deși  Einștein  recunoștea  mateia ca  fapt  cert  în  forma  ei  prmordială,  el se  întreba  de unde vin  timpul  și  spațiul   pentru  a  le include – asistență divină numită iubire pe  care  el  a conștentizat-o ca  atare, dar neinițiându-se  că  timpul  și  spațiul pe  care el nu știa  de unde  vin  și  cum  se formează,  de fapt,  și  constituie matera.

Unicitatea  lucrurlor întemeirea  cărăra  se face  prin asistare  seductiv-reciprocă  în  mod  avantajos la  nivel  prmordial  stă pe iubirea  celor doi fatori conlucrativi, care spiginindu-se unul pe altul și apelând unul la altul au pus bazele sociumului- comunicării (vezi și Componenta socio-culturologica a securitatii umane in contextul dezvoltarii sustenabile a sociumului) prin  eșirea din ananonimatul  intimității absolute  a componentelor lui ca componente în sine. Astfel  se face,  că iubirea este o formă inerentă de  manifestare a sociumului chiar din formelesale primordiale. Desiminarea componetelor în  noi  și  noi unități geometric simetrice esențial dar nu și substanțial pe parcursul timpului prin  acapararea de spațiu/timp,  din ce în ce mai mult au început să se îndepărteze una de alta, coezinea  lor internă  slăbind și  ea concomitent în  mod geometric. În rezultat, comunicarea dintre ele s-a înrăutățit din ce în ce mai mult astfel încât nu mai răspund la apelurile afective ale multora dintre ele. În sociumul  uman slăbirea coeziunii și  implicit a comunicării între factorii  lui a devenit  din  ce  mai  evidentă.

Centenarul distincției lui Albert Einstein cu Premiul Nobel (1922). Filozofia, Știința, Religia și Politica – Albert Einstein (Corespondență de la Vavila Popovici, poet, prozator, eseist, SUA – Carolina de Nord)

In memoriam Albert Einstein (1879 – 1955). Experiența care neagă existența timpului în fizica cuantică. Inseparabilitatea cuantică (Revista de Interdisciplinară de Matematică și Matematici Aplicate  „Galileo Galilei” – prof. dr. Thomas CSINTA)

Atunci când între oameni nu există comunicare este ca și cum respectivii ar lipsi cu desăvârșire, astfel slăbind influiența iubirii și a solidarității  oamenilor.  Din lipsa de comunicare a sociumului încep toate neajunsurile, pagubele, suspiciunile și neliniștile, răul astfel făcându-și loc tot mai mult în inimile oamenilor. În acest areal al neânțelegerilor și al suspiciunilor se nasc la rândule multe  dintre  gravele neajunsuri ale firii umane departe  de vrerea lui Dumnezeu și a legii iubirii: invidia, îngânfarea, egoismul, bănuelele de toate felurile, intoleranța, dușmănia și teroarea. Meditând asupra acestor lucruri devine clară și îndreptățiă necesitatea obligatorie a comunicării. Căci, în definitiv, ceea ce leagă  Dumnezeu omul nu trebuie să dezlege și să dezbine. Atunci când oamenii nu răspund nici într-un fel la chemare, atunci ei  încalcă una din  prevederile Isusine care spune oamenior să bată la ușă  și li se va deschide. Dar multora li se bate la ușă dar ei nu deschid. Și atunci omul se adresează înzădar, căci răspunsul nu urmază oricare ar fi el, de parcă cel la care se apelează ar lipsi cu desăvârșire. Apelul adresat devine un apel către nimeni, iar acesta devine, de fapt, un nimic pentru cel care  apelează la el, adresăndu-se la un om fără Dumnezeu și învățătură creștină, un nesupus Legii dumnezeești a iubirii. Și atunci nu este pentru ce omul să bată câmpii și să se întristeze că nu i-a  răspuns un  nimeni.

Metafora – magna a Tainei universului (comprimată filosofică) – cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română cu caracter academic, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe ca sursă sigură de informare). Corespondență de la Dr. Petru Ababii (scriitor și filosof, Republica Modova – Chișinău)

Cultură şi culturism de  stat

Se ştie că orice populaţie nu are cum să nu crească pe o drojdie care se numeşte pop cultură. Pop cultura este ceva care se măreşte odată cu mărirea în sens calitativ dar şi cantitativ a subiectului ei, acesta transferându-se la un  moment al parcurgerii timpului hărăzit pe un nimb de pe care cu cât priveşte mai departe, cu atât vede mai  puţin sub picioarele pe care se sprijină. La baza înălţimii stă cultura plină de memorie ce se vântură pe măsura ascensiuni spre vârf a celor mai mulţi dintre oameni, transformată de ei în cele din urmă în culturism. Pop cultura se umflă asemenea muşchilor unui culturist ce cu orice preţ doreşte să arate frumos, important și impunător. La această muncă obositoare de „travaliu cultural” şi vânturare a memoriei în bătaia cuenților  de înălţime se înhamă toţi protagoniştii ei orgolioşi, care văd în formele ţănţoase şi fetise ale lucrurilor de toate felurile panaceul atingerii succesului în viaţă. Vânzoleala este atât de mare pe acest urcuş lunecos încât călcatul în  picioare devine o modalitate de a răzbi spre vârful piramidei pe cât de înalt, pe atât şi de ţepos.

„Rolul factorului rațional în conduita socială a omului” – cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe). Corespondență de la Dr. Petru Ababii (scriitor și filosof, Republica Modova – Chișinău)

Aici îşi dau întâlnire toţi culturiştii. Ei sunt arătoşi, marcanţi, cu aere de adevăraţi cuceritori ai piscurilor mult râvnite.  Deşi se recunosc, ei se ţin detaşaţi şi cu înaltă semnificaţie, îmbrăcaţi fiind la ultima modă, dar cu maniere şi comportamente  asemănătoare, vorbesc frumos dar cu multe cultu(risme) de import. Ei sunt acei ce se stăruie din răsputeri să fie crezuţi de cei mulţi, că reprezintă adevăraţii lor exponenţi puşi acolo sus pentru ai ferici. Amestecaţi cu ei sunt culturiştii  a căror orgolii pentru succesul cu orice preţ se împletesc cu infracţiunile de toate tipurile, începând cu cele  minore şi terminând cu cele majore, precum şi culturiştii din toate tagmele sociale de rang minor, care pentru a deveni cât de cât competitivi într-o lume de culturism avansat îşi antrenează muşchii atrofiaţi pentru ai ajunge pe ceilalţi din urmă. Un soi aparte de culturism îl constituie culturismul din lumea artelor, scrisului, medicinii, dar în primul rând și  în  principal şi din lumea politicii însă uneori şi din sfera ştiinţelor mai puţin exacte, practicanţii cărora se cred deţinătorii adevăraţi ai adevăratei culturi. Toţi culturiştii au o caracteristică comună. Ei sunt iubitori aprinşi de notorietate, succes şi popularitate şi privesc cu un oarecare dispreţ la cei de jos, de la baza piramidei consideraţi  neputincioşi şi nedreptăţiţi pe drept. Aceştea, deşi mai puţini la număr,  sunt făuritorii autentici ai culturii şi promotorii ei consecvenţi, pentru că memoria  şi bunul simţ nu le permite să-şi creeze o ambianţă culturistă care să nu fie conformă cu morala lor.

În sfera responsabilității statale a practicanților  politicilor  de stat sociale, economice, culturale și  juridice, culturismul capătă o înfățișare severă de dregătorie și gestionare a treburilor lui, începând cu vârful piramidei și  terminând cu baza ei. Un rol aparte, specific  și  special  de  data aceasta cu  caracter  documentar autorizat de  rang  oficial îi  revine  culturismului  care se  antrenează pe  culuarele și în fotoliile legislatorilor parlamenari ai  statului.  Aici  se  declanșează, se  derulează și se consumă scene de adevărte batalii conflictuale tragicomice jucate maestos de  reprezentanții diferitelor partide politice sjunse în parlament.Aproape toate conflictele se petrec  pe tăișul lamei  de cuțit   angajate fără  compromis  politic pe  poziții  intolerante, agresive  și chiar  bătăioase de cea mai josnică speță.  În viziunea potentatului spectator și observator extern confruntările  intraparlamntare inerente actului legislativ, de altfel, indinspensabile și necesare  unor dezbateri  principiale  de  idei în vederea gestionării  reglementate  și  regulamentare a treburilor statului se înscriu în regitstul acțiiunilor  nedorite păguboase cu caracter spectaclos, de prost gust, de  postură dramatică  teatarală a unui  soi  de  culturism monopolizat  politic  de  stat.

În  prim  planul  vitalității unui stat contradicțiile  ce  apar pe  parcursul dinamicii  lui în timp cu toate  problemele  ce  apar în absolut toate sferele  activități sale se duc  exclusiv în aria antagonismelor de formă și mai puțin  de fond. De  aceea ceea  ce pare în  conștiința unor  neiniiați din  rândurile  celei mai mare părți a corpului social a avea loc în logica factorilor analitici de prelucrare a datelor, concluziilor și deciziilor dezbaterilor parlamenrtare este, de  fapt,  ceva absolut necsar de a se petrece exclusiv cu toate că în mod contradictoriu dar totuș pe un tărâm pașnicși loial. Astfel de procedeie  de  fabricare  a legilor nu  că  este un lucru anormal, ci dimpotivă nomal ,necesar și  benefic, dar care din păcate  de  cele  mai multe ori butaforizate artificial de cele mai josnice și amorale orgolii. Din acest punct de vedere  astfel de spectacole polemizate excesiv în stil tragicomic caracterizează, de fapt, prestația culturistă etico-morală a dregătorilor țării oglidă a prestației generale a dregătoriei  cu  aceiașai  față a întegului  corp  social  doldora  de un  culturism  statal pansocial.

Corespomdență de la Dr. Petru Ababii (scriitor și filosof, Republica Modova–Chișinău)

Notă. Născut la 8 iulie 1947 în satul Fântâniţa (raionul Drochia, Republica Moldova), în 1972 Petru Ababii, a absolvit Institutul de medicină din Chişinău (Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova-USMF). A lucart un timp ca medic generalist în Orhei (municipiu din partea centrală a Republicii Moldova, situat la cca 50 km spre nord de Chișinău, pe malul râului Răut, fiind centrul administrativ al raionului cu același nume și unul din principalele centre economice ale regiunii centrale a țării). Pasionat de filosofie are în palmaresul său o serie de publicații în reviste cu caracter academic și câteva cărţi pe teme filosofice printre care următoarele titluri, toate cu tematică filosofică:

  • „Animus+Animus/Anima—Anima! sau Narcis Hiperionic”, Chișinău, 2005
  • „Transmulticulturalismul monoteist sau transcendență și creștinism”, 2008
  • „Decodificarea logigramei în ivonicul filosofic al lui Petre Țuțea”, 2010
  • „Creștinismul. O descifrare în esențial a Evangheliei după Matei”, 2012
  • „Prim adevăr și interpretare în aspect filosofic, sociologic și literar”, 2013
  • „Aforisme, Gânduri, Reflecții”, 2020
  • „Geneza metafizică a gândirii critice, genialității și înțelepciunii umane”, în pregătire
  • „Gândirea critică filosofică”, în pregătire

Notă. Articolele autorului Dr. Petru Ababii în Jurnalul Bucureștiului

Nota redacției. (Thomas Csinta-redactor șef și director al publicației)

CUFR (Centre Universitaire Franco – Roumain, R & D, auprès des Grandes Ecoles Françaises, Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and R & D)

Revizuirea condamnării penale a lui Dany Leprince în cvadruplul asasinat de la Thorigné sur Doué. Pe urmele lui Farid El Haïry și Aymen Ibrahim. CCR (Curtea de Revizuire & Reexaminare)

Handicapul în MCF (Mediul Carceral Francez)

Revizuirea condamnării penale a lui Dany Leprince în cvadruplul asasinat de la Thorigné sur Doué. Pe urmele lui Farid El Haïry și Aymen Ibrahim. CCR (Curtea de Revizuire & Reexaminare)

Libertate sub sechestru electronic

Dany Leprince–după 3 decenii, un prim pas important către „ultima frontieră” a nevinovăției, pe urmele lui Farid El Haïry și Aymen Ibrahim–ultimii condamnați, achitați și reabilitați de către Justiția franceză ca urmare a revizuirii condamnărilor lor penale (în procedura criminală, respectiv, corecțională). CRR (Curtea de Revizuire și Reexaminare) a deciziilor penale și algoritmul complex al revizuirii acestora. Dany Leprince – après 30 ans, un premier pas important vers la „dernière frontière” de l’innocence, sur les traces de Farid El Haïry et Aymen Ibrahim – les derniers condamnés, acquittés et réhabilités par la justice française suite à la révision de leurs condamnations pénales (en procédures criminelle et correctionnelle). La CRR (Cour de révision et de réexamen) des décisions pénales et l’algorithme complexe de leur révision

Interviul „cult” al poetei și jurnalistei francofile Lect. Dr. Doina Guriță (membră USR și UZPR) cu Thomas Csinta (profesor de modelizare matematică și matematici aplicate în științe socio–judiciare, jurnalist de investigații criminale, director și redactor șef al publicației cultural–educaționale și științifice franco–române (cu caracter academic) Jurnalului Bucureștiului

Le grand concours des Grandes Ecoles d’ingénieurs „Mines – Ponts” (Les solutions, le rapport du Jury et le bilan de Maths & Physique – 2024). Celebrul concurs al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești „Mines – Ponts” (nivel Prépa/CPGE – Licență/Master). Subiectele de Matematici generale și speciale și de fizică specială propuse (Soluții, Comentarii & Raportul Juriului, Bilanț general – 2024)

Asasinarea funcționarilor de poliție Jean-Baptiste Salvaing și Jessica Schneider la Magnanville (departamentul Yvelines, regiunea administrativă pariziană). Procesul & verdictul

In memoriam–dispariția a lui Maddie McCann. Un cold–case „resuscitat”, dar fără succes. În căutarea și restabilirea unui adevăr istoric care nu există!

Remember. Drama de la Carcassonne. Pe urmele lui Radouane Lakdim, în căutarea adevărului istoric”

Reforma Justiției franceze. „Corecționalizarea” infracțiunilor criminale și „criminalizarea” infracțiunilor corecționale prin intermediul Tribunalului Criminal – un generator de erori judiciare (oficiale și oficioase)

Subiect de teză de doctorat. Teoria „abstractă” a pedicidului. Dosarul de pedicid Stéphane Moitoiret (asasinarea lui Valentin Crémault în 2008), succesor al dosarelor de pedicid Grégory Villemin (1884), Estelle Mouzin (2003) și Maddie McCann (2007), după ce în alte dosare de pedicid Christian Ranucci (nevinovat) este condamnat la moarte și executat (pentru asasinarea lui Marie-Dolorès Rambla în 1974), Dany Leprince (nevinovat) este condamnat la închisoare pe viață pentru un cvadruplu familicid în 1994 (cu un dublu pedicid – Audrey și Sandra Leprince) iar Sebastian – Florian Bălan condamnat la 30 de ani de recluziune criminală într-un alt dosar de triplu familicid în 2014 (cu un dublu pedicid – Antoine și Raphaël Bălan)

„Februarie apollonist” – Congresul Internațional al Universității Apollonia din Iași – Ediția XXXV (27 februarie – 1 martie 2025) – cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe). Corespondență de la Pompiliu Comșa (Prof. univ. asoc. Univ. Apollonia, directorul ziarului Realitatea – partener media al Jurnalului Bucureștiului & directorul executiv al Trustului de Presă Pompidu – Iași)

Serviciul Internațional de Investigații Criminale (ICIS) al Jurnalul Bucureștiului în partenariat cu OPDP (Organizația pentru Apărarea Deținuților din Diaspora) la Congresul Internațional al Universității Apollonia din Iași „Pregătim viitorul promovând excelența” Ediția XXXV (2005). Sprijinul UZPR – Iași acordat proiectelor socio – judiciare în care Jurnalului Bucureștiului este implicat (direct sau indirect) prin anchetele sale private (Raportul pe anul 2024)

Etica utilizării inteligenței artificiale în educație (Profesorul Dumitru Popa, Decan al Facultății de Stiinte ale Comunicarii si Relatii Publice – Universitatea Apollonia Iași). Lucrare prezentată la Congresul Internațional al Universității Apollonia (27 februarie – 1 martie 2025) cu Jurnalului Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română cu caracter academic, acreditată și promovată de Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe, ca sursă sigură de informare)

Forma canonică (normală) Jordan (suport de curs și probleme cu soluții detaliate) pentru elevii „preparatoriști” (CUFR) și studenții în Licență (Universități) – cu Jurnalul Bucureștiului (publicație cultural – educațională și științifică franco – română, cu caracter academic, acreditată și promovată de Economic and Commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe ca sursă sigură de informare)

„Etică și Intelligence” – lucrare prezentată la Sesiunea Anuală a Academiei Germano – Române din Baden – Baden (Germania) de către corespondentul nostru permanent profesorul Narcis-Stelian Zărnescu (redactorul șef al Revistei Academiei Române „Academica”, secretar științific al Secției X – Filosofie, Teologie și Psihologie a AOȘR – Academia Oamenilor de Știință din România)

Le grand concours des Grandes Ecoles d’ingénieurs „Mines – Ponts” (Les sujets de Maths & Physique – 2024). Celebrul concurs al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești „Mines – Ponts” (nivel Prépa/CPGE – Licență/Master). Subiectele de Matematici generale și speciale și de fizică specială propuse (Enunțuri – 2024)

Volumul 8 din ciclul de lucrări științifice (cărți) „Investigații Jurnalistice în serial” în 12 volume, „Societate & Economie” (Le 8e tome du cycle de travaux scientifiques – livres „Investigations journalistiques en série” en 12 tomes, „Société & Economie)

Volumul 5 din seria de lucrări consacrate marilor și tradiționalelor concursuri de admitere în sistemul (ultra)elitist al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești (la matematici și științe fizice) ale grupurilor GEIPI – Polytech, Advance, Avenir și Puissance Alpha (2020 – 2024). Les Grands Concours classiques des „Grandes Ecoles” d’ingenieurs (GEIPI – Polytech, Advance, Avenir et Puissance Apha). Maths – Sciences physiques (2000-2024)

  • Cartea Oglinzilor-Thrillerul lui Eugen Ovidiu Chirovici (tradusă în 39 de limbi, publicată în 40 de țări și vândută în aproape 500.000 de exemplare), într-o singură zi, a fost vândută în Germania în 20.000 de exemplare după apariția lui în librării. De asemenea, romanul este bestseller în Olanda și Italia. Volumul care a luat cu asalt marea piață internațională de carte, este singurul titlu al unui scriitor român ale cărui drepturi de publicare au fost vândute în 38 de țări. Scriitorul Eugen-Ovidiu Chirovici a năucit lumea literară cu primul său roman în limba engleză considerat „un fenomen editorial internațional”. (The Guardian). Până în momentul de față, drepturile de publicare au fost cumpărate în 38 de țări, printre care Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Italia, Spania iar criticii se întrec în elogii la adresa romanului. Cartea a fost senzația Târgului de la Frankfurt, în 2015 și a adus autorului în jur de 1,5 Mil$US. În martie 2024 a fost prezentat filmul Sleeping Dogs, în coproducție australo-americană, după romanul Cartea oglinzilor, în regia lui Adam Cooper și cu Russel Crowe în rolul principal. „Drepturile de difuzare în SUA au fost achiziționate de The Avenue/Paramount (…). Până în prezent, drepturile de difuzare în cinematografe au fost cumpărate în: România, SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, Italia, Portugalia, Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Spania, Rusia, Turcia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, Israel, Grecia, India, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, America latină, Australia, Noua Zeelandă”.

„Sesiunea științifică anuală a Academiei Germano-Română din Baden-Baden – 2024” (Deutsch – Rumänische Akademie Baden-Baden e.V. – Rumänisches Institut – Rumänische Bibliothek Freiburg e.V., Landul Baden – Würtenberg, Germania) la Casa de cultură „Friedrich Schiller” din București (partener cultural – educațional al Jurnalului Bucureștiului)

„Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de înățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Subiectele de concurs (Modelizare matematică) pentru doctori în științe (matematice) – 2024

Corrigé du „Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Soluții & Raportul Juriului pentru Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) – 2024

„Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’ Agrégation” din anii 2017 – 2023

Corrigé du „Concours – Agrégation de mathématique” (titularizare în sistemul de învățământ superior francez ultraelitist PGE/Prépa – Grandes Ecoles și în sistemul universitar LMD/Licență – Masterat – Doctorat). Soluții & Raportul Juriului pentru Subiecte (de tip „concurs” – Subiecte „Zero”) propuse pentru doctori în științe (matematice) și cele de „Concours de l’Agrégation” din anii 2017 – 2023

  • Jurnaliști români: Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…

  • Români francezi: Vladimir Cosma, Emil Cioran, Matei Vișniec, Tristan Tzara, Victor Brauner, Elvira Popescu, Gherasim Luca, Dinu Flămând, Vasile Șirli, Elena Văcărescu, Constantin Virgil Gheorghiu, Ion Vlad, Thomas Csinta, Paul Barbăneagră, Bogdan Stanoevici, Ariel Moscovici, Luminița Cochinescu, Alice Cocea, Roxana Eminescu, Irina Ionesco, Eli Lotar, Alexandre Revcolevschi, Radu Mihăileanu, Horia Surianu, Haim Brézis. Extras: Vladimir Cosma (n. 13 aprilie 1940, București) este un violonist, compozitor și dirijor francez, născut la București, România, într-o familie de muzicieni. Tatăl său, Teodor Cosma, este pianist și dirijor, mama sa, Carola, autor- compozitor, unchiul său, Edgar Cosma, compozitor și dirijor, iar una dintre bunici a fost pianistă, elevă a celebrului Ferrucio Busoni. După câștigarea primelor sale premii la Conservatorul Național de la București, Vladimir Cosma ajunge la Paris (unde emigrase unchiul Edgar), în 1963, unde își va continua studiile cu Nadia Boulanger și la Conservatorul Național din Paris. Pe lângă formația clasică, s-a simțit atras, de foarte tânăr, de muzica de jazz, muzica de film și toate formele muzicilor populare. Începând din 1964, a efectuat numeroase turnee în lume concertând ca violonist, dar, curând, se va consacra din ce în ce mai mult compoziției. Scrie diferite lucrări printre care: „Trois mouvements d’été” pentru orchestră simfonică, „Oblique” pentru violoncel și orchestră, muzică pentru scenă și balet („olpone” pentru Comedia Franceză, opera „Fantômas”, etc.). În 1968, Yves Robert îi încredințează prima muzică de film: „Alexandre le Bienheureux”. De atunci, Vladimir Cosma a compus mai mult de trei sute de partituri pentru filme de lung metraj sau serii TV. Cinematografia îi datorează numeroase succese în colaborare în special cu: Yves Robert, Gérard Oury, Francis Veber, Claude Pinoteau, Jean-Jacques Beineix, Claude Zidi, Ettore Scola, Pascal Thomas, Pierre Richard, Yves Boisset, André Cayat…