Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco – Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)
Într-o conferință recentă post- testare IQ, un tată a spus: „Sunt un tip adept al „Big Picture” și a continuat să întrebe de-a lungul conferinței, cum ar putea supradotarea și recomandările noastre sa-i afecteze viața fiicei sale acum și în viitor. Această articol face o scurtă incursiune in subiectul „Big Picture” („Imagine de ansamblu”) pentru acest tată iubitor și toti părinții ca el.
Venim catre tine cu un articol minunat despre întrebările „Bibg Picture”
Multumim Gifted Development Center, Bobbie Gilman, director asociat, pentru sprjinul acordat.
Context
Elevilor cu dizabilități in dezvoltare li se oferă în mod obișnuit planuri educaționale individuale (Individual Education Plan sau IEP) pentru a răspunde nevoilor de învățare substanțial diferite. Acestor studenți, care inregistrează un IQ cu două abateri standard sub medie, li se recunosc nevoile speciale de planificare, intervenții, modificări ale nivelului și ritmului de instruire, precum și adaptarea sistemului pentru nevoile lor unice. Copiilor supradotați, care inregistrează un IQ cu două abateri standard mai sus de medie, au diferențe de învățare similare și la fel de semnificative. […]
Există rar recunoașterea faptului că supradotarea afectează învățarea în fiecare clasă, în fiecare zi. Pentru că nevoile lor sunt satisfăcute la nivel minim, tinerii supradotați sunt o populație cu risc din care apar atât șefi de promoție cât și cei care abandonează școala. Elevii supradotați au nevoie să învețe la nivelul lor, să aibă opțiuni de ritm mai rapid, să aibă o paletă constantă de provocări prin care sa se depaseasca pe ei înșiși, să învețe cum să lucreze eficient, să-și dezvolte talentele și să respecte abilitățile altora. În caz contrar, chiar și copii supradotati foarte mici de varsta pot deveni perfecționisti în mod nejustificat pe sarcini ușoare, se pierd atunci când întâmpină o problemă dificilă, plasează acceptarea socială mai presus de învățare, nu ating nici o performanta scolara subdezvoltandu-se, dezvolta fobie școlară sau, chiar ceva mai rău.
Nu vreau să-mi presez copilul
Vreau doar copilul meu să fie fericit. Copiii cu diferențe semnificative de învățare necesită o programare specială și vor fi mai fericiti cu abordări care iau în considerare nevoile, interesele și abilitățile lor. Mulți copii înzestrați consideră munca mai avansată din punct de vedere conceptual ca fiind mai ușoară și munca la nivel de clasă pe care deja o stăpânesc, mai grea („Dacă 3 + 5 a fost 8 ieri și sunt 8 astăzi, de ce trebuie sa continui să fac asta? ”). Vor să gândească și să rezolve probleme. Sunt curioși și adoră sa învete. Pe măsură ce elevii supradotați se maturizează, percepția că educația este irelevantă poate submina motivația lor de a învăța.
Ar trebui să abordez subiectul „supradotării” cu copilul meu?
Copiii supradotați știu deja că sunt diferiți. Chiar și copiii foarte mici văd repede că învață mai repede, folosesc cuvinte diferite, gândesc la un nivel diferit și adesea simt mult mai profund decât colegii lor. Este important să afirmați diferențele copilului dvs. și să prezentați aceste diferențe într-un mod pozitiv. „Ai o minte foarte bună”, este un lucru bun pentru a începe o discuție atentă asupra numeroaselor puncte forte ale oamenilor. Recunoscând că perfecționismul, sensibilitatea, intensitatea, supraexcitabilitatea vin împreună cu teritoriul supradotarii, împiedicați un adolescent supradotat să vadă aceste aspecte normale ale supradotării ca defecte. Un băiețel a venit pregătit pentru testare. El a spus: „Mama mea spune că toți avem daruri. Sunt aici să aflu care sunt ale mele”.
Contact: Centrul Gifted Education
Articolul original: Gifted Development Center a service of The Institute for the Study of Advanced Development
„Will My Child Be OK?”
Tell Me About the Big Picture.
Bobbie Gilman, M.S.
Associate Director
Gifted Development Center (Publicat cu acordul Bobbie Gilman, M.S.)
Notă. A se vedea și artiocole asociate
Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
[…] Gifted Education. Copilul meu va fi OK? Vorbeste-mi despre „Big Picture” […]
[…] Gifted Education. Copilul meu va fi OK? Vorbeste-mi despre „Big Picture” […]
[…] Gifted Education. Copilul meu va fi OK? Vorbeste-mi despre „Big Picture” la Centrul Gifted Educa… […]