Acasă Gifted Education Gifted Education. Copilul meu va fi OK? Vorbeste-mi despre „Big Picture”

Gifted Education. Copilul meu va fi OK? Vorbeste-mi despre „Big Picture”

Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de Studii CUFR România (Conseil Universitaire, Formation, Recherche auprès des Grandes Ecoles Francaises), Co-fondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

Franța (Le Parisien)

Într-o conferință recentă  post- testare IQ, un tată a spus: „Sunt un tip adept al „Big Picture” și a continuat să întrebe de-a lungul conferinței, cum ar putea supradotarea și recomandările noastre sa-i afecteze viața fiicei sale acum și în viitor. Această articol face o scurtă incursiune in subiectul „Big Picture” („Imagine de ansamblu”) pentru acest tată iubitor și toti părinții ca el.

Venim catre tine cu un articol minunat despre întrebările „Bibg Picture”

Gifted Education. M’s („Mensanii”) lui Roland Berril!

 

Copilul meu va fi ok?

Multumim Gifted Development Center, Bobbie Gilman, director asociat, pentru sprjinul acordat.

Context
Elevilor cu dizabilități in dezvoltare li se oferă în mod obișnuit planuri educaționale individuale (Individual Education Plan sau IEP) pentru a răspunde nevoilor de învățare substanțial diferite. Acestor studenți, care inregistrează un IQ cu două abateri standard sub medie, li se recunosc nevoile speciale de planificare, intervenții, modificări ale nivelului și ritmului de instruire, precum și adaptarea sistemului pentru nevoile lor unice. Copiilor supradotați, care inregistrează un IQ  cu două abateri standard mai sus de medie, au diferențe de învățare similare și la fel de semnificative. […]

Există rar recunoașterea faptului că supradotarea afectează învățarea în fiecare clasă, în fiecare zi. Pentru că nevoile lor sunt satisfăcute la nivel minim, tinerii supradotați sunt o populație cu risc din care apar atât șefi de promoție cât și cei care abandonează școala. Elevii supradotați au nevoie să învețe la nivelul lor, să aibă opțiuni de ritm mai rapid, să aibă o paletă constantă de provocări prin care sa se depaseasca pe ei înșiși, să învețe cum să lucreze eficient, să-și dezvolte talentele și să respecte abilitățile altora. În caz contrar, chiar și copii supradotati foarte mici de varsta pot deveni perfecționisti în mod nejustificat pe sarcini ușoare, se pierd atunci când întâmpină o problemă dificilă, plasează acceptarea socială mai presus de învățare, nu ating nici o performanta scolara subdezvoltandu-se, dezvolta fobie școlară sau, chiar ceva mai rău.

Nu vreau să-mi presez copilul
Vreau doar copilul meu să fie fericit. Copiii cu diferențe semnificative de învățare necesită o programare specială și vor fi mai fericiti cu abordări care iau în considerare nevoile, interesele și abilitățile lor. Mulți copii înzestrați consideră munca mai avansată din punct de vedere conceptual ca fiind mai ușoară și munca la nivel de clasă pe care deja o stăpânesc, mai grea („Dacă 3 + 5 a fost 8 ieri și sunt 8 astăzi, de ce trebuie sa continui să fac asta? ”). Vor să gândească și să rezolve probleme. Sunt curioși și adoră sa învete. Pe măsură ce elevii supradotați se maturizează, percepția că educația este irelevantă poate submina motivația lor de a învăța.
 
Ar trebui să abordez subiectul „supradotării” cu copilul meu?
Copiii supradotați știu deja că sunt diferiți. Chiar și copiii foarte mici văd repede că învață mai repede, folosesc cuvinte diferite, gândesc la un nivel diferit și adesea simt mult mai profund decât colegii lor. Este important să afirmați diferențele copilului dvs. și să prezentați aceste diferențe într-un mod pozitiv. „Ai o minte foarte bună”, este un lucru bun pentru a începe o discuție atentă asupra numeroaselor puncte forte ale oamenilor. Recunoscând că perfecționismul, sensibilitatea, intensitatea, supraexcitabilitatea vin împreună cu teritoriul supradotarii, împiedicați un adolescent supradotat să vadă aceste aspecte normale ale supradotării ca defecte. Un băiețel a venit pregătit pentru testare. El a spus: „Mama mea spune că toți avem daruri. Sunt aici să aflu care sunt ale mele”.

Contact: Centrul Gifted Education

Articolul original: Gifted Development Center a service of The Institute for the Study of Advanced Development
„Will My Child Be OK?”
Tell Me About the Big Picture.
Bobbie Gilman, M.S.
Associate Director
Gifted Development Center (Publicat cu acordul Bobbie Gilman, M.S.)

Notă. A se vedea și artiocole asociate

Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!

Gifted Education. Profesorul Florian Colceag: „Intrăm în altă eră – fie redevenim oameni, fie ne îndreptăm spre distrugere…”

Gifted Education. Înscrierile în Programul INSPIR pentru anul 2022 (tineri gifted cu vârste cuprinse între 14 – 22 ani)

Eșecul școlar și calvarul copiilor supradotați!

Accesul în sistemul elitist francez de Înalte Studii „Grandes Ecoles” – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învățământul superior francez de sute de ani!

Nota redacției

Cartea „Investigații Jurnalistice” dedicată Generalului Constantin – Bartolomeu Săvoiu. Cultură generală prin intermediul „faptului divers” din lumea contemporană franceză și internațională (marea criminalitate–crima organizată, terorism–jihadologie, crime de sânge, crime sexuale–kidnapping, crime economico–financiare, erori judiciare–revizuirea condamnărilor penale–repararea detenției și a erorilor judiciare). Lansarea cărții va avea loc la BCU (Bibliotreca Centrală Universitară) din București

Articolul precedentDe ce mint oamenii? – Adevărul despre minciună, care sunt cauzele, cum o recunoaştem, cum pot fi gestionate consecinţele?
Articolul următorHypermiling-ul și economia de carburant
Fizician teoretician și matematician de formaţie pluri-inter și transdisciplinară, adept şi promotor al educaţiei de excelenţă (gifted education) şi jurnalist de investigaţii criminale francez, de origine română, specializat în MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale), în studiul fenomenelor socio - judiciare cu ajutorul unor structuri matematice complexe (teoria haosului - sisteme complexe, teoria ergodică, teoria teoria categoriilor și rețelelor, cercetarea operațională și teoria sistemelor formale de tip Gödel). Cofondator al IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii şi Cercetări Avansate în Educaţia de Excelenţă), de peste un deceniu și jumătate, este Director de studii în cadrul CUFR România (Conseil Universitaire-Formation-Rechereche auprès des Grandes Ecoles Françaises-Consultanţă Universitară, Studii şi Cercetări de pe lângă Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii), organism educaţional franco-român agreat de stat, având ca obiectiv, consilierea, orientarea şi pregătirea candidaţilor români cu Diplomă de bacalaureat, respectiv ai studenţilor din primul ciclu universitar (Licenţă), la concursurile de admitere în sistemul elitist de învatamânt superior „La conférence des grandes écoles françaises” (Şcolile Superioare Franceze de Înalte Studii - CPGE-Classes Préparatoires aux Grandes Ecoles, Grandes Ecoles) şi Universităţile elitiste franceze (Licenţă, Master). Este autor a peste 600 de lucrări cu caracter științifico–didactic (articole și cărți de matematică și fizică, respectiv, de investigație jurnalistică – atât în limba română cât și în limba franceză, repertoriate și în BNF – Bilibioteca Națională a Franței, „François, Mitterrand”), care au contribuit la promovarea culturii și civilizației franceze în lume, precum și la admiterea a peste 1.000 de tineri români cu abilități intelectuale înalte (absolvenți de liceu și studenți) în școlile superioare franceze de înalte studii – Les Grandes Ecoles (un sistem educațional elitist și unic în lume), în special, în cele științifico–inginerești și economico–comerciale, dintre care, astăzi, majoritatea ca absolvenți, contribuie în calitate de cadre superioare sau de conducere la prosperitatea spirituală și materială a națiunii franceze în cadrul unor prestigioase instituții de învatamânt superior și de cercetare, mari companii private sau de stat, civile si militare, multinaționale, specializate în tehnologia de vârf, respectiv, în cadrul administrației locale și centrale de stat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.